Rewalidacja

Zdalne nauczanie – 22.06.2020 – 26.06.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa rytmiczno – ruchowa przy piosence „Słoneczko późno dzisiaj wstało” https://youtu.be/ic2Bjr7xsC0 – rytmiczny marsz i tupanie.
  • Zabawa „Poznajemy lato zmysłami”: wąchanie kwiatów, dotykanie, jedzenie owoców i określanie smaku, oglądanie letniego krajobrazu za oknem, słuchanie śpiewu ptaków lub odgłosów ulicy.
  • Zabawa w kalambury – pokazywanie gestem tytułów ulubionych bajek.
  • Zabawa taneczna przy piosence „Niech żyją wakacje” – swobodny ruch przy muzyce.https://youtu.be/BauTov9xmZY
  • Układanie na dywanie szlaczków i rysowanie ich na kartonie.
  • Dzielenie na sylaby słów związanych z latem i wakacjami, przeliczanie sylab w wyrazach, ustalanie kolejności. Tworzenie żartów językowych poprzez przestawianie sylab i tworzenie nowych słów.
  • Zabawa ruchowa przy piosence „Gimnastyka Fruzi”.https://youtu.be/47jquUszRas
  • Zabawa tematyczna w dom z wykorzystaniem lalek, misiów – karmienie, przytulanie, wożenie lub noszenie.
  • Dobieranie w pary dwóch przedmiotów, których nazwy zaczynają się na tę samą głoskę.
  • Zabawa ruchowa – wrzucanie z pewnej odległości klocków do pojemników.

Zdalne nauczanie 15.06.2020 – 19.06.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa taneczna przy piosence „Idą wakacje” – powtarzanie układu ruchowego.https://youtu.be/BmbPAd4P93E
  • Układanie na dywanie: gór (linie łamane), fal morskich (linie faliste), słoneczko (linia okrągła i ukośne) ze sznureczków lub włóczki.
  • Słuchanie odgłosów utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Lato” – wyrażanie rysunkiem nastroju utworu.
  • Zabawa ruchowa przy piosence „Lato, lato czeka”. https://youtu.be/Sw4jcFyCSF0 – swobodny ruch przy muzyce.
  • Zabawa rozwijająca słuch fonemowy „Podziel na sylaby” – dzielenie na sylaby słów: lato, słońce , plaża; ustalanie kolejności, układanie z nimi zdań i liczenie wyrazów  w zdaniach.
  • Zabawa sensoryczna „Smaki lata” – rozpoznawanie i nazywanie truskawek i czereśni, próbowanie i określanie ich smaku.
  • Słuchanie piosenki „Na plaży” – swobodne poruszanie się w rytm piosenki https://youtu.be/k-AOW_76luU
  • Zabawa „Pokaż to, co ja” – naśladowanie czynności pokazywanej przez rodzica.
  • Malowanie słońca na dużym arkuszu papieru techniką dziesięciu palców.
  • Zabawa „Na jaką głoskę zaczyna się?” . Rodzic mówi dowolne słowa związane  z latem, natomiast dziecko określa jaka jest pierwsza głoska w tych słowach.
  • Zabawa rytmiczno-ruchowa przy piosence „Taniec zygzak. Wygibasy” – powtarzanie układu ruchowego https://youtu.be/xm93WFJ7bNs
  • Wierszyki masażyki „Letnia przygoda”.

Zdalne nauczanie 08.06.2020 – 12.06.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ruchowa przy piosence Spoko loko – Tańce połamańce”. https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
  • Zabawa doskonaląca słuch fonemowy „Na jaką głoskę zaczyna się, a na jaką kończy ….”.
  • Zabawa „Piłka parzy”. Dziecko wspólnie z rodzicem podają sobie piłkę (z ręki do ręki). Na hasło „piłka parzy”, należy piłkę odrzucić, tak by nie mieć jej w dłoniach.
  • Celowanie piłeczką lub kulkami z papieru do kosza postawionego w niewielkiej odległości od dziecka, którą stopniowo zwiększamy.
  • Swobodny ruch przy piosence„Hulajnoga”.https://www.youtube.com/watch?v=Oeqsq4vHI-M
  • Ćwiczenia w naśladowaniu – zrób to co ja…..Dziecko naśladuje czynności rodzica.
  • Ćwiczenia słuchowe – rozróżnianie i naśladowanie głosu zwierząt wiejskich.https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
  • Ćwiczenia odczulające rąk i nóg – dotykanie dłońmi różnych faktur, chodzenie gołymi stopami po torze zbudowanym z platform o różnych fakturach.
  • Rozpoznawanie obrazka zgodnie z instrukcją słowną rodzica.
  • Siłowanie w parach – dziecko wraz z rodzicem siedzą naprzeciwko siebie, ręce podparte o podłogę i przepychają się stopami.
  • Powtarzanie układu ruchowego do piosenki „Wielkie poruszenie”. https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is
  • Malowanie farbami za pomocą rąk na dużym arkuszu papieru.

