Gr. 5

Zdalne nauczanie – wtorek 02.06.2020

Hi everyone! Witajcie!

Dzisiaj zaczniemy od gry. Proszę rodziców o włączenie poniższego linku: https://wordwall.net/pl/resource/1165857/angielski/animals

Waszym zadaniem jest kręcenie ruletka i nazywanie po angielsku dzikich zwierząt, które wypadną. Nie wszystkie z nich są Wam znane, więc nazywajcie te które poznaliście.

Kolejną gra jest posortowanie zwierząt. Spróbujcie znaleźć odpowiednią kategorię dla każdego z nich. Proszę rodziców o włączenie gry: https://wordwall.net/pl/resource/1673467/angielski/animals-klasa-3

Enjoy!

Bawcie się dobrze!
Pozdrawiam
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 4.06.2020

Hello children!

Dzisiaj zaśpiewamy piosenkę o zwierzątkach mieszkających w zoo. Proszę rodziców o włączenia nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Chciałabym abyście podczas oglądania piosenki naśladowali czynności każdego ze zwierzątek.

Nazwy czynności przydadzą wam się teraz do wykonania gry: https://wordwall.net/pl/resource/1327116/angielski/what-can-this-animal-do

Odkrywajcie losowo zwierzęta i mówcie po angielsku co potrafią robić np.:

An elephant can stamp [en elefant cen stamp]
Have fun!

Miłej zabawy
Hugs
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 26.05.2020

Hello children! Witajcie!

Dzisiaj zaczniemy zajęcia od wysłuchania piosenki „Long and short”. Popatrzcie proszę na karty pracy przedstawiające historyjkę. Odnajdźcie tam zwierzątko : elephant [elefant] i giffare [dżiraf]Właśnie o nich jest nasza piosenka. Proszę rodzicówo włączenie ścieżki 20.

Tekst piosenki:

Long, long, longanelephanttrunkislong !
Short, short, short! Anelephanttailisshort! Long, short, long , short.
Long, long, long! A giraffe’s neck is long
Short, short, short! A giraffe’s tail is short!Long , short,long, short

Proszę rodziców o otworzenie karty pracy (załącznik części ciała)

Moi drodzy wskazujcie  na zwierzęta przedstawione na obrazku i mówcie ich nazwy po angielsku. U każdego zwierzątka brakuje części ciała.Dorysujcie krótkie lub długie brakujące części ciała :  shorttail – [szortteil] krótki ogon, longneck [longnek] długa szyja, longarm [longarm] długa ręka, shortlegs [szortlegs] krótkie nogi. Następnie proszę pokolorujcie na odpowiednie kolory ramki wokół zwierząt : Yellow for long and green for short  [jelow for longedngrin for szort] – na żółto ramka wokół zwierzątka u którego dorysowaliście długą część ciała, a na zielono tak gdzie dorysowaliście krótką część ciała. Na koniec proszę pokolorujcie zwierzęta.

Have a nice work!
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 28.05.2020

Good morningchildren!

Dzisiaj rozpoczniemy od zaśpiewania rapu! Proszę rodziców o włącznie ścieżki 22.

Test rapu:

One, two, threesay with me
/l,l,l,l/ library

One two,threesay with me
/l,l,l,l,/ lion!

One, two, threesay with me
/l,l,l,l/  living room!

One, two, threesay with me
/l,l,l,l/ long!

Proszę teraz rodziców o otworzenie karty pracy (załącznik literka). Popatrzcie proszę na przedstawione obrazki. Na początek poprawcie proszę po śladzie literkę /l/. Odnajdźcie proszę słowa zaczynające się na literkę /l/. Wszystkie z nich były wspomniane w śpiewanym przez was rapie. Następnie pokolorujcie obrazki, które przedstawiają słowa zaczynające się na literkę /l/ oraz policzcie je. Na zakończenie zakreślcie odpowiednią liczbę pokolorowanych obrazków.

Havefun !
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 19.05.2020

Good morningchildren ! Witajcie !

