Grupa 4

Szanowni Rodzice!

Zaplanowane na dzień 25 listopada 2020r.  ( środa) konsultacje z rodzicami zostają odwołane.


Zdalne nauczanie – poniedziałek 23.11.2020 r.

      Temat: Dzień Kredki.

Witam serdecznie po weekendzie.
Wczoraj, 22 listopada obchodziliśmy  „Dzień Kredki”. Z tej okazji chciałabym zaprosić  do kilku zabaw z wykorzystaniem kredek. Na początek proszę o wysłuchanie piosenki : Kolorowe kredki
w pudełeczku noszę…

– Jakie kredki znajdowały się w pudełeczku ?
– Jakie znacie kolory?

– Co namalowały kredki w piosence ?
– Co wy lubicie rysować kredkami ?

  • Zabawa „Klasyfikowanie kredek”
    Proszę przygotować kredki ołówkowe i świecowe oraz 2 pojemniczki/koszyczki.
    Możecie utrwalić nazwy kolorów kredek.
    Na czym będzie polegała zabawa? Otóż na dywanie, albo w dużym pojemniku wymieszajcie różne rodzaje kredek (świecowe i ołówkowe). Zadaniem dzieci jest posegregowanie wszystkich kredek i  włożenie ich do odpowiednich pojemników, które przygotujecie wcześniej wg rodzaju, koloru, wielkości. Liczenie kredek w pojemnikach.
    Których kredek jest więcej? Których kredek jest mniej ? A może jest ich po tyle samo ?
  • Zabawa „Od najmniejszej do największej” oraz przeliczania liczebnikami porządkowymi

Do zabawy proszę przygotować 5 kredek  różnego koloru (małe, średniej wielkości i duże). Zadaniem dzieci będzie ułożenie kredek od najmniejszej do największej.
Następnie proszę o policzenie kredek posługując się liczebnikami porządkowymi (pierwsza, druga, trzecia, czwarta, piąta).
Rodzic zadaje dziecku pytanie:

Jakiego koloru jest trzecia kredka ? ( analogiczne pozostałe kredki)
Pokaż drugą kredkę? ( analogiczne pozostałe kredki)
Rodzic pokazuje wybrana  kredkę, a dziecko określa , która ona jest w kolejności np. czwarta.

  • Zabawa przy piosence pt. „Magiczne kredki”

Rodzic rozkłada na dywanie w różnych miejscach różne kolory kredek. Gdy gra muzyka, dziecko podskakuje / tańczy. Gdy muzyka umilknie , rodzic podaje  kolor kredki, a dziecko musi stanąć przy kredce w  kolorze zaproponowanym przez rodzica i podzielić na sylaby nazwę koloru np.zie-lo-ny oraz  spróbować wyróżnić pierwszą i ostatnią głoskę. Po czym rodzic ponownie włącza muzykę, dziecko tańczy itd.
https://www.youtube.com/watch?v=bYVWlfL4V1Y&t=31s

  • Zabawa „Tańczące kredki” – ćwiczenia na motorykę małą (temperowanie kredek)
  • Rysowanie kredkami wg własnego pomysłu.
  • Propozycje kolorowanek i kart pracy na dzień kredki

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-kredki/

Udanej zabawy życzą
pani Martynka i pani Basia

Swoimi pracami pochwalili się :Wiktorek, Lenka, Bartuś i Marcelinka.


Zdalne nauczanie j.angielski 23.11.2020Hello everyone! Witajcie!

Dzisiaj na początek zaśpiewamy piosenkę, w której będziecie mogli pokazać swoje uczucia. Proszę rodziców o włączenie następującego  linka do piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Was kochani poproszę o naśladowanie czynności przedstawionych w  piosence i i próbujcie przy tym ją śpiewać. Piosenka jest wesoła i rytmiczna, więc na pewno będzie Wam miło ją śpiewać . Powtarzajcie ją sobie codziennie, aby jak najwięcej słów z niej zapamiętać.

Zapamiętajcie z niej słówka: happy [hapi] szczęśliwy, angry [engri] zły , scared [skerd] przerażony, sleepy[slipi]śpiący

Gdy już zaśpiewacie piosenkę  proszę o narysowanie na kartce różnych min przedstawiających te emocje.

Thank you

Have a good time


Zdalne nauczanie j.angielski

Good Morning children!

Let’s start! Dziś bardzo proszę o powtórzenie słówek dotyczących członków rodziny, a w ramach zadania do wykonania proszę zrobić kolorowankę online: https://www.kolorowankionline.net/mama-tata-i-ja

Proszę posłuchać też nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – piątek 20.11.2020 r.

      Temat: Dzień Praw Dziecka.

Witajcie moi mili. Dziś obchodzimy Dzień Praw Dziecka. Przypomnimy sobie jakie prawa mają dzieci. Zapraszam do wspólnej zabawy.