Zdalne nauczanie 01.06.2020 – 05.06.2020

Propozycje zabaw:

  • „Zabawy taneczne z przedszkolakami”  https://youtu.be/gO2gp87cjZA   – powtarzanie układów ruchowych.
  • Zabawa „Rodzinne puzzle” – układanie wydrukowanego zdjęcia lub dowolnego obrazka pociętego na części, naklejanie na karton.
  • Zabawa „Zrób to, co ja” – powtarzanie czynności pokazywanych przez rodzica.
  • Zabawa „Skojarzenia” – mówienie skojarzeń do wybranego słowa, np. dziecko, słońce.
  • Zabawa „Ciepło – zimno” – szukanie schowanej zabawki, reagowanie na słowa rodzica: mróz, zimno, cieplej, ciepło, gorąco.
  • Zabawa tematyczna, np. w przedszkole, z wykorzystaniem lalek i misiów naśladowanie zachowania nauczyciela i dzieci – zabawek.
  • Zabawa ruchowa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz” https://youtu.be/jEq5DSekN84 – naśladowanie czynności.
  • Zabawy paluszkowe: „Myszka”, „Rak”, „Małe rączki”.
  • Zabawa „Na jaką głoskę zaczynają się nazwy moich zabawek?”- wybranie kilku zabawek, których nazwy zaczynają się na różne głoski.
  • Zabawa dotykowa „Jakie to jest? – dotykanie zabawek i określanie: miękka, twarda, gładka, szorstka.
  • Taniec „Zygzak – Rozwiń Skrzydła Wingee”.” https://youtu.be/Twc7suv_Om0 – powtarzanie układu ruchowego.
  • Zabawa relaksacyjna – wierszyki – masażyki „Dziecięce zabawki i zabawy”.

Zdalne nauczanie 25.05.2020 –29.05.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa rytmiczno-ruchowa przy piosence „Kocham Cię tiamo  je taime” https://youtu.be/MeRTMshkHJs – rytmiczne  wymachy ramion, klaskanie  w dłonie.
  • Zabawa „Obrazki do pary” – dobieranie w pary obrazków, których nazwy rymują się.
  • Zabawa ruchowa w parze „Rowerki” – dotykanie się stopami uniesionymi do góry i jednoczesne poruszanie nogami ruchem obrotowym.
  • Zabawa tematyczna lalkami – usypianie z jednoczesnym nuceniem : „aaa, kotki dwa, szare, bure obydwa”, „karmienie” lalek, wożenie w wózku lub noszenie na rękach.
  • Taniec do utworu „SmoothCriminal” M. Jacksona https://youtu.be/UIyajhGxhbs
  • Rysowanie kredkami „Portret mojej mamy” – rysowanie postaci ludzkiej, ozdabianie serduszkami, kwiatkami, ramką.
  • Powtarzanie ruchu w układzie tanecznym „Dance monkey – Tones and I”https://youtu.be/wpz36D0WaDg
  • Grupowanie w pary obrazków lub przedmiotów zaczynających się na tę samą głoskę.
  • Układanie szlaczków z włóczki lub sznureczków: linii ciągłych, falistych i okrągłych.
  • Zabawa „Co lubi robić Mama, a co Tata” – naśladowanie ulubionych czynności rodziców, np. czytania książki, majsterkowania.
  • Rysowanie kredkami „Mój dom i jego otoczenie” – rysowanie domu, drzew, kwiatów i innych charakterystycznych elementów otoczenia.
  • Zabawa z ruchem „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – wymienianie części ciała z równoczesnym ich pokazywaniem.https://youtu.be/30BVfTvlsrE