Let’s start! Dzisiaj posłuchamy historyjki o  dzikich zwierzątkach. „ At the safari park”  Usiądźcie wygodnie, rodziców poproszę o otworzenie załącznika (safari ) i posłuchajcie. Proszę rodziców o włączenie ścieżki 19.

Mam nadzieję, że podobała się Wam historyka.

Teraz proszę  rodziców o otworzenie karty pracy (zał. wykreślanka). Dzieciaki proszę w każdym kwadracie wykreślcie zwierzątko, które nie pasuje do pozostałych i pokolorujcie je tak jak w historyjce. Przy każdym wskazanym zwierzaki mówcie jego nazwę po angielsku.

Have a goodtime!
Pozdrawiam serdecznie

Zdalne nauczanie – czwartek 21.05.2020

Welcomeeveryone!

Dzisiaj na początek zaśpiewajcie proszę  piosenkę „ I cansee a lion”. Proszę rodziców o włączenie ścieżki 17.

A teraz chciałabym abyście wykonali zadanie na karcie pracy. Proszę rodziców o otworzenie załącznika(liczenie). Obrazek przedstawia dżunglę, w której ukryte są poznane przez Was wcześniej zwierzątka. Proszę odnajdźcie je wszystkie i napiszcie ich ilość. Potem pokolorujcie obrazek, a zwierzątka zgodnie z następującym kodem.

hippo – grey [hipogrej], elephant – grey [elefantgrej], lion- orange and brown [lajonorindż end brałn], giraffe- orange and brown [dżiraf- orindż end brałn], monkey –brown and pink [manki brałn end pink], zebra white and black] zebra łajt end blak].

Proszę rodziców jeżeli istnieje taka możliwość o przesłanie na mojego maila  wykonywanych przez dzieci prac.

Havefun!
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 12.05.2020

Hello everyone! Witajcie dzieciaki!

Dzisiaj poznamy nazwy dzikich zwierząt. Proszę rodziców o włączenie ścieżki 18.

W piosence pojawiązwierzęta takie jak a lion [e lajon] lew, a monkey [e monkej] – małpa, a zebra [e zebra] zebra, a giraffe [e dżiraf] żyrafa, a hippo [e hipo] hipopotam.

Test piosenki:

I can see a lion!
Where’s the lion?
Over there!

I can see a monkey!
Where’s the monkey?
Over there!

I can see an elephant !
Where’s the elephant ?
Over there!

I can see a zebra!
Where’s the zebra?
Over there!

I can see a giraffe!
Where’s the giraffe
Over there!

I can see a hippo!
Where’s the hippo?
Over there

Proszę rodziców o otworzenie karty pracy (zał dzikie zwierzęta). Dzieciaki a Was poproszę wskazujcie   zwierzęta i mówcie ich nazwy po angielsku. Następnie pokolorujcie je według następujących wskazówek: a lion – orange, a monkey- brown,  an elephant – grey , a zebra – black and white , a giraffe- orange adn brown, a hippo- grey.

Have a good time!
Pozdrawiam Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – czwartek 14.05.2020

Hello children !

Zaśpiewajcie na początek piosenkę „I can see a lion”. Kiedy usłyszycie nazwę zwierzątka klaśnijcie w dłonie dwa razy.

Proszę rodziców o otworzenie karty pracy (zał dżungla).

Wy  dzieciaki wskazujcie po kolei  zwierzęta i przed  każdą nazwą mówcie „wild” [łajld] czyli dziki . Następni proszę dorysujcie brakujące zwierzęta według podanego koda. Na końcu pokolorujcie zwierzęta.

Have fun!
Pozdrawiam
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 05.05.2020

Hello everyone !

Na początek zaśpiewajcie piosenkę o pomieszczeniach w domu : „In my house” Proszę rodziców o włączenie ścieżki 2.

A teraz rozwiążcie zadanie na karcie pracy. Proszę rodziców o otworzenie załącznika domek.

Proszę abyście dopasowali obrazki do siebie tak aby powstały pomieszczenia w domu. W trakcie odszukiwania proszę nazywajcie pomieszczenia po angielsku.

