Grupa 5

Szanowni Rodzice!

Zaplanowane na dzień 25 listopada 2020r.  ( środa) konsultacje z rodzicami zostają odwołane.


Zdalne nauczanie – Poniedziałek 23.11.2020r.

  • Wszyscy są? Witamy Was! Na zabawę nadszedł czas. Propozycje działań na dzisiejszy dzień.
  • Powitanie piosenką – https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA
  • Słuchanie wiersza „Król i jego elektryczni słudzy” Danuty Graj.

 W dzisiejszym świecie – jak król żyć mogę –
odkurzacz czyści – moją podłogę,
zmywarka myje – za mnie talerze,
pralka mi brudne – ubrania pierze,
toster mi grzanki – przypieka smacznie,
a na mój rozkaz, radio grać zacznie.
Lecz, gdy brak prądu – przyznaję z bólem
zaraz przestaję być wielkim królem.

  • Rozmowa na temat prądu, elektryczności:
    – Co to jest prąd? (niewidoczna energia)
    – Gdzie jest wykorzystywany prąd?
    – Gdzie powstaje prąd? (w elektrowni)
    – Jak dostaje się do naszych domów? (płynie przewodami)
    – Jakie utrudnienia pojawią się w naszym domu i życiu, gdy zabraknie prądu?
    – Czego nie da się zrobić, gdy nie ma prądu? (m. in. nie działają urządzenia elektryczne.)
  • Pomyślcie, jak bezpiecznie korzystać z domowych urządzeń elektrycznych? Bardzo jesteśmy ciekawe waszych odpowiedzi. Prezentacja multimedialna – https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
  • Rozejrzyj się po mieszkaniu, powiedz –  jakie są u was urządzenia elektryczne? Podziel na sylaby, powiedz jaką słyszysz pierwszą i ostatnią głoskę w wymienionych nazwach urządzeń.
  • „Urządzenia elektryczne” – praca plastyczna wg podanego przykładu lub własnego pomysłu. /załącznik nr 1 urządzenia elektryczne – praca plastyczna/
  • Dla wytrwałych i chętnych zabawy rytmiczne – https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk

Pozdrawiamy – pani Asia i Jola

Oto efekty pracy Ali.


Zdalne nauczanie j.angielski – poniedziałek 23.11.2020

Hi everyone! Witajcie!

Dzisiaj zaczniemy od gry. Proszę rodziców o włączenie poniższego linku:

https://wordwall.net/pl/resource/1003066/angielski/body-parts-do-piosenki-head-shoulders

Waszym zadaniem jest kręcenie ruletka i nazywanie po angielsku części ciała.

Przypomnijmy sobie także emocje:

Zapamiętajcie słówka: happy [hapi] szczęśliwy, angry [engri] zły , scared [skerd] przerażony, sleepy[slipi] śpiący i potrenujcie je za pomocą gryJ

https://wordwall.net/pl/resource/4448789/angielski/unit-1-feelings-emotions

Enjoy!


Zdalne nauczanie j.angielski

Good Morning children!

Let’s start! Dziś poproszę o wysłuchanie słówek i zapamiętanie jak najwięcej się uda J https://www.youtube.com/watch?v=Hmc7tcnYnUQ oraz pokolorowanie wybranej kolorowanki online: https://www.kolorowankionline.net/

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – Piątek 20.11.2020r.

Witajcie Kochane Starszaki!!!

  • Przesyłamy do was promyk uśmiechu, niechaj powróci do nas w pośpiechu.
  • Każdy człowiek prawa ma – mały, duży, dorosły, dziecko. Co to znaczy, że ktoś ma prawa? Obejrzyjmy wspólnie prezentację przedstawiającą prawa każdego dziecka – https://www.youtube.com/watch v=f4tbWJo02q4&ab_channel=MagdalenaGuz .
  • „Moje obowiązki” – pomyśl co to są obowiązki, porozmawiaj z mamą i tatą, a następnie wymień swoje obowiązki, jakie masz w domu, jeśli natomiast nie masz własnych obowiązków ustal je z rodzicami i pamiętajmy, aby one były dostosowane zgodnie z naszym wiekiem. Przy dźwiękach piosenki narysujcie, jakie obowiązki macie w domu.
    https://www.youtube.com/watch?v=SJgGFpxh6kY&ab_channel=MałaOrkiestraDniNaszych
  • Kolejna propozycja to doświadczenie i obserwacja: „Co przyciąga magnes, a czego nie przyciąga?”. Przygotuj: magnes, linijkę, wykałaczkę (zapałkę), gumkę, spinacz biurowy, ołówek, coś szklanego, tkaninę, piłeczkę polimerową, 2 kartki lub pojemniki do segregowania.
    https://www.youtube.com/watch?v=4W5_QH-Arvg&ab_channel=SmartLabCentrumEdukacji
  • Na koniec kilka ćwiczeń buzi i języka – wykonuj ćwiczenia według podanych wskazówek

   „Rybka” – wysuń wargi do przodu (rób ryjek), powoli je otwieraj  i zamykaj.
   „Groźny pies” – zagryzaj górnymi zębami dolną wargę, naśladuj warczenia psa.
   „Wyjący pies” –  naśladuj wycie psa.
  „Króliczek” – kładź kredkę między górną wargą a nosem i staraj się ją tam utrzymać.

Dziś to już wszystko. Dziękujemy za dziś i zapraszamy w poniedziałek. Życzymy miłego weekendu – pani Asia i pani Jola.


Zdalne nauczanie – czwartek 19.11.2020

Temat: Opiekujemy się zwierzętami.

Witajcie Kochane Przedszkolaki  Wiemy, że kochacie zwierzęta, ale czy potraficie się nimi należycie opiekować? Jeśli nie to dziś się dowiemy, jak o nie dbać.

Jak opiekować się zwierzętami?