Zdalne nauczanie 18.05.2020 – 22.05.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ruchowa kreująca taniec pszczół inspirowana utworem „Lot trzmiela” Rimskiego – Korsakowa. https://youtu.be/ucrKUO9FVfY – słuchanie muzyki i poruszanie  się w jej rytm.
  • Zabawa sensoryczna „Smak miodu” – próbowanie miodu, określanie jego smaku.
  • Zabawa doskonaląca słuch fonemowy – dzielenie na głoski wyrazu: u – l – e, liczenie głosek i wymienianie ich kolejności.
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza „Pomachaj rękami, jak pszczoła skrzydełkami” – dotykanie dłońmi ramiom, tworzenie z nich  skrzydełek, poruszanie ramionami do przodu i do tyłu.
  • Zabawa taneczna przy piosence „Pszczółka Bzz”.  https://youtu.be/g92jyNnhEqo– swobodny ruch przy muzyce.
  • Praca plastyczna „W pasiece” – rysowanie uli i pszczół.
  • Zabawa w formie opowieści ruchowej Co dzieje się na łące. – obrazowanie ruchem treści opowieści.
    Na łące rosną chabry, maki, kaczeńce, stokrotki i rumianki
    – naśladowanie wzrostu poszczególnych kwiatów.
    Na łąkę przyleciały owady. Motyl przysiadł na kwiatku. Żabka skacze w trawie i rechocze. Nad stawem  chodzi bocian i klekocze. Pszczoły bzycząc fruwają z kwiatka na kwiatek.
  • Zabawa muzyczno – ruchowa z elem. podskoków Kto jak skacze – wykonywanie podskoków.https://youtu.be/LNouuY9zrKQ
  • Zabawa słownikowo – fonemowa – rytmiczne mówienie sylabami wyrazów i zdań.
    – Mrówki i trzmiele mają na łące pracy wiele.
    – Motyle fruwają, mrówki spacerują, żuki toczą kule.
    – Żaby wysoko lub nisko podskakują.
  • Zabawa ruchowa z. elem. podskoków i kroczenia z unoszeniem kolan „Żabka i bocian” – naśladowanie żabki i bociana, z równoczesnym rechotaniem lub klekotaniem.
  • Zabawa muzyczno – plastyczna „Malowanie muzyki” – malowanie farbami lub rysowanie kredkami swoich emocji i wyobrażeń związanych ze słuchaną muzyką.https://youtu.be/jF8lELEtrU8

Zdalne nauczanie -11.05.2020 – 15.05.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa rytmiczna przy piosence „Gdzie strumyk płynie z wolna” – klaskanie, kołysanie się, podskakiwanie. https://youtu.be/t3dr0Se_sWU
  • Zabawa w tworzenie wyrazów z sylab. Rodzic mówi wyraz sylabami, a dziecko, tworzy z niego cały wyraz.
  • Konstruowanie kwiatka z drobnych klocków.
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza „Lustro”. Rodzic pokazuje jakieś czynności w przestrzeni, a dziecko je naśladuje.
  • Zabawa z ruchem przy piosence „A ram, sam, sam”. https://youtu.be/EKp3EdoHdKI
  • Kolorowanie kwiatka, dorysowanie na nim pszczółki albo motylka. (Załącznik – kwiatek).
  • Zabawa przy piosence „Biedronka i muchomor” –  wykonywanie czynności pstrykania, klaskania, tupania, pocierania jako forma akompaniamentu.https://youtu.be/IMXHCmLDkZE
  • Układanie zdań z wyrazem: biedronka i określanie ich ilości, z użyciem liczmanów.
  • Układanie na dywanie kółeczek (kropek biedronki). z włóczki lub sznureczka.
  • Rysowanie jednej dużej biedronki na liściu lub kilku małych, kolorowanie obrazka.
  • Wierszyki masażyki „Biedroneczki są w kropeczki”, „Na łące”.