Następnie pokolorujcie następujące przedmioty na wskazane kolory :

Lamp – blue [lamp blu] lampa
Bed – yellow [bed jeloł] łóżko
Car- red  [kar red] samochód
Sofa- green  [ sołfa ] kanapa

Zapamiętajcie proszę nowe nazwy

Have a goodtime!
Bawcie się dobrze

Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 07.05.2020

Hello children!

Dzisiaj mam dla Was kartę pracy , na której pojawią się nazwy sprzętów i mebli w domu. Proszę rodziców o otworzenie załącznika „sprzety”

Dopasujcie proszę meble do odpowiednich pomieszczeń w domu. Łącząc obrazki z odpowiednim pomieszczeniem wypowiadajcie następujące zdania:

There is a bed in the bedroom. [ Der ys e bed in de bedrum]      BED – łóżko
There is a tree in the garden [der ys a tri in de garden]  tree – drzewo
There is a cooker in the kitchen. [Der ys e kuker in de kiczyn] cooker kuchenka
There is a bath in the bathroom [ Der ys e baf in de bafrum] bath –wanna
There is a sofa in the living room [ der ys e sołfa in de liwing rum] sofa – kanapa
There is a car in the garage [der ys e kar in de garidż] car – samochód

Teraz proszę poprowadźcie po liniach przerywanych obrazki przedstawiające nowe słówka i pokolorujcie obrazek.

Have a goodtime!
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 28.04.2020

Hello children!
Dzisiaj przypomnimy sobie nazwy pomieszczeń w domu.

Proszę rodziców o otworzenie karty pracy (zał dom) i przeczytanie poniższych nazw pomieszczeń.  Was dzieciaki proszę o wskazywanie  i powtarzanie nazw. Następnie wykonajcie zadanie na karcie pracy.

Livingroom [ liwing rum] salon
Bathroom[bafrum] łazienka
Garage [garidż] garaż
Bedroom [bedrum] sypialnia
Kitchen [kiczyn] kuchnia
Garden[garden] ogród

Teraz posłuchajcie piosenki „ In my house”  Rodziców proszę o włączenie ścieżki 2.

There’s a livingroom in my house and a bedroomtoo
Let’ssing in the livingroom
Let’ssing in the bedroom

There’s a bathroom in my house and a kitchentoo
Let’ssing in the bathroom
Let’ssing in the kitchen
Let’s sing in my house
Let’s sing in my house all day
Let’s sing in my house all day (4x)

There’s a garden un my house and a garage too
Let’s sing in the garden
Let’s sing in the garage
Let’s sing in my house
Let’s sing in my house all day
Let’s sing in my house all day (4x)

Have a good time!
Bawcie się dobrze
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 30.04.2020

Hello children!

Na początek zaśpiewajcie piosenkę  „In  my house” . Proszę rodziców o włączenie ścieżki 2 i otworzenie karty pracy (zał dokończenie domu).

Wykonajcie następujące zdania:

  1. Complete the house [komplit de hałs] dokończ  rysunek domu.
  2. Draw members of your family in the rooms [dromember sof jor famili in de rums] Narysuj członków swojej rodziny w pokojach, a następnie
  3. Point and saywheretheyare – [point end sejłerdej ar}wskaż i powiedz gdzie oni są, np. Mum is in the living room , dad is in the garden itp.

Have a nice time! Miłej pracy
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 21.04.2020

Hello children!
Zaśpiewajmy na początek piosenkę „The fruit song”
Proszę rodziców o włączenia ścieżki 32 oraz otworzenie karty pracy (zał fruit)

Drogie dzieciaki proszę  Was o wskazywanie na karcie pracy  odpowiednich owoców w momencie kiedy pojawiają się ich nazwy w piosence.

