Tematyka: Koniec karnawału, ale muzyka wciąż nam gra.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

Nabywanie umiejętności ilustracji ruchowej do wiersza,
–  Nabywanie umiejętności rysowania postaci,
– Rozwijanie zwinności i poczucia rytmu, wprowadzenie kroku walczyka.
– Tworzenie i porządkowanie zbiorów, porównywanie liczebności, tworzenie zbiorów o rosnącej liczbie elementów
– Nabywanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania
– Rozwijanie mowy, kształtowanie słuchu fonematycznego.
– Rozwijanie zdolności przeżywania piękna w kontakcie ze sztuką i naturą
–  Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
– Nauka układu tanecznego do piosenki,
– Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych gramatycznie.

Wierszyk ,,Przedszkolna orkiestra”

By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
nie trzeba być żadnym maestro,
wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka!
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza.
Jaś stuka zażarcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka,
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni w nie, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle…
Przedszkolna orkiestra. I tyle.

Piosenka,,Mały muzyczny świat ‘’

  1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,
    bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
    To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!

Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.
Marakasy robią miły szum, szum, szum.
Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,
a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.
Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.
To muzyka moich małych sześciu lat.
Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,
bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.

  1. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,
    bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
    Raz wesoła, raz smutnawa,
    raz skacząca, a raz łzawa.

Ref.: Mamo, tato…

 

Comments are closed.