Zdalne nauczanie 04.05.2020 – 08.05.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa z ruchem przy piosence „Krasnoludki”https://youtu.be/piZ27BZdL_s
  • Dzielenie na sylaby i głoski wyrazu: „gazeta”, przeliczanie ilości sylab i głosek, określanie ich miejsca w wyrazie.
  • Składanie gazety w rulon:   przyłożenie do ust i trąbienie: tru tu tu,  naśladowanie ruchów walki szermierza, naśladowanie ruchu zamiatania szczotką.
  • Cięcie gazety na paski. Układanie na dywanie szlaczka z pasków gazety.
  • Układanie dowolnej kompozycji z pasków gazety i naklejanie ich na karton.
  • Zabawa taneczna „Tańce połamańce” https://youtu.be/MG6iPAU2b0I
  • Zabawa z ruchem przy piosence „Maskotki” https://youtu.be/izQ5IAmTaFA
  • Zabawa „Memory” – dobieranie obrazków do pary.
  • Układanie zdania z wybranymi obrazkami, liczenie wyrazów w ułożonym zdaniu z użyciem klocków lub kredek.
  • Zabawa z piłką: podrzucanie i chwytanie, turlanie, rzucanie do pojemnika.
  • Rysowanie kredkami lub namalowanie farbami swojej ulubionej zabawki.
  • Zabawa rytmiczna przy muzyce „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

Zdalne nauczanie 27.04.2020 – 30.04.2020

Propozycje zabaw:

  • Oglądanie filmiku z muzyką A. Vivaldiego Cztery pory roku – Wiosna, połączone z  werbalnym określeniem emocji związanych z muzyką i obrazami wiosny.
  • Rysowanie wzorków na tacy z kaszą, kółeczek, gzygzaków, linii ukośnych i falistych oraz na kartce papieru.
  • Oglądanie ulubionej książeczki, opowiadanie tego co dzieje się na obrazkach.
  • Zabawy z klockami – budowanie wieży i węża z klocków.
  • Zabawa w naśladowanie usypiania lalki związana z jej kołysaniem i śpiewaniem: aaaaaa…
  • Dziecięce masażyki „Pałka zapałka”, „Dwa Michały”.https://youtu.be/Z_tk-AhlA1o
  • Zabawy słuchowe: słuchanie odgłosów: szelest folii, stukanie o stół, lecąca woda, samochodu za oknem, pracy odkurzacza, rozpoznawanie ich.
  • Zabawa „Śmieszne wyrazy” – przestawianie sylab w wyrazach: ża ba (ba ża), ki no (no ki), lal ka (ka lal), mi sio (sio mi) itp.
  • Zabawy smakowe –próbowanie wybranych produktów spożywczych : podstawowe smaki: słodki, kwaśny, słony – miód, cytryna, (sól – odrobina na język) lub inne (według uznania rodzica).
  • Zabawy dotykowe – dotykanie struktur twardych (np. podłoga, stół, ściana) i miękkich (np. poduszka, gąbka, pluszowa zabawka).
  • Zabawy węchowe – wąchanie zapachu owoców (np. cytryna, jabłko), ziół (np. mięta, rumianek), napojów (np. kawa, czekolada), przypraw (np. cynamon), rozpoznawanie.
  • Zabawy wzrokowe – wyszukiwanie 5 różnic między obrazkami i zaznaczanie ich na jednym z nich, kolorowanie drugiego obrazka (karta pracy „W łazience”)
    https://youtu.be/V0ML6ZWxKtY

Zdalne nauczanie 20.04.2020 – 24.04.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ruchowa z pokazywaniem „Stary Abraham”.
  • Zabawa w przestawianie sylab w wyrazach: wo – da (da – wo), zie – mia (mia – zia), ko – tek (tek – ko), ża – ba (ba – żo) itp.
  • Zabawa w przelewanie wody ze słoika do słoika. Zakręcanie i odkręcanie zakrętek słoików.
  • Zabawa ruchowa z elem przysiadu „Winda”. Dziecko znajduje się w przysiadzie, a rodzic stoi trzymając dziecko za obydwie ręce. Dziecko wstaje z przysiadu, a rodzic, w tym czasie przechodzi do przysiadu.
  • Zabawa plastyczna „W wodzie”. Dziecko rysuje fale wody, a w niej rybki, rośliny, inne zwierzęta. Może także malować farbami lub wyciąć czy nakleić wycięte rybki z kolorowego kartonu lub gazety.