  • Zabawa integracyjna : Ramię przy ramieniu –ilustrowanie ruchem treść wyliczanki:

    Stoimy ramię przy ramieniu,stoimy obok siebie, trzymając się za ręce,
    Możemy być wielcy w okamgnieniu,                unoszą ręce w górę, stoją na palcach,
    Możemy być także mali,                                   opuszczają ręce, przykucają,
    Ale nigdy nie będziemy sami!                           Przekazują uścisk lub uśmiech.

Rozmowa na temat przeczytanego wiersza.
– Co to są prawa?
– Kto ma swoje prawa?
– Jakie prawa mają dzieci?
– Czy potrzebne są prawa dla dzieci?

Istnieje organizacja, która dba o dzieci i broni ich wtedy, gdy jest im źle. Organizacja ta nazywa się UNICEF powstała po II wojnie światowej, aby pomóc dzieciom, które straciły rodziców, były głodne i nie miały gdzie mieszkać. Dziś też są dzieci, które są głodne, chore, nie mają domów, nie mogą się uczyć. UNICEF wysyła do tych krajów lekarzy, nauczycieli, żywność i ubrania. Polskie dzieci, gdy jest im źle mogą się zwrócić o pomoc do Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Jeśli dziecko jest źle traktowane, krzywdzone , może powiedzieć rodzicom, nauczycielom, lub komuś zaufanemu.

  • Wykonanie pracy plastycznej pt. „Słońce praw dziecka” – dowolna technika plastyczna
    Załącznik- Słońce Praw Dziecka
    Symboliczny sposób wybranych prawa dziecka do narysowania;

serduszko- prawo do miłości
zabawki- prawo do zabawy
książka- prawo do nauki
dom- prawo do mieszkania
uśmiechnięta buzia- prawo do radości
rodzina – prawo do bezpieczeństwa i rodziny,
narysowanie siebie i napisanie swojego imienia – prawo do imienia .
Niech Wam w tym pomoże piosenka „Piosenka o prawach dziecka”.
https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

  • Zabawa ruchowa  „Przeprawa przez rzekę”

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe.
I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.
POWODZENIA !!!

  • Zabawa pt. „Tak – Nie”.
    Rodzic czyta prawo a dziecko musi powiedzieć „tak” lub „nie” lub unieść kciuk „w górę”- tak, lub „w dół”- nie.
    – Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
    – Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
    – Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
    – Mam prawo bawić się z kim chcę.
    – Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
    – Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
    – Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.
    – Mam prawo zniszczyć kolegi/żanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
    – Mam prawo do zabawy po zajęciach.
  • Gra interaktywna „Rytmy – Dzieci świata”
    https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
    Do usłyszenia w poniedziałek
    pani Martynka i pani Basia

Zdalne nauczanie – czwartek 19.11.2020 r.

Temat:Przyjaciel dobry na wszystko.

Witajcie średniaki !!!
Czy wiecie kogo możemy nazwać przyjacielem? Jak postępuje  przyjaciel?  Czy warto mieć przyjaciół?

  • Zabawa na powitanie „Przesyłamy iskierkę przyjaźni”.
  • Słuchanie wiersza E. Szelągowskiej „Mój przyjaciel”. (Załącznik – wiersz – Mój przyjaciel)

– Jaki jest Twój przyjaciel?
– Co lubisz robić z przyjacielem?

  • Zabawa fonemowa Przyjaciele”– dzielenie nazw rytmicznie na sylaby, liczenie sylab, określanie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach: przyjaciel, przyjaciółka.
  • Zabawa rytmiczna przy piosence „W przyjaźni tkwi siła”https://youtu.be/PopksuOWC9o– poruszanie się w rytm muzyki.
  • Zabawa matematyczna „Dokonujemy pomiaru długości”. Zmierzcie długość pokoju krokami lub stawiając stopa za stopą albo długość stołu przy pomocy dłoni.Możecie też wykorzystać inne narzędzia służące do pomiaru. Którymi najłatwiej było mierzyć długość?
  • Zabawa grafomotoryczna „Narysuj szlaczki”. (Załącznik – karta pracy – szlaczki).
  • Oglądanie filmu z serii „Kubusiowe opowieści o przyjaźni – Portrety przyjaźni”.https://youtu.be/12noA3Z8-Zw

– Dlaczego prosiaczek miał trudności w namalowaniu portretów swoich przyjaciół?
– W jakich sytuacjach je namalował?

  • Zabawa w formie pantomimy „Zabawy z moim przyjacielem. Pokażcie wyrazem twarzy, gestem i ruchem w co lub czym najbardziej lubicie  bawić się ze swoimi przyjaciółmi.
  • Praca plastyczna „Portret mojego przyjaciela, portrety moich przyjaciół – rysowanie kredkami lub malowanie farbami.