Gdy posiadamy zwierzę domowe, musimy pamiętać, że jest ono od nas całkowicie zależne. Zabierając je do naszego domu, przejmujemy pełną odpowiedzialność za jego zdrowie i dobre samopoczucie. Pamiętaj, że każde zwierzę powinno mieć stały dostęp do świeżej wody, podawany pokarm powinien być dobrej jakości, a pomieszczenie lub klatka, w której mieszka, odpowiednio duże i czyste. W razie choroby zwierzę będzie potrzebowało specjalistycznego leczenia. Pamiętaj też, że opieka nad zwierzęciem trwa przez dłuższy czas; na przykład koty żyją kilkanaście lat. Musisz mieć świadomość, że zwierzę nie jest zabawką, lecz towarzyszem na całe jego życie. Po latach nadal będzie potrzebować twojej opieki i towarzystwa.

 „Zwierzę to nie zabawka”. Teatrzyk edukacyjny.  https://www.youtube.com/watch?v=lmQ28ip1tLE

Zwierzę istota czująca – rozmowa na podstawie wiersza Bożeny Piergi.

Kiedy z kotem dokazujesz,
to pamiętaj, że kot czuje.
Czasem nie ma już ochoty
na zabawy oraz psoty.
Pies, choć łasi się bez przerwy,
także może nie mieć werwy
na igraszki oraz głaski.
Okaż mu więc trochę łaski!
Żółwie, rybki oraz koty
to żyjące są istoty!
A najmniejszy nawet zwierz
chce być szanowany też.
Więc o swego przyjaciela
dbaj nie tylko, gdy niedziela.
Wiedz, że każdy człowiek wielki
ludzki jest dla stworzeń wszelkich.

Odpowiedz pytania:

  • Jak należy dbać o zwierzęta domowe?
  • O czym trzeba pamiętać, bawiąc się ze swoimi zwierzętami?

Bezdomne zwierzęta.

Rodzic: czy wiesz, że są zwierzęta, które nie mają swojego domu. Mieszkają w schronisku dla bezdomnych zwierząt. Jak myślisz, jak możemy im pomóc?

Moje ulubione zwierzątko – praca plastyczna. Namaluj farbami swoje ulubione zwierzątko domowe. W tym czasie przypomnimy sobie piosenkę ” Jamniczek”

A na koniec Tosia i Tymek opiekunowie zwierząt domowych  https://www.youtube.com/watch?v=kZeT_9qHmrI

Zachęcamy Was  do zabaw na świeżym powietrzu, łapcie ostatnie promyki słońca. Ściskamy Was mocno i życzymy dużo słoneczka.
Pani Asia i Jola

Jagódka i Michaś pochwalili się swoimi pracami. Brawo!


Zdalne nauczanie – religia 19.11. 2020r.

PAN JEZUS JEST NASZYM KRÓLEM.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
W najbliższą niedzielę będziemy obchodzić Uroczystość Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata.

Pomyślcie:

– Kto to jest król?
– Jak wygląda?
– Gdzie można usłyszeć o królu?
– W jakim kraju mieszkają współcześni królowie?

Pewnie odpowiedzieliście, że król lubi rządzić, bawić się, ładnie ubierać, smacznie jeść.
Mieszka wygodnie w pałacu, a służba spełnia jego polecenia. Jednak dobry król jest skupiony nie tylko na sobie, bo rządzić to znaczy troszczyć się, by w kraju panował pokój, a poddanym niczego nie brakowało. Dzisiaj poznamy innego Króla, który pragnie, by wszyscy Jego poddani byli szczęśliwi tu na ziemi, ale też po śmierci w niebie. Ten Król nie wahał się cierpieć i umrzeć z miłości do swoich poddanych.

Poproście Rodziców, aby wam przeczytali opowiadanie

Pan Jezus przyjdzie na ziemię jeszcze raz

Pan Jezus przyjdzie na końcu świata jako Król wszystkich ludzi. Zaprosi do swojego królestwa tych, którzy podczas życia na ziemi byli dobrzy dla innych i pomagali potrzebującym. Jezus powie do nich:

– Wejdźcie do nieba w nagrodę za to, że podzieliliście się posiłkiem z głodnymi.
– W niebie przygotowałem również miejsce dla tych, którzy widzieli, że ktoś był spragniony i dali mu pić.
– Do nieba zapraszam też osoby, które dostrzegły, że biednym brakuje ubrania, i podarowali im własne ubranie.
– Zapraszam do nieba odważnych, którzy nie bali się odwiedzać chorych i więźniów, pielęgnować ich i poświęcać im swój czas.
– Przygotowałem dla was niebo w nagrodę, ponieważ wszystko, co zrobiliście dla głodnych, spragnionych, biednych i chorych ludzi, zrobiliście również dla Mnie.

Zapraszam was do mojego królestwa.
Pan Jezus jest Królem sprawiedliwym, więc nie pozwoli wejść do nieba tym, którzy krzywdzili innych ludzi.

Teraz posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ZDtFxPeLe8I

Jesteś Królem, jesteś Królem. D A h (trzymamy ręce wysoko w górze w geście uwielbienia)
Królem jest Bóg. G (podniesionymi rękami kołyszemy w prawo i w lewo)
Podnieśmy wszyscy nasze serca, D (przykładamy dłoń do dłoni i powoli podnosimy je od serca do góry)
podnieśmy wszyscy nasze dłonie. A (rozkładamy w górze ręce)
Stawajmy przed obliczem Boga, h (robimy krok do przodu i krzyżujemy dłonie na piersi)
wielbiąc Go. G (podnosimy obie ręce do góry w geście uwielbienia)

A teraz Gienek ma wam coś do powiedzenia https://www.youtube.com/watch?v=h6FMgA34pJM

Do zobaczenia.
Pani Ilona


Zdalne nauczanie – środa 18.11.2020

Temat: Cztery boki, cztery kąty poznajemy prostokąty.

  1. Zabawa „Tak lub nie” – (czytanie całościowe wyrazów). Niech mama lub tata napiszę Ci na kartce wyrazy – tak lub nie. Zadaniem twoim jest podniesienie odpowiedniego napisu: tak jeśli zdanie jest prawdziwe natomiast nie jeśli zdanie jest fałszywe.

