Termin realizacji: 13.02.2023- 17.02.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- zapoznanie z pojęciami „pieniądz” , „moneta” , „banknot”,
- doskonalenie umiejętności odczytywanie symboli i znaków – szczegółowe rozumienie pojęć awers i rewers,
- poznanie wartości pieniądza,
- poznanie waluty, która obowiązuje w Polsce,
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
- poznawanie wartości monet i banknotów (np. 1 zł, 2 zł, 5 zł i 10 zł); właściwe operowanie nimi w zabawie.
- klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.
- prezentowanie i ocenianie własnych wytworów zadań i obowiązków.
- łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu.
- gromadzenie informacji na temat pracy osób w różnych zawodach (dostępnych bezpośredniej obserwacji)
- określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym
- poznawanie ważniejszych punktów usługowych znajdujących się w pobliżu, określanie pełnionych przez nie funkcji.
Piosenka „Pieniądze” (sł. I muz. K. Gowik)
1.Kiedy kupić chcesz lodów gałek sześć,
to pieniądze musisz mieć.
Gdy już lody zjesz i zabawkę chcesz,
to pieniądze musisz mieć.
Basen, kino, fajna książka
–wszędzie trzeba dać pieniążka.
Więc dorośli pracę mają i pieniądze tam dostają.
Ref.: Srebrne i złote, i papierowe monety,
banknoty, stare i nowe,
mieszkają w portfelu i w bankomacie,
i ciągle ich mało mamie i tacie.
2.A czy można mieć wszystko,
co się chce, gdy pieniądze daje się?
Mama mówi: nie, tata mówi: nie.
To inaczej trochę jest…
Zdrowie, uśmiech, przyjaciele
i całusów śmiesznych wiele.
Tego, co w serduszku czujesz,
za pieniądze nie kupujesz!
Ref.: Srebrne i złote, i papierowe …
Comments are closed.