Spróbujcie, jak prosiaczek,  wykonać je przedstawiając w jakiś sytuacjach, np. podczas wspólnych zabaw. Niech Wam w tym pomoże piosenka „Zostań moim przyjacielem”https://youtu.be/K7i5YGNN4v8

Warto mieć przyjaciół!  Mogą być nimi koledzy z przedszkola czy podwórka.  Z nimi jest ciekawiej, weselej i zawsze można na nich liczyć w trudnych sytuacjach!

Życzymy szybkiego spotkania z przyjaciółmi  – pani Martynka i pani Basia.

Swoimi pracami pochwalili się Milenka, Oliwka, Bartuś i Filipek.


Zdalne nauczanie – środa 18.11.2020 r.

      Temat: Poznajemy trójkąt.

Witam,
Na dzisiejszych zajęciach poznamy figurę geometryczną – trójkąt i utrwalimy poznane już figury: koło, kwadrat i prostokąt.

  • Zapoznanie z cechami charakterystycznymi trójkąta. Każde dziecko otrzymuje trójkąt wycięty z papieru. Rodzic wyjaśnia, że ma on trzy boki (poleca aby dzieci je przeliczyły), a także trzy wierzchołki (dzieci przeliczają). Po zapoznaniu z trójkątem rodzic prosi, aby dzieci wymieniły przedmioty w kształcie trójkąta np. dach, kawałek pizzy, znak drogowy itd.
  • Rodzic przedstawia dzieciom kukiełkę – TRÓJKĄCIKA ( duży wycięty z papieru trójkąt na patyczku). Wyjaśnia, że przybył on z trójkątnego królestwa i chce opowiedzieć o tym co się tam wydarzyło. TRÓJKĄCIK prosi, aby dzieci ilustrowały palcem na podłodze jego opowieść.Pośrodku oceanu trójkątna sterczy skała
    Na tej trójkątnej skale, trójkątny stoi pałac.
    Po niebie trójkątny księżyc płynie i niesie sny
    Trójkątnej królewnie Karolinie.
    I śni się Karolinie jak trójkątny rycerz do niej
    Mknie na białym rumaku.
    Lecz budzi się królewna i łzy trójkątne leje
    Bo wokół niej trójkątne szumią fale.
    I trójkątny okręt płynął przy sterze stał kapitan
    Trójkątną miał lunetę.
  • Zabawa „Trójkąty”– ćwiczenie motoryki małej:
    – Każde dziecko otrzymuje kawałek sznurka i stara się uformować z niej na podłodze trójkąt,
    –  Układanie trójkątów  z patyczków do ćwiczeń,  zapałek lub wyciętych z kolorowego papieru  pasków,
    –  Rysowanie trójkąta na tacy z piaskiem, kaszą manną , mąka itp.,
    – Rysowanie trójkątów dużych i małych na kartce – można je pokolorować wg uznania.
  • Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuje zabawę konstrukcyjną z klocków dostępnych w domu. Może rozpoznacie w nich jakąś figurę ?

Do usłyszenia jutro
pani Martynka i pani Basia


Zdalne nauczanie – wtorek 17.11.2020 r.

      Temat: Opiekujemy się zwierzętami domowymi.

Witam,
Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy sobie na temat  zwierząt domowych  i  obowiązku opiekowania się nimi.

– Jakie zwierzęta wystąpiły w filmie? (podział nazw zwierząt na sylaby i próba wyróżnienia pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach),
– Jakie mogą być psy, koty, ryby?
– Gdzie mieszkają zwierzęta? (psy, koty, papugi, ryby, świnka morska, chomik itd.)
– Czy macie w domu jakieś zwierzęta domowe? Jakie?
– W jaki sposób należy opiekować się zwierzętami domowymi ?
(karmienie, wychodzenie na spacer, wizyty u weterynarza, czesanie i inne).

Refren piosenki pt.  „Kundelek Felek”
Kundelek Felek ma nos jak kartofelek  – dotykamy noska,
Ma uszy jak miotełki, pazurki jak widełki  – pokazujemy uszy i pazurki,
I takie wielkie, gorące serce Felek ma, – rysujemy duże serce,
że wielką miłość wszystkim z niego da! – krzyżujemy dłonie i kładziemy na ramionach.

  • Zabawa słowna „Dokończ wypowiedź”
    Pies (kot) jest …
    Pies (kot) potrafi …
    Pies (kot) pomaga …
  • Zabawy ruchowe z piłką:

Każde dziecko dostaje piłkę. Bawi się nią wg poleceń:
– chodzi po pokoju, podrzucając i łapiąc piłkę,
– kładzie piłkę względem siebie, np. : przed sobą, za sobą, z prawej strony, z lewej strony, trzymając ja nad sobą.
– chodzi na czworakach popychając piłkę głową.