– Pies ma rogi.
– Króliki wykluwają się z jajek.
– Pies potrafi szczekać.
– Ryby pływają.
– Królik ma zielone futro.
– Koty fruwają.
– Chomik zapada w sen zimowy.
– Papuga to ptak śpiewający.
– Małe króliki żywią się mlekiem matki.

  1. „Prostokąt” – wysłuchaj wiersza.

Prostokąt też ma proste kąty,
lecz znamy różne prostokąty:
bywają niskie – jak ten mur,
albo wysokie – jak drapacz chmur.
Duży prostokąt to jest ściana
cała na żółto pomalowana.
Mały prostokąt – to jest zeszyt.
Już rozumiecie? To mnie cieszy.

Tak wygląda prostokąt (określenie cech): 4 boki – 2 dłuższe, 2 krótsze; 4 wierzchołkiNastępnie rozejrzyj się po swoim pokoju i wymień wszystkie przedmioty, które mają kształt prostokąta.

  1. „ Figury– zatańcz do piosenki, a na sam koniec wskaż gdzie jest prostokąt.
  2. „Rozwijamy wyobraźnię” – narysuj na kartce papieru duży prostokąt, a następnie stwórz z niego co chcesz. Niech twoja figura będzie np. psem, człowiekiem, tosterem, domem. Czekamy na ciekawe pomysły.
  3. „Ruch to zdrowie” poćwicz sobie.

pozdrawiamy Was serdecznie !


Zdalne nauczanie – wtorek 17.11.2020

Witajcie starszaki,

  1. „Kociaki” – Posłuchaj ciekawostek na temat kotów.

Koty lubią ciepło i często wygrzewają się na słońcu. Zimą ich legowiska trzeba ustawić blisko kaloryfera. Są to zwierzęta bardzo dbające o czystość i dlatego trzeba im codziennie zmieniać kuwety z piaskiem, trocinami lub żwirkiem, które służą im do załatwiania potrzeb fizjologicznych. Lubią mieć posłanie, miseczkę z jedzeniem i kuwetę zawsze w tym samym miejscu. Kocie futro wymaga pielęgnacji, więc co kilka dni trzeba je czesać gęstym grzebieniem lub szczotką. Koty bardzo lubią bawić się kłębkami wełny lub piłeczkami.

  1. „Mój kot” – wykonaj kota dowolną techniką plastyczną. Wybór należy do Ciebie. Powodzenia. Pomysły znajdziesz TU.
  2. „Schronisko” – posłuchaj wiersza, odpowiedz na pytania i obejrzyj Film „Ubu w schronisku”.

Był sobie pewien piesek malutki,
uroczy – mówię wam!
Czepiały się go troski i smutki,
bo był zupełnie sam.
Nie miał rodziny, siostry ni braci,
w schronisku mieszkał gdzieś,
aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
a był to rudy Grześ.
Przytulił pieska – zostali razem
na dobre i na złe,
znikła samotność,
bo przyjaciele nie są samotni, nie!

− Dlaczego pieska czepiały się troski i smutki?
− Co to jest schronisko?
− Czy można wziąć pieska (kotka) ze schroniska?
− Kiedy do schroniska trafia najwięcej zwierząt?

  1. „Koty” – jeśli posiadasz dostęp do drukarki, poproś mamę o wydrukowanie kolorowanki i ją pokoloruj najładniej jak potrafisz. Jeśli natomiast nie posiadasz drukarki narysuj kotka patrząc na ekran, brawo na pewno Ci wyjdzie.
  2. „ Jamniczek” – naucz się piosenki.

1.Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie

ref; A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał 2x.

  1. Poszarpał chustkę w róże
    i zrobił dwie kałuże
    i moją nową lalkę
    zaciągnął pod wersalkę

ref; Bo jak spał, bo jak spał taką grzeczną minę miał 2x

  1. A teraz gdzieś ucieka
    I szczeka, szczeka, szczeka
    Łapiemy więc jamniczka
    Niech wraca do koszyczka

ref; A jak spał, a jak spał taką grzeczną minę miał 2x

  1. Pod stołem jest koszyczek
    W koszyczku śpi jamniczek
    Jamniczek sobie śpi, PSS…
    Jak się zbudzi będzie zły HAU HAU HAU…!

Zdalne nauczanie – religia 17.11. 2020r.

W NIEDZIELĘ ODWIEDZAMY BOGA W KOŚCIELE

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Kochane starszaki. Drodzy Rodzice.

Spośród wielu budynków, jakie spotykamy po drodze do przedszkola możemy zobaczyć budynek, który na wieży ma krzyż. Tak, to jest kościół.
Są takie dni w tygodniu, kiedy Bóg zaprasza nas do kościoła w sposób szczególny. Jakie to dni? Żebyśmy nie zapomnieli o tych wyjątkowych dniach, nawet w kalendarzu wyróżniono je kolorem czerwonym. Myślę, że wiecie- tymi dniami są niedziele.
Posłuchajcie opowiadania o tym, co Kacper przeżył w kościele.

Kacper poznaje dom Boży

W niedzielę Kacper jak zawsze wybierał się z rodzicami i swoim bratem Jankiem na Mszę Świętą do kościoła. Chcieli wyjść jak najszybciej, bo z wieży kościoła rozległ się już głos: Bim, bam, bim, bam, przypominam dzisiaj wam. Bim, bom, bim, bom,
kościół to jest Boży Dom. Bim, bum, bim, bum, niech się modli ludzi tłum. Bim, bim, bim, bim, dziś niedzielny głoszę hymn.

