ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
– poznanie zawodu: piekarz oraz zapoznanie dzieci ze sposobem pieczenia chleba
– rozwijanie koncentracji uwagi motoryki małej,
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– rozwijanie sprawności rąk (małej motoryki)
– rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
– zdobywanie wiedzy na temat pochodzenia produktów zwierzęcych
– rozwijanie sprawności manualnej,
– przełamywanie oporów przed spróbowaniem nowych produktów spożywczych, rozwijanie umiejętności oceniania walorów smakowych
– kształtowanie logicznego myślenia.
– zdobywanie wiedzy na temat pochodzenia produktów zwierzęcych
WIERSZYK „Pieczywo”
Skąd, na stole, smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę.
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
Młynarz, w młynie, ziarno miele, białej mąki robi wiele.
Z mąka trafia do piekarza, który ciasto, z niej wytwarza.
Z ciasta robi: chleb, rogale…W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! ślinka leci. Więc, smacznego, drogie dzieci!
PIOSENKA ,,Jak powstaje chleb’’
Dojrzało zboże, kombajn je ścina,
młóci i ziarno wiezie do młyna.
Ref.: Będą ciasteczka, bułki chrupiące,
chleby, rogale smaczne, pachnące.
W młynie od rana pracy jest wiele,
ziarna na mąkę młynarz wciąż miele.
Ref.: Będą ciasteczka…
Już piekarz z mąki ciasto wytwarza,
to ważna sprawa jest dla piekarza.
Ref.: Z ciasta upiecze bułki chrupiące, chleby, rogale smaczne, pachnące.
Comments are closed.