TERMIN REALIZACJI: 06.02. – 10.02.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych
- wykonywanie prac plastycznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie, zaginanie
- wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
OBSZAR EMOCJONALNY
- dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
- uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej
- prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
OBSZAR SPOŁECZNY
- zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności
- wykazywanie tolerancji oraz życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
- wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
OBSZAR POZNAWCZY
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu
- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów
- analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
- wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
- poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami
WIERSZ : „Odarpi, syn Egigwy”
To Odarpi.
Mały chłopiec Eskimosek.
Oczy czarne, jak paciorki, płaski nosek.
Żyje w kraju wiecznej zimy, wiecznych śniegów.
I ma samych Eskimosów za kolegów.
A, że w skórach chodzą wszyscy Eskimosi,
Więc Odarpi też niedźwiedzie futro nosi.
Mieszka w igloo, śnieżnej chacie z bloków lodu.
Jeszcze dziadek sam zbudował je za młodu.
A do szkoły co w odległym jest okręgu,
Wiozą chłopca na saneczkach psy w zaprzęgu.
I Odarpi widzi ciągle w czasie biegu,
Renifery mech skubiące, gdzieś z pod śniegu
Gdy Odarpi leży nocą w swym śpiworze,
To mu do snu lodowate huczy morze.
A gdy mały Eskimosek mocno zaśnie,
Sen mu inne niż wam opowiada baśnie
PIOSENKA: PINGWINEK
- Ja jestem mały pingwin,
Pokażę teraz Wam,
Jak chodzę tip-topami
Bo nóżki krótkie mam.
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
- Ja jestem mały pingwin,
Saneczek nie mam nie,
Bo ja na swoim brzuszku
Uwielbiam ślizgać się
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top …
- Ja jestem mały pingwin,
I rybki lubię jeść,
Wciąż pływam w zimnej wodzie
Nurkuję śmiało też.
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top …
Comments are closed.