Był słoneczny poranek i zapowiadał się miły dzień. Po drodze do kościoła Kacper spotkał kolegów i koleżanki z przedszkola. Szła Julka z rodzicami i starszym bratem, Gabrysia z ciocią, a tuż za nimi szedł Sylwek z mamą i swoją siostrą Dominiką.
Długi cień krzyża znajdującego się nad wejściem do kościoła ścielił się na trawniku. Wchodząc do kościoła, tata Kacpra przepuścił przodem mamę i synów, a sam wszedł po nich. Wszyscy zatrzymali się przy kropielnicy, zanurzyli ręce w wodzie święconej i się przeżegnali. Kacper, trochę roztargniony, usiadł w ławce w pustym jeszcze kościele i zaczął się modlić. Wydawało mu się, że słyszy cichutkie szepty.
Nadstawił ucha i usłyszał:
– Nareszcie niedziela! – zachlupotała radośnie kropielnica w przedsionku kościoła.
– Cały tydzień czekam na niedzielny poranek. Nie mogłam się doczekać, kiedy ludzie zanurzą dłoń w wodzie święconej, czyniąc znak krzyża.
– My też się cieszymy z niedzieli – zaskrzypiały drzwi kościoła, otwierane szeroko przez pana kościelnego.
– A my to się niby nie cieszymy? – zatrzeszczały cichutko (bo w kościele przecież nie wypada trzeszczeć głośno) ławki i klęczniki.
– I my, i my się cieszymy – pobrzękiwały wszystkie dzwonki przy ołtarzu.
– Ach – westchnął Kacper. – To wszystko chyba mi się zdawało?
I zaczął się uważnie przyglądać temu, co się dzieje w kościele. Witraże w oknach rzucały kolorowe plamy na posadzkę, a obok rodzice modlili się w skupieniu.

Teraz odpowiedzcie na pytania:

– Dokąd Kacper wybrał się z rodzicami w niedzielę?
– Co usłyszeli, przygotowując się do wyjścia?
– Kogo Kacper spotkał po drodze?
– Co zrobił Kacper, wchodząc do kościoła?
– Co usłyszał Kacper, wsłuchując się w dźwięki w kościele?
– Czyim domem jest kościół?
– Kto czeka na nas w kościele?
– Co bywa powodem opuszczania niedzielnej Mszy Świętej?
– Jak można rozwiązać ten problem?

W tak wyjątkowym miejscu jak kościół – czyli w domu Boga – należy się też odpowiednio zachowywać. Zagadki pomogą nam sobie lepiej uświadomić, jakie powinno być nasze zachowanie.

Z Jezusem chcesz się spotkać w kościele, więc idź do Niego w każdą… (niedzielę)
Gdy do kościoła wchodzisz z ulicy, czynisz znak krzyża przy… (kropielnicy)
Gdy do modlitwy jesteś gotowy, to milkną wkoło wszystkie… (rozmowy)
Gdy w duszy święta radość rozbrzmiewa, wówczas nie milczysz, lecz pięknie… (śpiewasz)
Dla pokrzepienia ciała i ducha Pisma Świętego w skupieniu… (słuchasz)
W kościele Pan Bóg miłością obdarza, więc patrz uważnie w stronę… (ołtarza)

Obejrzyjcie krótki film, w którym Gienek przekonuje, dlaczego warto chodzić do kościoła:

Aby lepiej odpowiedzieć na zaproszenie Pana Boga, pomodlimy się teraz w szczególny sposób. Każde z was niech na koniec zajęć z religii starannie wykona znak krzyża, mówiąc: „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen”.

Do czwartku . Pozdrawiam.
Pani Ilona.


J. angielski – poniedzialek 16.11.2020

Good Morning children!

Let’s start! Wiem, że nie macie ze sobą w domach książek, dlatego zrobimy przez ten czas powtórzenie materiału, który ćwiczyliśmy do tej pory. Poproszę Was o powtórzenie sobie części ciała przy piosenkach, które już znacie: https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg oraz https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ.

W ramach zabawy plastycznej proszę o wykonanie rysunku, na którym przedstawicie swoją rodzinę z podpisami.

Mommy-mama
Daddy-tata
Brother- brat
Sister- siostra

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – poniedziałek 16.11.2020

Witam Was starszaki. Mam nadzieję, że tylko na chwilę musieliśmy się rozstać.
Tematem przewodnim, w tym tygodniu będzie  „Moje domowe zwierzątko”
A dzisiaj „Pies – przyjaciel człowieka”. Zapraszam was do zabawy.

  1. Wysłuchaj opowiadania „Łatka”:

Zauważyłem go, kiedy wracaliśmy ze szkoły. Był nieduży, rudy, z podwiniętym ogonem. Zwykły kundelek, przywiązany jakimś drutem do płotu. Kiedy ktoś przechodził, podskakiwał, jakby chciał zwrócić na siebie uwagę. I zwracał, ale i tak nikt nic nie robił. Ja też nic nie zrobiłem, tylko nie mogłem przestać o nim myśleć, bo to nie było takie miejsce, gdzie się przywiązuje psa na chwilę, kiedy się idzie do sklepu, a poza tym nikt nie przywiązuje swojego psa drutem… Kiedy mama wysłała mnie po zakupy, od razu tam pobiegłem. Ciągle był. Tylko teraz już nie podskakiwał. Leżał zrezygnowany. Kiedy podszedłem bliżej, uniósł łeb i popatrzył uważnie. Nagle wydał mi się taki ładny jak żaden inny. Miał brązowe, mądre oczy i biały krawacik, i małą łatkę za prawym uchem. – Będziesz Łatka, chcesz? – spytałem, a on wstał i pomerdał ogonem w odpowiedzi. Nie udało mi się odplątać mu drutu z szyi, tylko z płotu, więc przyprowadziłem go na takiej dziwnej smyczy do domu, a mama, kiedy to zobaczyła, nawet nie spytała o zakupy ani nie gniewała się na mnie, tylko na tych drani, jak powiedziała, którzy tak traktują zwierzęta. Łatka wypiła dwie miseczki wody i zjadła kiełbasę, którą mieliśmy mieć na obiad. Potem pospała sobie trochę, a później zawieźliśmy ją do cioci Nusi. Ciocia ciągle ostatnio mówiła o nowym psie: jej suczka zmarła ze starości i ciocia Nusia płakała po niej pół roku. Ciocia tak się ucieszyła, że koniecznie chciała mi coś dać w prezencie. I dostałem szachy: stare, drewniane, w dużym pudle zamykanym na haczyk. Wieczorem zagrałem z tatusiem pierwszą partyjkę. A kiedy już szykowałem się do snu, zadzwoniła ciocia Nusia. Okazało się, że Łatka wybrała sobie dokładnie to samo miejsce do spania, gdzie spała poprzednia suczka, i też lubi miętowe cukierki.