A teraz poproszę aby rodzice otworzyli kartę pracy (zał sklep)

Zobaczcie jesteśmy w sklepie z owocami. Skrzynki z owocami są poustawiane na dwóch półkach. Wysoko : high [hai] i nisko : low [loł].
Waszym zadaniem jest:

Proszę rodziców o przeczytanie poniższej instrukcji do zadania:

1.Point to and say the fruit [ point end sej de fruts]Wskaż i powiedz nazwy owoców

  1. Point and say high and low [ point end sej haj end loł]Wskaż i Powiedz wysoko i nisko
  2. Colour the high boxes orange and low boxes purple.[ kolor de haiboksesorindż end lołboksesperpl] Pokoloruj skrzynki które są wysoko na pomarańczowo a te które są nisko na fioletowo.
  3. Colour the boxes of fruitbelow the picture to match [kolor de bokses of frutsbeloł de pikczer tu macz] Pokoloruj skrzynki poniżej obrazka odpowiednimi kolorami tak aby pasowały do obrazka.

Have a nice time !
Bawcei się dobrze
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 24.04.2020

Hello everyone!
Dzisiaj czas na historyjkę. Usiądźcie wygodnie i  posłuchajcie historyjki „  Big fruitsalad” „Sałatka owocowa”.
Proszę rodziców o włączenie ścieżki 34  i otworzenie załącznika historyjka (historyjka salad)

Mam nadzieję, że podobała Wam się historyjka.
Poproszę rodziców o otworzenie karty pracy (zał salad), a Was o połączenie liczby  z odpowiednim owocem zgodnie z treścią historyjki. Następnie w misce narysujcie friutsalad wykorzystując poznane owoce.

Have a goodtime !
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek  14.04.2020

Hello everyone !
Na początek poproszę rodziców o włączenie piosenki „ Do youlike…” https://www.youtube.com/watch?v=G5rbIhr8yJ0

Proszę teraz otwórzcie kartę pracy fruit załącznik 1 i wykonajcie zadania.

Have a nice work!
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 17.04.2020

Hello everyone!

Zaczniemy dzisiaj od rymowanki. Poproszę rodziców o przeczytanie wierszyka:
Bananas, bananas     /banans, bananas, jeloł banans, aj lajk bananas, aj du tu /

Yellowbananans
I likebananas
I do too!

Pears pears,  /pers pers grin pers, Aj lajk pers aj du tu /
Green pears
I likepears I do too!

Cherrries, cherries /czeris, czeris red czeris, aj lajk czeris, aj du tu /
Red cherries
I like cherries
I do too!

Oranges,oranges   /orandżys  orandżys , big orandżys Aj lajk orandżys Aj du tu /
Big Orange
I likeoranges
I do too!

Apples, apples      /apls, apls , red apls aj lajk apls aj du tu /
Red apples I likeapples
I do too
Wykonajcie teraz zadanie na karcie pracy fruit załącznik 2

Have a nice work!
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek 7.04.2020

Hello pupils!
Witajcie moi kochani!

Zbliżają się święta wielkanocne. W Anglii dzieci podczas tego czasu uczestniczą w wesołej zabawie „Eastereggshunt”. Polega ona na tym, że rodzice chowają czekoladowe jajeczka w różnych miejscach w domu lub ogrodzie, a zadaniem dzieci jest pozbierać do koszyczka jak najwięcej słodkości. Wszyscy przy tym  świetnie się bawią.

Mam dla Was  dzisiaj świąteczną piosenkę:
Rodziców proszę o włączenie piosenki : „EasterEggHunt”
https://www.youtube.com/watch?v=rov5t-aggeQ

Pośpiewajcie piosenkę kilka razy aby zapamiętać nowe słówka i zapoznajcie się z symbolami związane  są ze świętami wielkanocnymi:załącznik 1. Wskazujcie proszę na obrazki i powtarzajcie po rodzicach  ich nazwy.

A teraz otwórzcie kartę pracy i pozbierajcie w labiryncie wszystkie pisanki a  następnie pokolorujcie je według podanego kodu załącznik 2 

HAPPY EASTER!
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 9.04.2020

Hello everyone!