  • Wykonanie kotka z papieru, techniką orgiami.
    Potrzebny będzie: kwadrat o bokach 16 cm (biały, żółty, pomarańczowy, inny), mazak.
    Składamy kwadrat wg instrukcji.
    Dorysowujemy oczy, nos, wąsy, prążki ( lub doklejamy z papieru kolorowego),
    https://www.youtube.com/watch?v=Hq0L3Y5bYhE
  • Ćwiczenia warg i języka „Jak kotki”
    – Kotki piją mleczko – dzieci naśladują picie mleka przez kotka szybko, wolno;
    – Kotki oblizują pyszczek- dzieci oblizują językiem górną wargę i dolna wargę,
    – Kotek jest zły – dzieci prychają phyyyy i rozciągają wargi na bok.

Pozdrawiamy
pani Martynka i pani Basia


J. angielski – poniedziałek 16.11.2020
Good Morning children!

Let’s start! Dziś na zajęciach mieliśmy rozpocząć naukę nazw członków rodziny (family). Pomoże nam w tym piosenka „ Family finger” i tu macie do niej link: https://www.youtube.com/watch?v=hqr46XZhtRg Proszę rodziców o otworzenie go dzieciom. Słówka, które dziś poznajemy to:

Mommy- mama
Daddy- tata
Grandma- babcia
Grandpa- dziadek
Brother- brat
Sister- siostra

W ramach zabawy proszę zrobić rysunek przedstawiający swoją rodzinę.

Enjoy!
Pozdawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – poniedziałek 16.11.2020 r.

      Temat: Międzynarodowy Dzień Tolerancji.

Kochane Dzieci,
Chciałabym na dzisiejszych zajęciach uwrażliwić Was na uczucia innych.
Dziś poruszymy temat tolerancji- czym jest tolerancja? To na pewno trudne dla Was słowo, ale postaram się trochę Wam je przybliżyć. Przede wszystkim chodzi o to, żebyście starali się mieć na uwadze uczucia innych.

– Spróbujcie opowiedzieć bajkę własnymi słowami: o czym była ta bajka?
– Jak czuło się kaczątko, gdy pierwszy raz zobaczyło siebie w odbiciu?
– Jak czuło się kaczątko, kiedy inne kaczątka go odrzuciły i obrażali?
– Jak czuło się kaczątko, kiedy jako dorosłe spojrzało na siebie w tafli wody?
– W co zamieniło się kaczątko?

  • Zabawa muzyczno ruchowa „Kaczuszki”
    https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
  • Teraz porozmawiajcie z rodzicami na temat czym jest „Tolerancja”?
    Rodzic wyjaśnia jego znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osobyTolerancjato poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, sposobu komunikowania się, wiary, kultury itd.
    Podzielcie teraz wyraz TOLERANCJA na sylaby.
    Zobaczcie jak inne dzieci odpowiedziały na pytanie „Co to jest tolerancja?”:  https://www.youtube.com/watch?v=I8E8ZhB8eVA
  • Obejrzenie obrazka przedstawiającego dzieci o różnym kolorze skóry, o różnych cechach zewnętrznych, niepełnosprawnych. Rozmowa na temat różnic i podobieństw między ludźmi. Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej. Wszyscy ludzie są równi.
  • Prawo do równości- karta pracy

Pamiętajcie traktujcie innych tak, jak sami chcielibyście być traktowani.

Pozdrawiamy serdecznie
pani Martynka i pani Basia


Zapraszamy do obejrzenia filmiku „ Co Rodzic powinien wiedzieć o zagrożeniach w Internecie?”, który omawia zagadnienia cyberzagrożeń.  Został nakręcony  w ramach realizacji projektu BO „ Łódzkie na plus” , „ Uważnie w sieci… kształtowanie bezpiecznych zachowań w Internecie mieszkańców powiatu łęczyckiego” a realizowanego przez Bibliotekę Pedagogiczną w Łęczycy.

TEMAT KOMPLEKSOWY: Polska – moja ojczyzna.
Termin  realizacji: 09.11. – 13.11. 2020r.

Cele :

  • Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
  • Poznanie historii państwa Polskiego (Legenda: „O Lechu i białym orle”)
  • Przypomnienie barw ojczystych i symboli narodowych: flaga, hymn, godło.
  • Nauka hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego” – zachowania właściwej postawy podczas słuchania i śpiewania  hymnu państwowego.
  • Zapoznanie z Narodowym Świętem Niepodległości,
  • Zapoznanie ze stolicą Polski Warszawą,
  • Nauka wiersza o tematyce patriotycznej,
  • Wzmocnienie poczucia radości i dumy z bycia Polakiem,

Wiersz „Katechizm polskiego dziecka” – W.Bełza

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.

Hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego”
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę,
przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz …

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Marsz, marsz …
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany
– Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Marsz, marsz …


Dzień postaci z bajek.

Mój dom, moje miasto.

Jesienne kodowanie.

Szanowni Rodzice!

Mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowotne Państwa dzieci, jak i pracowników przedszkola od poniedziałku tj. od 26.10.2020 aż do odwołania, prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy oddziału (8.00 – 15.00).


TEMAT KOMPLEKSOWY: Łęczyca- moje miasto.
Termin  realizacji: 02.11. – 06.11. 2020r.

Cele :

  • Rozbudzanie zainteresowań urokami naszego kraju i regionu,
  • Poznanie zabytków miasta Łęczyca,
  • Zapoznanie z herbem miasta Łęczyca,
  • Nauka tańca „łęczycka poleczka”,
  • Zapoznanie z legendą o Diable Borucie,
  • Poznanie techniki plastycznej – rysowanie węglem,

Wiersz Moje miasto Łęczyca”

Piękne miasto to Łęczyca
wszystkim znana okolica.
Tu jest zamek, stare mury,
leży blisko rzeki Bzury.
Mamy rynek, plac zamkowy,
w środku miasta ratusz nowy.
Mamy tutaj dwa kościoły,
podstawowe są trzy szkoły.
Park, a w nim są stare drzewa,

wokół słychać jak ptak śpiewa.
Miło mieszkać jest w Łęczycy,
nie ma lepszej okolicy.

Piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem”

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

1 Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …

2 Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

3 Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …


TEMAT KOMPLEKSOWY: Moja rodzina.Mój dom.
Termin  realizacji: 26.10. – 30.10. 2020r.

Cele :

  • Nabywanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny: rodziców, rodzeństwa, dziadków,
  • Budzenie szacunku dla rodziców i dziadków za to, co dają dzieciom,
  • Rysowanie swojej rodziny i drzewa genealogicznego,
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji,
  • Poznanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych oraz ich zastosowaniu w domu,
  • Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.

Wiersz Mama i tata”

Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie
Piosenka „Maluję wielki dom”

  1. Maluję wielki dom.
    Ściany ma, okna ma, dach czerwony.
    A przed domem koty dwa,
    a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją nam jak żywe:
puk, puk, puk, puk.
Mój dom po prostu jest prawdziwy,
bezpiecznie jest tu.

2.      Nad domem słońce lśni,
ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.
Tata z bratem w piłkę gra,
a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…

3.      Za domem rośnie las,
pośród drzew idzie jeż i sarenka.
Babcia koszyk grzybów ma,
a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…

4.      Już dom gotowy mam!
Taki dom, duży dom dla rodzinki.
Dziadek jeszcze niesie psa,
a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…


Prace plastyczne: „Idzie jesień z deszczem”.


TEMAT KOMPLEKSOWY: Idzie jesień …. z deszczem.
Termin  realizacji: 19.10. – 23.10. 2020r.
Cele :

  • Poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
  • Wielozmysłowe poznawanie wody,
  • Poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie,
  • Poznanie techniki plastycznej mokre w mokrym,
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • Zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,
  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • Poznawanie zjawisk przyrodniczych charakterystycznych dla późnej jesieni,

Wiersz Słota”
Pada gęsty Kapuśniaczek,
Szare niebo ciągle płacze,
Siąpi nudno, mży…
Kapu, kapu, kapią z nieba,
Kapią z rynny, kapią z drzewa
Kropelki jak łzy…
Mokną dróżki, mokną krzaki,
Mokną pieski, mokną ptaki,
Szary kot i my…
Chlapu, chlapu, błoto chlapie,
Po kałużach jesień człapie
Otulona w mgły…

Piosenka „Taniec w deszczu”
1.Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!
Lato odfrunęło razem z bocianami,
Zostawiło stado szarych chmur.
Ref.
Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po pogodę wyrusz z nią bardzo mokra drogą,
Chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami hlap, hlap, hlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami hlap, hlap, hlap!
2.Deszcz zagląda w nasze okna.
Woła nas:„ Chodźcie do mnie trochę zmoknąć,
czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
Ze mną nigdy nie znudzicie się!


Zabawy z wełną i plasteliną.