  • Odpowiedz na pytania:
    − Gdzie chłopiec spotkał psa?
    − Co zwróciło jego uwagę?
    − Jak postąpił?
    − Co mogłoby się stać, gdyby chłopiec nie pomógł psu?
    − Co to znaczy, że ktoś jest odpowiedzialnym właścicielem psa?
  1. Wyobraź sobie jak wyglądał pies z opowiadania i narysuj go kredkami ołówkowymi.
  2.  Obejrzyj film „Ciekawostki o psach dla dzieci”
  3. Dla przypomnienia posłuchaj piosenki „Gdzie się schowała literka D” – a następnie wymień wszystkie słowa, jakie znasz na głoskę  d.
  4. Pokaż- zabawa „Tańczące dłonie”
    – jak strzepujesz rękami krople wody…
    – jak chowasz swoje dłonie…
    – jak otwierają i zamykają  się twoje dłonie…
    – jak machasz  dłońmi przyjacielowi…
    – jak lepisz śniegowe kule…
    – jak głaskasz dłońmi ukochane zwierzątko.

Następnie podczas piosenki o Jamniczku pokaż, jak mogą w różny sposób poruszać się twoje dłonie w rytm muzyki.

Do jutra pozdrawiam Was Pani Jola


Zapraszamy do obejrzenia filmiku „ Co Rodzic powinien wiedzieć o zagrożeniach w Internecie?”, który omawia zagadnienia cyberzagrożeń.  Został nakręcony  w ramach realizacji projektu BO „ Łódzkie na plus” , „ Uważnie w sieci… kształtowanie bezpiecznych zachowań w Internecie mieszkańców powiatu łęczyckiego” a realizowanego przez Bibliotekę Pedagogiczną w Łęczycy.

Kto ty jesteś ? Polak mały !

Od kilku dni przygotowywaliśmy się do wielkiego święta, jakim jest odzyskanie przez nasz kraj niepodległości. Rozmawialiśmy o tym, czym dla nas jest dom, ojczyzna. Poznaliśmy symbole narodowe oraz poszerzyliśmy wiadomości na temat kultury i historii naszego miasta i kraju. Utrwaliliśmy sobie nazwę naszej miejscowości, naszego państwa, stolicy oraz najdłuższej  rzeki. Oglądając film edukacyjny „Polskie symbole narodowe”, wykonując flagę Polski oraz kolorując godło dowiedzieliśmy się,  jak wyglądają  symbole narodowe. Wspólnie śpiewaliśmy hymn Polski oraz poznaliśmy okoliczności, w jakich go usłyszymy. Poznaliśmy legendy o Warsie i Sawie, smoku wawelskim oraz Lechu i białym orle.  W naszej sali powstał kącik regionalny i patriotyczny. Takie działania uświadamiają nam kim jesteśmy oraz uczą nas bycia prawdziwymi Polakami.

 

 

 

 


Misja Ratunkowa w Krainie Bajek – zabawy z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek

  1. Bajkowe zaklęcia – zabawa logopedyczna
  2. Klucze do Bajkowej Krainy – zabawa na spostrzegawczość
  3. W zamkowych komnatach – gra pamięciowa
  4. Bajka Wydziwiajka – twórcza zabawa językowa
  5. Kto pierwszy na wieży! – gra zespołowa
  6. „Straszny smok” – zabawa w kole

„Moja mała Ojczyzna”

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o Łęczycy jej zabytkach, historii i sztuce ludowej naszego regionu.


Szanowni Rodzice!

Mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowotne Państwa dzieci, jak i pracowników przedszkola od poniedziałku tj. od 26.10.2020 aż do odwołania, prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy oddziału ( 7.00-16.30).


Tematyka kompleksowa: Jestem Polakiem
Termin realizacji: 02.11. – 10.11.2020r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie z literą d : małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • przybliżenie charakterystycznych miejsc znajdujących się w swojej miejscowości,
  • poznawanie herbu Warszawy, nazwy miasta, jej pochodzenia oraz zabytków,
  • zapoznanie z treścią legendy o smoku wawelskim;
  • rozbudzanie zainteresowania dzieci dziejami Polski i Polaków,
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, dumy z bycia Polakiem,
  • nabywanie świadomości narodowej oraz wzbudzanie uczuć patriotycznych,
  • rozumienie znaczenia i odczuwanie szacunku dla symboli narodowych,
  • kształcenie zmysłu estetycznego i wrażliwości w kontakcie z kulturą, sztuką ludową i muzyką,
  • wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju,
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • rozwijanie sprawności fizyczne.

 Wiersz: „Polskie skarby” Beata Szurowska

Ma Polska trzy skarby
bezcenne, rzecz oczywista,
to hymn narodowy, godło
i sztandar-flaga ojczysta

Biało-czerwona flaga
powiewa na polskim niebie,
z nią w ręku nasi przodkowie
walczyli o wolność dla ciebie.

Hymn narodowy z dumą
śpiewało polskie wojsko,
z radością się go uczymy
dla ciebie, kochana Polsko.

A biały orzeł z godła
spogląda pełen powagi,
to symbol polskiego zwycięstwa,
wolności i odwagi.

Piosenka: „Jesteśmy Polką i Polakiem”

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojada nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat


Zabawy na Halloween

Siec pajęcza halloween.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mumia halloween

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyniowy curling.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pokaz strasznych strojów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Była też skrzynia skarbów, malowanie twarzy, zabawy z cieniem oraz robienie duszków i dyniowych koszyczków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jesienne zagadki.

Skąd się bierze deszcz? Co to jest chmura? Jaka jest woda? Co pływa, a co tonie?. Starszaki znają już odpowiedzi na te pytania.


Jesienne zabawy w ogrodzie.


Jesienne dbanie o zdrowie.