https://youtu.be/0t8ps6vx4BY

  • Zabawa ruchowa przy piosence „Żabie kroki”.
  • Zabawa z wyodrębnianiem pierwszej głoski w wyrazach „Na jaką głoskę zaczyna się?….”. Rodzic pokazuje jakiś przedmiot i prosi o podanie przez dziecko pierwszej głoski w nazwie, np. klocek (k), gra (g), miś (m), lalka (l), żabka (ż).
  • Zabawa w układanie na dywanie szlaczków z włóczki lub sznureczka np. fal, ślimaczków, gzygzaków.
  • Zabawa ruchowa „Lustro”. Rodzic pokazuje ręką w powietrzu jakieś czynności, a dziecko je naśladuje na zasadzie lustra.
  • Wydzieranie z kolorowego papieru, wyklejanie obrazka żabka

https://youtu.be/DwwpCoM0sHg


Zdalne nauczanie 4.04.2020 – 17.04.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa „Czyj to głos?”. przy piosence „Dziadek fajną farmę miał” – słuchanie dźwięków(odgłosów zwierząt pochodzących  z wiejskiego podwórka), odgadywanie ich.
  • Zabawa „Powtórz sylabami nazwy zwierząt”. Rodzic mówi nazwy zwierząt, a dziecko powtarza je sylabami.
  • Zabawy paluszkowe „Idzie rak nieborak”, „Grota misia”, „Idzie myszka”., „Paluszki sią budzą”.
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza przy wierszu „Wesołe podwórko” śpiewanym przez rodzica na dowolną melodię  – naśladowanie przez dziecko sposobu poruszania się zwierząt.
  • Lepienie z masy solnej „Kulki i wałeczki”.
    https://youtu.be/30nw6AtuGiQ
  • Memory dotykowe „Szukamy par”. Rodzic przygotowuje po dwa przedmioty o różnych fakturach. Dziecko rozpoznaje je dotykiem i łączy w pary.
  • Zabawa paluszkowa „Kominiarz”, „Gra w łapki” – wysuwanie odwróconych dłoni i szybkie ich cofanie przed uderzeniem partnera zabawy.
  • Zabawa naśladowcza „Ojciec Wirgiliusz”. Rodzic pokazuje np., wymachy ramion, krążenie rękoma w powietrzu, podskoki a dziecko je naśladuje.
  • Zabawa „Ile wyrazów jest w zdaniu…”. Rodzic mówi zdanie np. Dzisiaj świeci jasne słońce. A dziecko wykorzystując klocki lub inne liczmany (1 klocek – 1 wyraz) liczy ile wyrazów jest w zdaniu.
  • Rysowanie kwiatka techniką dziesięciu palców.

https://youtu.be/jEq5DSekN84


Zdalne nauczanie – 06.04.2020  –  10.04.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa „Turlamy się jak pisanki” przy piosence „Pisanki, pisanki”. Dziecko leży na kocu lub dywanie, a rodzic turla je.
  • Zabawa w dzielenie wyrazów na sylaby związanych z Wielkanocą: pi – san – ki, kur – cza – czek, za – ją – czek, ko – szy – czek.
  • Rysowanie jajek na tacce z kaszą z recytacją wierszyka przez rodzica:

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze?

Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.

  • Zabawa sensoryczna „Jakie jest jajko?. Do zabawy wykorzystujemy jajko ugotowane na twardo. Dziecko je ogląda, manipuluje nim w dłoniach, wącha, zjada po obraniu.
  • Zabawa graficzna „Narysuj wzorki na pisance i pokoloruj”.

https://youtu.be/OTPObfVuHCY

  • Zabawa z pokazywaniem przy piosence „Woogie, boogie”
  • Układanie na dywanie wyciętych z kolorowego papieru kraszanek według rytmu, np., 1 żółte, 1 czerwone, 2 zielone.
  • Rytmiczne powtarzanie sylabami zdania. „Pisanki, kraszanki, jajka malowane – nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek”, Rodzic wypowiada słowa pojedynczo, a dziecko powtarza je sylabami.
  • Zabawa ruchowa „Naśladujemy zajączki i kurczaczki” Dziecko wykonuje skoki zająca i biega drobnymi krokami..
  • Zabawa „Co ukryło się w pisance?” , Dziecko koloruje według kodu i dostrzega ukryty obrazek.kolorowanie wg kodu

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w


Zdalne nauczanie  30.03.2020 – 03.04.2020

Propozycje zabaw:

  • Zabawa ruchowa z pokazywaniem przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
  • Zabawa z podziałem wyrazów na sylaby: głowa, ramiona, kolana, pięty; liczenie sylab.
  • Zabawa „Zrób to, co ja”. – Układanie sekwencji klocków: 1 klocek czerwony, 2 klocki niebieskie, 1 klocek żółty.
  • Zabawa słuchowa „Czego to odgłos?” – rozpoznawanie dźwięku przesuwania krzesła, klaśnięcia, szelestu papieru.
  • Zabawa plastyczna „Przyszła Pani Wiosna”. – Rysowanie postaci wiosny lub symboli wiosny: kwiatków, motylków, trawy itp.