Zabawy badawcze z wykorzystaniem różnego rodzaju papieru, różnej grubości, faktury, różnego formatu, koloru itp. Malujemy na tekturze falistej.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Co z czego otrzymujemy ?
Termin  realizacji: : 12.10. –16.10. 2020r.
Cele :
– Poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
– Poznawanie różnego rodzaju papieru, różnej grubości, fakturze,
– Nabywanie umiejętności malowania farbami na tekturze falistej,
– Poznawanie sposobu otrzymywania sera,
–  Poznawanie zwierząt: owcy i barana- Poznawanie pochodzenia wełny i wyrobów wełnianych,
– Poznanie etapów powstawania pieczywa,
– Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Piosenka „Co z czego otrzymujemy”

I. Co dzień rano jem pieczywo:
bułki, chleb, rogale.
Z czego jednak są zrobione,
nie wiem, nie wiem wcale.

Młynarz z ziarna zrobił mąkę,
a pan piekarz z mąki
upiekł chlebek jasny, ciemny,
pieczywo pachnące.

  1. Czasem lubię zjeść słodycze:
    ciasta, wafle, pączki
    Skąd się jednak bierze cukier
    do wypieków słodkich ?Cukier robi się w cukrowni
    z buraków cukrowych,
    do czekolad i cukierków,
    lodów karmelowych.

Wiersz Pieczemy ciasto”

Mąka, drożdże, woda –
ciasto ugniatamy.
Kiedy nam wyrośnie,
do pieca wkładamy.

Potem cukrem pudrem
mocno posypiemy,
a kiedy wystygnie,
ze smakiem je zjemy.


Nasze jesienne prace plastyczne.


Gimnastyka z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.


Warsztaty „Akademia Programisty”. Dzieci brały udział w zestawie gier i zabaw z wykorzystaniem robota. Robot był zaprogramowany do wykonania konkretnych zadań za pomocą Interfejsu w tabletach.


TEMAT KOMPLEKSOWY: Idzie jesień … do zwierząt.
Termin  realizacji: 05.10. – 10.10. 2020r.

Cele :
– Poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
– Poznawanie zapasów wiewiórki,
– Zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
– Rozwijanie słuchu fonematycznego,
– Rozwijanie narządów artykulacyjnych
– Poznanie ptaków odlatujących do ciepłych krajów,
– Rozwijanie sprawności manualnych – orientowanie się w instrukcji,

Wiersz Kto odlatuje, kto zostaje?”

Na łące pod lasem wielkie zamieszanie.
Kto poleci za morze? Kto w domu zostanie?
Pierwszy się szykuje bociek do podróży.
– Ja lecę! Ta zima okropnie się dłuży.
Śnieg łąki przykrywa, stawy zamarzają,
pod lodem się żaby niecnoty chowają.
Wrócę, kiedy wiosna zagości na łące.
Pa, me ukochane panny kumkające.
Leć ze mną, skowronku, bo nic tu po tobie,
jeszcze cię ta zima chłodem swym podziobie.
Popatrzył skowronek ze smutkiem na pole:
– Będę tęsknił – pisnął – ale wiosnę wolę.
Razem z nią do domu powrócę z daleka.
Lecisz z nami, wrono? – Ja tutaj poczekam,
− rzekła czarna wrona. – Niestraszna mi zima.
Gdy piórka nastroszę, mróz się mnie nie ima.
Jaskółeczka mała chwilę się wahała:
– Chyba też polecę, choć zostać bym chciała.
Wszystkie muchy śpią już. Co poradzę na to?
Pofrunęły ptaki gromadą skrzydlatą.
Już żurawie klucze malują na niebie.
– Trzymaj się, wróbelku! Wrócimy do ciebie!
– Nie martwcie się o mnie – świergoli wróbelek.
– Wiecie, mnie do szczęścia potrzeba niewiele.
Nie zmarznę w cieplutkim, zimowym płaszczyku,
a obiad na pewno znajdzie się w karmniku.

Piosenka „Wiewióreczka”

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam da.

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!(….)


Dzień Chłopaka z motywem Superbohaterów.
Z okazji Dnia Chłopaka wszyscy chłopcy otrzymali maski oraz krawaty Batmana i Supermana. A dziewczynki korony i tarcze Wonder Woman. Nasi bohaterowie mieli do wykonania misję ratunkową, za którą oczywiście należała się nagroda w postaci upominków i słodkiego poczęstunku. Były również zagadki, turniej sportowy dziewczynki kontra chłopcy i wiele innych atrakcji.


TEMAT KOMPLEKSOWY: Idzie jesień … przez park i las.
Termin  realizacji: 28.09. – 02.10. 2020r.

Cele :

  • Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • Poznanie środowisk przyrodniczych: las i park,
  • Poznawanie ogólnej budowy drzewa (pień, korzenie, korona)-wykonanie pracy przestrzennej „Jesienne drzewo”.
  • Poznanie wybranych gatunków grzybów jadalnych (borowik, maślak, kurka )
    i niejadalnych (muchomor czerwony, muchomor sromotnikowy)
  • Nabywanie umiejętności inscenizowania piosenki o jesieni,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,

Wiersz„Gdzie jesteś, jesieni?” Hanna Zdzitowiecka

Gdzie jesteś, jesieni?
Tu jestem.
W suchych liściach lecących
z szelestem,
W barwnych liściach czerwonych
i złotych,
co nad ziemią się kładą
pokotem.
Z dębu strząsam dojrzałe
żołędzie,
Babim latem przystrajam
gałęzie,
Ptakom wskażę bezpieczne
dróg szlaki,
Jeża do snu utulę
pod krzakiem.
Mgły wieczorem nad wodą
rozłożę
I przed zimą odejdę
za morze.