Na dzisiejszych zajęciach dobieraliśmy odpowiedni ubiór do jesiennej pogody. Wiemy już co to znaczy „ubierać się na cebulkę”. Rozmawialiśmy o tym, jak dbać o swoje zdrowie w sezonie przeziębień, ułożyliśmy też na macie do kodowania kolorowe parasole. Na koniec praca plastyczna „Jesienne stroje”.


Tematyka kompleksowa: Jesienne nastroje.
 Termin realizacji: 26.10 – 30.10.2020r.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej,
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach,
  • zapoznanie z literą i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
  • rozpoznawanie liter pisanych

Wiersz: „Listopad”. /J. Kocznowska/

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet

Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w ono stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna.

 Piosenka „Kap! Kap! Jesienna pogoda”

1.Kap! Kap! Z nieba leci woda
Kap! Kap! Weź parasol, weź.
Kap! Kap! Jesienna pogoda.
Ciesz się, ciesz!

Ref. Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!

  1. Kap! Kap! Na nogach kalosze.
    Kap! Kap! W wodzie cały świat.
    Kap! Kap! Do kałuży wskoczę:
    Chlap! Chlap! Chlap!

Ref. Pierwsza kropelka, …..

  1. Kap! Kap! Choć jesienią szaro.
    Kap! Kap! Nie nudzimy się.
    Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki
    Wsłucham się.

Ref. Pierwsza kropelka, ….


Mali architekci- twórcze zabawy z kubeczkami

Piramidy z kubków – kolorowe wieże


Warzywnie, owocowo, zdrowo – zabawy z kodowaniem

Dzisiaj zrealizowaliśmy kolejne zadanie programu Uczymy Dzieci Programować. Tym razem polegało ono na rozmowie o zdrowym trybie życia. Starszaki zapoznały się z zasadami  zdrowego i racjonalnego odżywiania, klasyfikowały produkty żywnościowe na ,,zdrowe” i ,,niezdrowe” oraz ułożyły piramidę zdrowia.

 

Dzień Poczty Polskiej.

18 października jest obchodzony jako ogólnopolski Dzień Poczty Polskiej. Z tej okazji przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach podczas których poznały zawód listonosza i jego obowiązki. Starszaki dowiedziały się, jak długą drogę musi przebyć list lub paczka, by w końcu trafić do naszej skrzynki pocztowej, nauczyły się poprawie adresować list i w odpowiednim miejscu przyklejać znaczek pocztowy.

   

Tematyka kompleksowa: Nasze zmysły
Termin realizacji: 19.10. – 23.10.2020r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
  • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów,
  • uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
  • podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku,
  • poznawanie różnych rodzajów okularów.
  • zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

16 października obchodzimy nietypowe święto – Światowy Dzień Chleba.  W tym dniu starszaki przypomniały sobie w jaki sposób powstaje chleb słuchając historyjki obrazkowej pt. „Od ziarenka do bochenka.” Poznały etapy pracy produkcji chleba oraz uświadomiły sobie, że chleb jest wynikiem ciężkiej pracy wielu ludzi. Dowiedziały się również,  jak ważne dla zdrowia jest codzienne spożywanie produktów zbożowych. Na koniec chętnie zajadały się świeżym pieczywem, zarówno jasnym jak i ciemnym, z dodatkiem smakowitych ziaren słonecznika, kminku, sezamu i czarnuszki.


Dnia 15 października na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Mycia Rąk. Do akcji włączyły się także starszaki. Celem obchodów Dnia jest uświadomienie dzieciom, jak duże znaczenie dla ich zdrowia i życia ma mycie rąk, które może uchronić przed zakażeniem wieloma chorobami. To święto rozpoczęliśmy od rozmowy na temat zarazków i bakterii, przedszkolaki dowiedziały się, jakie znaczenie dla zdrowia ma częste i dokładne mycie rąk. Omówiliśmy także schemat mycia rąk oraz zastosowaliśmy go w praktyce.


Mały Miś w świecie emocji.
Dzisiaj starszaki uczyły się  „Jak oswoić strach?. W trakcie zajęcia dzieci doskonaliły  umiejętność rozpoznawania, nazywa­nia i pokazywania swoich uczuć i emocji, zapoznały się z wybranymi sposobami radzenia sobie ze strachem oraz twórczo odczarowywały strasznego stracha.

  • Straszna przesyłka – zabawa aktywizująca
  • Niestraszne strachy – zabawa z cieniem
  • Pudełko złości – zabawa ruchowa przy muzyce.
  • „O strachliwym smoku Osika i dzielnej królewnie Przytulii” – wysłuchanie fragmentów bajki terapeu­tycznej autorstwa Dagny Ślepowrońskiej
  • Jak odczarować strasznego stracha? – zabawa pla­styczna rozwijająca twórcze myślenie.

 

Tematyka kompleksowa: O samym sobie
Termin realizacji: 12.10. – 16.10.2020r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji,
  • zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • utrwalenie pojęcia spółgłoska
  • organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
  • poznanie cech kwadratu,
  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych,
  • rozpoznawanie i kontynuowanie rytmów,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości,
  • tworzenie formy przestrzennej.

Święto nietypowe – Dzień Drzewa.

Drzewa – codziennie je widzimy z naszych okien, przechodzimy obok nich nie zastanawiając się jak cenną rolę odgrywają w naszym życiu. Może czas się zatrzymać, popatrzeć, dotknąć, poobserwować. My tak zrobiliśmy, przyswajaniu wiedzy przyrodniczej towarzyszyła zabawa, śpiew i tańce. Zapraszamy do obejrzenia naszej galerii.


GRATULACJE !!!
Konkurs plastyczny „Narysuj mi wiersz
” zorganizowany przez Oddział dla Dzieci i Młodzieży Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Łęczycy w ramach projektu „Łęczyckie podróże po literaturze” został rozstrzygnięty. W konkursie tym udział wzięły dzieci z  łęczyckich przedszkoli. Wyniki konkursu:

I miejsce – Martynka Ł.
III miejsce – Apolonia J. i Ala K.
wyróżnienie dla Martynki J., Lenki K., Weroniki A. i Jagody B.