https://youtu.be/l-P0PfiZp9E

  • Zabawa z   celowania „Wrzuć piłeczkę do pojemnika”. Piłeczkę może zastąpić kulka zrobiona ze zgniecionej gazety.
  • Zabawa z wyodrębnianiem wyrazów w zdaniu „Ile wyrazów ma to zdanie?”
    Przykłady zdań:
    – Piłeczka jest okrągła.
    – Piłeczkę można turlać po podłodze.
    – Moja piłeczka jest kolorowa.
  • Zabawa z pokazywaniem przy piosence „Pokaż Grzesiu gdzie masz oko…”
  • Zabawa „Siłowanie w parach” – dziecko wraz z rodzicem siedzą naprzeciwko siebie, ręce podparte o podłogę i przepychają się stopami.
  • Zabawa graficzna „Kwiatek” – łączenie kropek – rysowanie po śladzie kwiatka, kolorowanie.kwiatek

https://youtu.be/JC5OxYBSBNI


Propozycje zabaw.

– Stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery przy muzyce.
– Przygotowanie dziecka do pracy – skorzystanie z łazienki, zdjęcie obuwia skarpet (dziecko wykonuje te czynności samodzielnie).
– Zabawa „Piłka parzy”. Dziecko wspólnie z rodzicem podają sobie piłkę (z ręki do ręki). Na hasło „piłka parzy”, należy piłkę odrzucić, tak by nie mieć jej  w dłoniach.
– Segregowanie klocków w różnych kolorach do odpowiednich pojemników.
– Utrwalanie nazw kolorów pochodnych i segregowanie taki sam kolor do takiego samego koloru.
– Celowanie piłeczkami  z gazety do kosza postawionego w niewielkiej odległości od dziecka. Można kosz przestawiać dalej, jeżeli dziecko nie ma trudności z wcelowaniem.
– Częste i dokładne mycie rąk.
– Wodzenie palcem za poruszającym się przedmiotem.
– Ćwiczenia w naśladowaniu – zrób to co ja…..
– Ćwiczenia słuchowe – rozróżnianie i naśladowanie głosu psa, kot, krowy…
– Turlanie się po dywanie lub kocu na podłodze.
– Ćwiczenia odczulające rąk i nóg – dotykanie dłońmi różnych faktur, chodzenie gołymi stopami po torze zbudowanym  z materiału szorstkiego i gładkiego.
– Rozpoznawanie obrazka zgodnie z instrukcją słowną rodzica.
– Ułożenie obrazków zgodnie z kolejności chronologiczną – (obrazki przedstawiają kolejność wykonywanych czynności podczas mycia rąk).
– Ćwiczenie wzrokowo-ruchowe polegające na dobieraniu obrazków w pary.
– Siłowanie w parach – dziecko wraz z rodzicem  siedzą naprzeciwko siebie, ręce podparte o podłogę i przepychają się stopami.
– Malowanie farbami za pomocą rąk na dużym arkuszu papieru.
– Samodzielne ubieranie skarpet i butów.
– Zakręcanie i odkręcanie kurków, butelek, pojemników.
– Zawijanie bandaża;
– Darcie papieru.
– Zwijanie papieru w kulkę, rozwijanie kulki.
– Rozwijanie kokard.
– Zbieranie fasolek, koralików do pudełka.
– Toczenie, gniecenie  ciasta z masy solnej.

Linki do piosenek i zabaw:

https://youtu.be/sXqaZUp2N-w
https://www.youtube.com/watch?v=0Rt7WGWUQuE
https://youtu.be/EuCip5y1464
https://youtu.be/cIzzYbKbNkA
https://youtu.be/30nw6AtuGiQ
https://youtu.be/QPqALIknKwY
https://parenting.pl/z-dzieckiem-w-domu-12-pomyslow-na-zabawy-bez-telewizora
http://autystyczni.pl/zabawy-ruchowe-z-pokazywaniem
https://www.superstyler.pl/dziecko/zabawy-dla-dzieci-w-domu/
https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/zabawy-dla-dzieci/15-pomyslow-na-zabawy-z-dziecmi-dla-rodzicow-ktorzy-nie-lubia-sie-bawic.html