Piosenka „Idzie jesień poprzez świat”

1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,
w polu kopią kartofelki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.2. W sadzie jabłka malowane do koszyka
skaczą same. Babie lato plącze nitki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.3. W lesie kwitną piękne wrzosy
Grzybki rosną w kroplach rosy.
Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.
Jesień wita świat, wita nas!

„Owoce i warzywa jemy, zdrowi będziemy!”


Uwaga Rodzice !!!
Proszę o przyniesienie  na poniedziałek 21.09.2020 r. po 2 dowolne owoce i 2 warzywa.

Dziękuję

TEMAT KOMPLEKSOWY: Idzie jesień … przez ogród i sad.
Termin  realizacji: 21.09. – 25.09. 2020r.
Cele :

  • Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią w ogrodzie i sadzie,
  • Rozpoznawanie różnych gatunków owoców i warzyw,
  • Rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • Poznanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę,
  • Rozwijanie słuchu muzycznego,
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i liczenia,
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,

Wiersz „W spiżarni”

W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.

I cebula w wiankach,
i grzybki suszone,
Są główki kapusty,
ogórki kiszone.

A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato-
gdy słoik otworzę.

Piosenka „Idą witaminki”

Zapukała raz marchewka do przedszkola,
za marchewką idą groszek i fasola.
Z tyłu się cebulka toczy
i przeciera złote oczy.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie każdy Ci to powie!
Samo zdrowie, samo zdrowie każdy Ci to powie!

Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,
a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:
pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.
Do przedszkola chcemy dzisiaj wszystkie wejść

Ref.: Idą, idą…


Dzień Przedszkolaka

19 września obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. W tym dnu czekało na dzieci wile atrakcji – zabawy integracyjne, taneczne, sportowe, gry edukacyjne, zabawy z chustą animacyjna , skręcanie zwierzątek oraz innych przedmiotów z baloników kreatywnych. Dzień zakończyliśmy zabawą w poszukiwanie skarbu. Udało nam się odnaleźć kuferek, w którym znajdowały się medale dla wszystkich uczestników zabawy.


Galeria prac plastycznych na temat Bezpiecznie na drodze.


Nasze początki z kodowaniem. Konstruowanie drogi.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY:Moja droga do przedszkola.

Termin  realizacji: 14.09.2020. – 18.09. 2020r.

Cele :
– Poznanie zasad ruchu drogowego,
– Przypomnienie zasad bezpiecznego przejścia na drugą stronę ulicy  z sygnalizacją świetlną i bez,
– Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
– Zapoznanie z rolą policjanta w ruchu drogowym,
– Utrwalenie znajomości numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112,
– Nabywanie umiejętności właściwego  reagowania na sygnał dźwiękowy i świetlny,
– Kształtowanie umiejętności wykorzystywania w pracy plastycznej swoje obserwacje.

Wiersz „Na pomoc” 

Gdy przytrafi się wypadek, wiem, co trzeba robić.
Nauczyła mnie mama, do kogo zadzwonić.
Gdy się zderzą samochody, okradną Alicję,
997 stukam, dzwonię na policję.

Widać z okna ogień, chmurę, jak noc czarną,
998 stukam, wzywam straż pożarną.
Gdy ktoś złamie rękę, nogę albo się skaleczy,
999 to numer,gdzie pan doktor leczy.

A gdy w domu czasem potrzebuję pomocy,
do babci mogę dzwonić rano, wieczorem i w nocy.

Popatrz w lewo, popatrz w prawo,
Jeśli światło jest zielone,
to po pasach szybkim krokiem
przejdź na druga stronę.

Piosenka „Ruch uliczny”

Kiedy rano idę z mamą do przedszkola,
przechodzimy przez ruchliwe skrzyżowanie.
Samochody jadą szybko,
każdy w swoją stronę –
my stoimy i czekamy,
aż światło będzie zielone.

Ref.: Zielone światło – możesz iść,
czerwone światło – stój i czekaj!
Gdy zielone znów zabłyśnie,
śmiało idź, nie zwlekaj!

2. Na plecaku odblaskowe mam światełka
i przechodzę przez ulicę tam, gdzie zebra.
Mama albo tata mocno trzyma mnie za rękę,
bo wiem o tym, z dorosłymi na drodze
zawsze bezpieczniej.