Warsztaty „Akademia programisty”


„Poeta wiersze pisze – zachwycam się, gdy je słyszę”
zadanie z projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

Zabawy i rozmowy inspirowane wierszem Danuty Wawiłow „O Rupakach”
Cel: rozbudzanie zainteresowania dzieci poezją; dostrzeganie przez dzieci piękna poezji; doskonalenie skupienia uwagi na słowie mówionym;

Ćwiczenia słuchowe – Rupakowe imiona, wymyślanie imion
Zagadki obrazkowe – Co to za Rupak ? wyszukiwanie szczegółów charakterystycznych dla innych zwierząt
Praca plastyczna – Fantastyczne Rupaki


Szanowni Rodzice!!!

Pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Łęczycy zapraszają do skorzystania z bezpłatnych przesiewowych badań „Widzę. Słyszę. Mówię –  Na Platformie Badań Zmysłów.” Platforma Badań Zmysłów przeznaczona jest do prowadzenia badań przesiewowych słuchu, wzroku, mowy oraz przetwarzania słuchowego u dzieci 6- letnich.
Badanie będą przeprowadzone na WNIOSEK rodzica /do pobrania/.
wniosek-o-przeprowadzenie-diagnozy
oświadczenie-RODO
Wypełniony wniosek należy włożyć do koperty i wrzucić do skrzynki, która ustawiona jest na zewnątrz Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej  w  Łęczycy ul. Kaliska 13.
O terminie badań będą Państwo poinformowani telefonicznie przez pracowników poradni. Badania Platformą Zmysłów będą przeprowadzane w piątki w godzinach  8.00 – 12.00


Tematyka kompleksowa: Co robią zwierzęta jesienią?
Termin realizacji: 05.10. – 09.10.2020r.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt
  • zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy;
  • zapoznanie z literą E, e;
  • zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi w lesie;
  • poznanie zwierząt, które zasypiają w sen zimowy;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • zapoznanie z cyfrą 4, ćwiczenia w liczeniu – przeliczanie zbiorów
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • zapoznanie ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy;
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Wiersz „Wiewiórka” /autor Michał Jankowiak/

Rudy ogon, ząbki długie,
Jakiś zwierzak szyszkę skubie,
Wiewióreczka mała, chuda,
Robi w lesie różne cuda.

Po gałązkach skacze zwinnie
I żołędzie zbiera pilnie,
Dziś znalazła orzech młody,
Szyszki, grzyby i jagody.

Patrzy na nią mądra sowa,
Gdy do dziupli skrzętnie chowa,
Wszystkie leśne smakołyki,
Nawet pędy i patyki.

Ta wiewiórka ta malutka,
Tańczy w koło wesolutka,
Kitą macha tu i tam,
Nawet fruwa, mówię wam.

Piosenka: „Tańcząca wiewióreczka”

 Ref.:  Wiewióreczka mała,  po lesie biegała,
hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała. (bis)
1.Spotkała jeżyka,  tańczyli walczyka,
tańczyli walczyka, raz, dwa, trzy, raz. (bis)
Ref. Wiewióreczka mała….
2.Spotkała owieczkę, tańczyli poleczkę,
raz i dwa i raz i dwa i tańczyli poleczkę. (bis)
Ref. Wiewióreczka mała….
3.Spotkała ślimaka, tańczą kujawiaka,
raz i dwa, raz i dwa, trzy, tańczą kujawiaka. (bis)
Ref. Wiewióreczka mała….


Jesienne zabawy starszaków w lesie.

Miniony tydzień upłynął nam na jesiennych zabawach w lesie. Starszaki poznały różne rodzaje lasów oraz drzew. Zorganizowały teatrzyk „ Na grzyby”, dzięki któremu zapoznały się z grzybami – jadalnymi i niejadalnymi. Z wykorzystaniem mat do kodowania tworzyły bezpieczną drogę do grzybów.


Dzień Chłopaka u starszaków


Tematyka kompleksowa: „Nadeszła jesień”
Termin realizacji: 28.09. – 02.10.2020r.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku,
  • zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi;
  • zapoznanie z literą M,m – drukowaną i pisaną;
  • zapoznanie z cyfrą 3;
  • zapoznanie z popularnymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w parku i w lesie
  • uwrażliwienie na piękno przyrody w okresie jesieni
  • uświadomienie konieczności ochrony przyrody
  • zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park i las;
  • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi;
  • rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
  • rozwijanie sprawności ruchowej

„Skarby jesieni” (autor: H. Zdzitowiecka)
A czy wiecie, co to są ,,skarby jesieni”? Piękne jabłko, co się w sadzie rumieni.
Garść orzechów na leszczynie zbieranych.
Spadające z wysoka kasztany.
Pełne maku słodkiego makówki
I czepliwe, łopianowe główki
Strąk fasoli i kapusty łuszczyny
I czerwone jagody, kaliny,
I na klonach nasionka skrzydlate,
Co z jesiennym ścigają się wiatrem.

Piosenka „Kolorowe listki”
1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis
2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis
3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis


Owocowe szaszłyki Starszaków

Zdrowe odżywianie dla Starszaków to bardzo ważna sprawa. Przedszkolaki wiedzą, że owoce to źródło wielu witamin. W związku z tym  postanowiły zrobić pyszne, owocowe szaszłyki. Po pracy wszyscy zajadali się  kolorowymi i zdrowymi szaszłykami.


Jesienne zapasy
W piątek najstarsze przedszkolaki z naszego przedszkola zapoznały się ze sposobem wykonywania przetworów na zimę. Tego dnia nie tylko poznawały smak kiszonych ogórków, ale własnoręcznie wykonały własne zapasy.   Wśród unoszącego się w sali aromatu kopru, czosnku i innych składników, w słoikach zostały zamknięte ogórki, które już niedługo, tuż po ukiszeniu, zostaną zjedzone ze smakiem przez naszych małych kucharzy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pani Jesień

 


Powitanie Jesieni.