Pamiętacie nazwy symboli świąt wielkanocnych ?Powtórzcie je proszę wskazując odpowiednie obrazki i nazywając po angielsku załącznik 1

Proszę rodziców o przygotowanie dzieciom obrazków z ostatnich zajęć

Teraz moi mili otwórzcie kartę pracy, a rodziców poproszę o przeczytanie polecenia na karcie pracy załącznik 4 i załącznik 5 .  Kolorując symbole świąteczne proszę nazywajcie je po angielsku np.: Easteregg /istereg/, Easterchick  /isterczik/

HAPPY EASTER !
Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie -wtorek  31.03.2020

Hello children! Witajcie moi drodzy !
Każdy z Was na pewno lubi jeść smakołyki. Posłuchajcie o czym zaśpiewają dzieci.
Rodziców proszę o włączenie piosenki  „Do youlikebrocoliicecream ?” https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

Mam nadzieję, że podobała Wam się piosenka. Czy myślicie, że takie lody z brokułami są smaczne?
Oj chyba nie …..Yuck! Yuck!   /Jak!, jak/ Na pewno wolicie owocowe lody, prawda?

Proszę abyście posłuchali tej piosenki kilka razy i zapamiętali nazwy produktów:

brocolli       /brokoli/      brokuły
icecream   /ajskrim /    lody
donut   /donat/ pączek
juice  / dżus/  sok
banana / banana/ banan
soup  / sup/ zupa

W zapamiętywaniu nowych słówek pomoże wam karta pracy (zał.1). Proszę pokolorujcie wskazane produkty i wytnijcie obrazki  po liniach.

Have a nice time!
Lots of hugs

Emilia Andrzejczak

Zdalne nauczanie – czwartek 2.04.2020

Hello everyone! Witajcie!
„Do youlikebrocolliicecream?” /Dujulajkbrokoliajskrim? / Czy lubisz lody brokułowe?

Pamiętacie naszą piosenkę? Przygotujcie wykonane przez was karty obrazkowe i w trakcie piosenki proszę podnoście odpowiedni obrazek.

Rodziców proszę o włączenie piosenki  „Do youlikebrocoliicecream ?” https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

A teraz mam dla was kartę pracy. Odnajdźcie wszystkie produkty, liczcie po angielsku i poproście rodziców aby przy każdym symbolu na dole kartki  napisali liczbę taką jak im wskażecie. zał 1 i 2

Have a nice work ! Życzę Wam miłej pracy!
Pozdrawiam serdecznie
Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – wtorek  24.03.2020

Hello everyone! Witajcie

Pamiętacie naszą wesoło piosenkę o pogodzie? Zaśpiewajcie ją głośno
Rodziców proszę o włączenie PIOSENKI O POGODZIE  What’s the weatherliketoday ? song
https://www.youtube.com/watch?v=CwgH9mM3gqI

Podczas śpiewania  piosenki i pokazujcie pogodę gestami tak jak podczas zajęć w przedszkolu

Następnie pokolorujcie  obrazek zał 2 według podanych wskazówek i powtarzają słowa powiedziane przez rodziców określające pogodę.

Have a good time ! Emilia Andrzejczak


Zdalne nauczanie – czwartek   26.03.2020

Hello children!

Dzisiaj zaśpiewamy piosenkę o ubrankach. Pamiętacie chłopca, który się bardzo spieszył i zapominał odpowiednio się ubrać do pogody?

Rodziców proszę o włączenie PIOSENKI „Put on yourshoes”
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

Dzieci oglądajcie i śpiewajcie  piosenkę wskazując części garderoby, które zakłada chłopiec.

Następnie wykonajcie zadanie  zał 5. Rodzice proszę przeczytajcie  zdania opisujące ubrania dzieci na rysunku a dzieci pokolorujcie je  według wskazówek

Colour the clothes / kolor de clołts /  w nawiasach /wymowa w polskiej pisowni/.

The Girl – dziewczynka

Her dress is purple / he dres ys perpl/            dress – sukienka
Her sweter is yellow /he słeter ys jelł/
Her boots are red /he buts ar red/
Her hat is green /he hat ys green/

The boy

His shorts are orange / his szorts ar orindż/
His shirt is yellow and green /his szirt is jeloł end grin/
His shoes are brown /his szus ar brałn/
His cap is blue / his kap ys blu/

Thank you   Have a good time!
Emilia Andrzejczak

 

 

 

 

 

 

 

 

Czwartek   26.03.2020