Ref.: Zielone światło – możesz iść …


TEMAT KOMPLEKSOWY:Moja grupa.

Termin  realizacji: 07. 09.2020. – 11.09. 2020r.

Cele :
– Ustalenie zasad zachowania obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
– Utrwalenie zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam,
– Wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnego,
– Poznawanie różnych stanów emocjonalnych,
– Doskonalenie sprawności motorycznej,
– Nabywanie umiejętności rozróżniania lewej i prawej strony w schemacie ciała,

Wiersz „Zasady przedszkolaka” 

Kto chce pani coś powiedzieć;
Zaśpiewać piosenkę
wie, że najpierw w górę
trzeba unieść rękę.

Czarodziejskie słowa:
„proszę, przepraszam, dziękuję”
mówmy jak najczęściej!
To nic nie kosztuje.

Tak jak co dzień – po zabawie
trzeba sprzątnąć salę.
Poustawiać na swych miejscach:
Misie, klocki, lale…

Nie lubimy hałasować
bo od tego boli głowa.
Gdy głośno krzyczymy,
innych dzieci nie słyszymy.

Przed jedzeniem, po zabawie
trzeba dobrze umyć ręce.
Nie chlapiemy się – bo chcemy,
by porządek był w łazience.

Piosenka „Dziękuje , proszę, przepraszam”

  1. Każdy zna te słowa,
    słowa bardzo piękne,
    słowa, dzięki którym
    żyje się przyjemniej.
    Ref.: Dziękuję, proszę, przepraszam –czarodziejskie słowa trzy,
    mówię je bardzo często
    i często je mówisz ty.
  2. Uczę brata, siostrę,
    jak się zachowywać,
    jak ładnie poprosić,
    kiedy podziękować.

Ref.: Dziękuję, proszę…

3. Kiedy przez przypadek
kogoś obrazimy,
to go zawsze grzecznie
pięknie przeprosimy.
Ref: Dziękuję, proszę…


TEMAT KOMPLEKSOWY: To jestem ja.

Termin  realizacji: 01.09. – 04.09. 2020r.

Cele :
– Nabywanie umiejętności rozpoznawania zapis graficzny swojego imienia,
–  Utrwalanie nazw części ciała,
– Nabywanie umiejętności rysowania postać ludzką,
– Różnicowanie i nazywanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
– Rozumienie i wyjaśnienie roli zmysłów w życiu człowieka
– Rozwijanie orientacji przestrzennej,

Wiersz: „To jestem ja”

Jedna jest mama, jedno jest słońce
i jeden jestem na świecie ja.
Czasem się śmieję, a czasem płaczę,
moja rodzina dobrze mnie zna.
Mam ciemne włosy, zielone oczy,
uśmiech na twarzy i miły głos.
A mama mówi, że gdy się złoszczę,
to mi zabawnie marszczy się nos.
Jestem jedyny i wyjątkowy.
Mam swoje wady i zalet moc.
Lubię, gdy słonko świeci na niebie
i gdy do okien zbliża się noc.

Piosenka „Wspomnienia z wakacji”

  1. Choć wakacje się skończyły,
    chociaż minął wolny czas, mamy tyle wspomnień, tyle pięknych zdjęć
    z wczasów i wyjazdów,
    ze słonecznych miejsc.

Ref.: Gdzie góry wysokie,
jezior srebrnych blask,
gdzie morze błękitne,
piasek złotych plaż.
Jest tyle pięknych miejsc,
warto zwiedzić je
i wrócić kiedyś tam,
za rok czy za lat pięć.

  1. Warto zwiedzić całą Polskę
    od Bałtyku aż do Tatr.
    Poznać inne kraje,
    lecz pamiętać też – tam,
    gdzie babcia,
    dziadek jest przecudna wieś

Galeria prac plastycznych na temat : „To jestem ja”


Konsultacje z wychowawcą grupy IV odbędą się od godz. 15.00 w dniu – 07.09.2020 / poniedziałek /, w sali zajęć specjalistycznych na II piętrze. Do sali wchodzimy pojedynczo, w maseczkach.

Zapraszamy zainteresowanych Rodziców !


Grupa – 4 – 5-latki

wych. mgr Martyna Olczyk (e-mail: molczyk@p2leczyca.edu.pl)
mgr Barbara Albin (e-mail: balbin@p2leczyca.edu.pl)

Wyprawka:

-łapcie na zmianę;
-strój gimnastyczny w worku;
-chusteczki higieniczne wyciągane-1 pudełko
-mokre chusteczki-1 paczka;

Rodzicu jeśli chcesz wiedzieć, jak będzie funkcjonowało nasze przedszkole zapraszamy do obejrzenia prezentacji, tam znajdziesz najważniejsze informacje.

Prezentacja – Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu