TERMIN REALIZACJI: 06.03. – 10.03.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- dbałość o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
- korzystanie z zapisów umieszczonych w harmonogramie dnia dotyczących czynności higienicznych
- rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności
OBSZAR EMOCJONALNY
- poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, okazywanie ich w akceptowany sposób
- zwracanie się o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie
OBSZAR SPOŁECZNY
- Wykorzystuje w zabawie różne formy ekspresji: mimikę, ruch, gest, słowo.
- Dokonuje oceny postępowania, poprawnie argumentując wyrażane sądy i opinie.
- Rozumie, że odwaga zawsze powinna iść w parze z rozwagą.
- podawanie informacji na swój temat w trudnych sytuacjach, zdarzeniach losowych
- tolerancja oraz życzliwość wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
OBSZAR POZNAWCZY
- Poznaje przysłowia ludowe i rozumie ich sens.
- Wie, że lęki często wynikają z wyobrażeń i mogą być skutkiem oglądania niewłaściwych filmów. Kształtuje aktywną postawę w celu przezwyciężenia lęków.
- Określa kierunki z punktu widzenia drugiej osoby.
- Zdobywa doświadczenia w zakresie porównywania masy przedmiotów z wykorzystaniem wagi szalkowej.
- formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
- próby czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
- porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo – skutkowym
- planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji
- tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków
- stosowanie klasyfikacji dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
- porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie
WIERSZ : „Pożar”.
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko weszli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia,
Tak strażacy robią co dnia.
PIOSENKA: „Mój tata jest strażakiem”
- Mój tata jest strażakiem i hełm stalowy ma,
na pewno kiedyś także strażakiem będę ja.
Ref.: Bo strażak jest odważny jak mało kto
i za to wszyscy ludzie kochają go.
- Prawdziwy wąż strażacki z pewnością będę miał,
ugaszę każdy pożar, gdy będę tego chciał.
Ref.: Bo strażak jest odważny…
III. A jeśli nie wierzycie, pokazać mogę wam,
że mały wóz strażacki na półce swojej mam
Ref.: Bo strażak jest odważny…
Comments are closed.