Ani się spostrzegliśmy, nadeszła jesień, która powitała nas ciepłym słoneczkiem i kolorowymi liśćmi. Dziś odwiedził nas  niezwykły  gość Pani Jesień, która  zaprosiła wszystkie dzieci do wspólnych zabaw i pląsów. Dzieci ochoczo rozwiązywały zagadki, układały puzzle o tematyce jesiennej, tworzyły „rzeźby” z kasztanów oraz stawiały pierwsze koki w kodowaniu.


Tematyka kompleksowa: Jesień na działce
Termin realizacji: 21.09. – 28.09.2020r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • wielozmysłowe poznawanie warzyw,
  • zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 2, wprowadzenie pojęcia para,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • zachęcanie do zabawy w teatr,
  • kształtowanie poczucia rytmu muzycznego,
  • zapoznanie ze sposobem wykonania stempli z warzyw oraz odbitek z ich wykorzystaniem.
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Piosenka „Jesień w sadzie i w ogrodzie”

Już na drzewach w sadzie
i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki,
które jemy co dzień.

Ref: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

Pójdziemy z koszami,
każdy coś przyniesie.
Czy już wiecie,
co nam dała jesień?

Wiersz „W jesiennym ogrodzie” J. Koczanowskiej

Dojrzałe, kolorowe, słońcem malowane,
witaminek pełne i najzdrowszych soków,
dorodne warzywa śmieją się, żartują,
bo jesień na działce najpiękniejsza w roku.

Marchewki i pietruszki plotkują cichutko,
buraczki i ziemniaczki kłócą się zawzięcie,
gdyż ogromna, ruda i pękata dynia
zasłania im słońce i zajęła miejsce.

Czerwone pomidory, ogórki zielone
rozmawiają z fasolką, co weszła wysoko,
by spojrzeć na cały ogród kolorowy
i pomachać płynącym po niebie obłokom.


Dzień Przedszkolaka

W tym dniu nasze starszaki miały mnóstwo atrakcji: zabawy muzyczno – ruchowe, malowanie rączek, fotobudkę oraz przedszkolne kino. Mnóstwo atrakcji, zabawy i śmiechu.


Galeria naszych prac. Wycinanie z kolorowego papieru nt. „Owoce”

15 września  Międzynarodowy Dzień Kropki

Dzisiaj kropka w roli głównej. Była historia małej Vashti, kropkowe kodowanie, kropkowe malowanie, kropkowe zabawy oraz poważne rozmowy i wzbudzanie w dzieciach wiary we własne siły. Był to dzień pełen atrakcji i twórczej kreatywności.


Tematyka kompleksowa: Jesień w sadzie

Termin realizacji: 14.09. – 18.09.2020r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  1. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, rozumienie potrzeby spożywania owoców.
  2. Zapoznanie z pochodzeniem wybranych produktów spożywczych zapoznanie z nazwami drzew owocowych,
  3. Zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  4. Wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska.
  5. Odczytywanie globalne wyrazów i łączenie ich z obrazkami, rozbudzanie zainteresowania czytaniem.
  6. Rozwijanie umiejętności liczenia.
  7. Segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie.
  8. Ustalanie równoliczności zbiorów.
  9. Zapoznanie  cyfrą 1 i jej wyglądem.
  10. Kształtowanie poczucia rytmu.
  11. Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę,
  12. Wyrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej.
  13. Rozwijanie sprawności fizycznej.

Wiersz „Pod drzewami” Danuty Gellnerowej

  1. Siedzi jesień pod jabłonią,
    jabłka jej nad głowa dzwonią.
    A gdy gruszą wiatr poruszy,
    dzwonią gruszki. Gdzie? Na gruszy.
  2. Siedzi jesień pod drzewami,
    sad jej dzwoni za uszami,
    więc zatkała uszy watą.
    Czy to prawda? Co wy na to?

Piosenka „Polka prawdziwa”

  1. Śliweczka spadła z drzewa,
    okrągła i dojrzała,
    samotna bardzo była
    i wokół spoglądała.
    Zobaczył to pomidor
    i poszedł do śliweczki,
    kłaniając jej się nisko,
    zaprosił do poleczki.

Ref: Hop,hop, polka prawdziwa,
pomidor skacze, śliwka się kiwa.
Hop, hop, polka prawdziwa,
polka prawdziwa, hej!

2. Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży,
pomidor się nie zmieścił,
bo trochę był za duży.
Nie wiedział, co ma zrobić,
znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się nisko,
zaprosił do poleczki.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tematyka kompleksowa: Bezpieczne podróże po Polsce.

Termin realizacji: 07.09. – 11.09.2020r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Zapoznanie z różnymi regionami naszego kraju ze zwróceniem uwagi na elementy charakterystyczne dla poszczególnych krajobrazów
• Poznanie zasad zachowania się i bezpieczeństwa w różnych środowiskach
• Doskonalenie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów ze względu na różne kryteria
•Uświadomienie dzieciom zasad bezpieczeństwa dotyczących różnych aspektów życia
• Poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zagrażających bezpieczeństwu
• Wzbudzenie zaufania do przedstawicieli służb specjalnych
• Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych
• Kształtowanie orientacji przestrzennej, a w szczególności umiejętności określania kierunków

Piosenka „Uwaga – czerwone światło”

1. Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.
Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!
2. Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!
Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni


Konsultacje z wychowawcą grupy V odbędą się od godz. 15.00 w dniu – 10.09.2020 /czwartek/, w sali zajęć specjalistycznych na II piętrze. Do sali wchodzimy pojedynczo, w maseczkach.

Zapraszamy zainteresowanych Rodziców !


Grupa 5 – 6-latki

wych.  – mgr Joanna Borowska (e-mail:  jborowska@p2leczyca.edu pl )
mgr Jolanta Andrzejczak (e-mail: jandrzejczak@p2leczyca.edu.pl )

Wyprawka:

-kapcie na zmianę;
-strój gimnastyczny w worku;
-piórnik z wyposażeniem;
-chusteczki higieniczne wyciągane-1 pudełko
-mokre chusteczki-1 paczka;

Rodzicu jeśli chcesz wiedzieć, jak będzie funkcjonowało nasze przedszkole zapraszamy do obejrzenia prezentacji, tam znajdziesz najważniejsze informacje.

Prezentacja – Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu