Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
* Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków.
* Rozwijanie koncentracji uwagi., rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
* Kształtowanie poczucia rytmu
* Rozwijanie empatii.
* Rozwijanie umiejętności segregowania,
* Utrwalanie znajomości praw dzieci, rozwijanie wypowiedzi słownych.
* Utrwalanie znajomości praw dzieci.
*Rozwijanie wypowiedzi słownych.
* Poznanie instytucji, których celem jest niesienie pomocy dzieciom i chronienie ich praw.
*Kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez aktywny odbiór sztuki filmowej.
Wierszyk ,, Mam prawo do…’’
Mam prawo do życia, do bycia, do chcenia.
Mam prawo do miłości, radości, tworzenia.
Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.
Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.
Mam prawo do gniewu i złego nastroju.
To wszystko jest takie poważne, dorosłe,
Powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej
Prawo do godnego życia,
Bez wojen, głodu i bicia,
Bez strachu, smutku i łez.
Cześć!!
Piosenka ,,Moje prawa’’
Moje prawa – ważna sprawa!
Ja się bawić prawo mam.
Mam też prawo do rodziny,
żebym nigdy nie był sam!
Mogę uczyć się i pytać,
bo nie wszystko jeszcze wiem.
I bezpieczny powinienem
być, by rosnąć dzień za dniem.
Nikt nie może mnie poniżać,
krzywdzić też nie może mnie.
Dzieci wszystkich krajów świata
pamiętajcie prawa swe!
Comments are closed.