Grupa 3

Dzień Pizzy.


 

Nasze instrumenty: bębenek i grzechotki

TEMAT KOMPLEKSOWY  „ CZAS NA KARNAWAŁ;BAŚNIE BAJKI, BAJECZKI”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych,
  • kształtowanie prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
  • układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
  • wyrabianie empatii,
  • zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.

PIOSENKA „POŁYKACZ BAJEK”

  1. Jestem połykaczem bajek
    do łakomstwa się przyznaje
    schrupię tyle opowieści
    ile w brzuchu się pomieści

Ref: Mniam, mniam, mniam
ja apetyt wielki mam
Mniam, mniam, mniam
każdej książce radę dam

  1. Na śniadanie zjadam pierwszy
    krótki rymowany wierszyk
    a na obiad księgę starą
    bo jest długa jak makaron
  1. Kiedy ma na deser chrapkę
    zjadam opowieści kapkę
    Na kolację talerz bajek
    Lubię się do syta najeść

 WIERSZ „MOJE BAJKI”

Gdy wieczór nadchodzi z książkami się witam
Siadam cichutko, a mama mi czyta.
I czyta mi bajki o dzielnych rycerzach
Smokach, czarownicach i zaklętych wieżach
O śpiącej królewnie i o rybce złotej
I o tym jak młynarz przyjaźnił się z kotem
Choć jestem przy mamie to mi się wydaje
Że widzę naprawdę te postacie z bajek


Tematyka kompleksowa: Idą święta

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa,
  • utrwalanie gry na poznanych instrumentach,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • utrwalanie pojęć: wysoko, nisko.
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • wzbogacenie słownictwa,
  • rozwijanie sprawnościowi manualnej.

Wiersz „Święty Mikołaj”

Jedzie święty Mikołaj
Białą brodą świeci
Worek z prezentami
Ma dla grzecznych dzieci
Po śniegu, po białym
W zwinne renifery
Wspaniałym zaprzęgiem
Pędzi w dwójki cztery
Jedzie święty Mikołaj
Z dalekiej północy
Od wioski do miasta
Pędzi w środku nocy

Piosenka „My jesteśmy choineczki’’
My jesteśmy choineczki
Raz, dwa, trzy
Mamy na głowach dzwoneczki
Raz, dwa, trzy
Wyrosłyśmy w gęstym lesie
Raz, dwa, trzy
W którym echo głośno niesie
Raz, dwa, trzy

Teraz w rączki zaklaszczemy
Raz, dwa, trzy
I nóżkami potupiemy
Raz, dwa, trzy
Wkoło się poobracamy
Raz, dwa, trzy
I rączkami pomachamy
Raz, dwa, trzy

Śnieżek pada, słonko świeci
Raz, dwa, trzy
Podskakują w górę dzieci
Raz, dwa, trzy
Już niedługo będą święta
Raz, dwa, trzy
Buzie mamy uśmiechnięte
Raz, dwa, trzy


Co to są emocje?

Średniaczki powitały w swojej grupie misia Czułka i razem z nim rozpoznawały i nazywały uczucia: radość, smutek, złość.


Tematyka kompleksowa: My i nasze emocje.
Termin realizacji: 07.12.2020 – 10.12.2020

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć – własnych i innych osób,
  • przygotowanie do rozumienia uczuć – własnych i innych ludzi,
  • rozwijanie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów,
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy,
  • budowanie poczucia własnej wartości,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny.

MIKOŁAJKI- DZIEŃ JAK Z BAJKI


Zabawy andrzejkowe u średniaków


Tematyka kompleksowa: Idzie zima ze śniegiem

Termin realizacji: 30.11. – 04.12.2020r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy,
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • zachęcanie do uważnego słuchania poleceń N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • wzbogacanie wiedzy o wyglądzie płatków śniegu, rozwijanie sprawności manualnej.

Tematyka kompleksowa: Jak wyglądał świat przed milionami lat

Termin realizacji: 23.11. – 27.11.2020r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim,
  • wzbogacanie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wykorzystywanie nowych efektów dźwiękowych,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności matematycznym,
  • zachęcanie do uważnego słuchania N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • budzenie zainteresowania dzieci historią Ziemi,
    rozwijanie sprawności manualnej oraz wyobraźni przestrzennej

Szanowni Rodzice!

Zaplanowane na dzień 25 listopada 2020r.  ( środa) konsultacje z rodzicami zostają odwołane.


Zdalne nauczanie – poniedziałek 23 listopada 2020r

Witajcie !

Dzisiaj przeniesiemy się do  świata dinozaurów

„Dinozaury”– słuchanie i rozmowa na temat wiersza

Bardzo, bardzo dawno temu,wiecie czy nie wiecie,
strasznie groźne dinozaury żyły na tym świecie.

Człowiek przy nich był malutki jak ziarenko piasku.
Teraz można je oglądać tylko na obrazku.

Wielkie łapy i pazury i ogromna głowa…
Kto je ujrzał, to ze strachu do dziupli się chował.

– jakiej wielkości były dinozaury małe czy duże
– gdzie żyły dinozaury?

 Czym się żywiły dinozaury?

Dinozaury odżywiały się różnie. Roślinożercy, jadły liście drzew, trawy i młode gałązki. Niektóre z nich  musiały  codziennie zjeść ogromnie duże porcje zieleniny, dlatego często się przemieszczały, w poszukiwaniu jedzenia i wody . W naszym  świecie też są roślinożercy np. krowy, żyrafy czy zebry . Mięsożercy za to jedzą tylko mięso, jak lwy czy tygrysy.

Zabawa słowna „Gdybyście byli dinozaurami”
Dziecko do swojego imienia dodaje „zaur” chłopiec „zaura” dziewczynka np. Kubazaur, Lenazaura.

Zabawa ruchowa  „Groźne dinozaury
Przy dźwiękach muzyki wspinanie się na palce aby sięgnąć liście z czubków drzewa, uciekanie na piętach przed napastnikami

Ćwiczenia graficzne- załącznik 1- dinozaur

Pozdrawiam 😊


Zdalne nauczanie j.angielski – poniedziałek 23.11.2020

Hello everyone! Witajcie!

Dzisiaj na początek zaśpiewamy piosenkę, w której będziecie mogli pokazać swoje uczucia. Proszę rodziców o włączenie następującego  linka do piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Was kochani poproszę o naśladowanie czynności przedstawionych w  piosence i i próbujcie przy tym ją śpiewać. Piosenka jest wesoła i rytmiczna, więc na pewno będzie Wam miło ją śpiewać . Powtarzajcie ją sobie codziennie, aby jak najwięcej słów z niej zapamiętać.

Zapamiętajcie z niej słówka: happy [hapi]szczęśliwy, angry [engri] zły , scared [skerd] przerażony, sleepy[slipi]śpiący
Gdy już zaśpiewacie piosenkę  proszę o narysowanie na kartce różnych min przedstawiających te emocje.

Thank you
Have a good time


Zdalne nauczanie j.angielski

Good Morning children!

Let’s start! Dziś bardzo proszę o powtórzenie słówek dotyczących członków rodziny, a w ramach zadania do wykonania proszę zrobić kolorowankę online: https://www.kolorowankionline.net/mama-tata-i-ja

Proszę posłuchać też nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – piątek 20 listopada 2020r.

Witajcie w piątek!

Dzisiaj będzie kolorowo ponieważ będziemy świętować Dzień Kredki

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę… to słowa znanej piosenki . Zatem dzisiaj trochę zabaw związanych z kredkami z okazji  Dnia Kredki, który wypada 22 listopada. Święto to w bardzo szczególny sposób łączy się z dziećmi, które dzięki kredkom potrafią wyrażać swoje emocje w różnych pracach plastycznych…  Rysowanie w dodatku rozwija wyobraźnię, więc tym bardziej warto zachęcać dzieci do zabawy z kredkami.

Przygotujcie sobie dużo różnych kredek

Zaczynamy zabawy! 

OD NAJMNIEJSZEJ DO NAJWIĘKSZEJ KREDKI…

Do zabawy będziecie potrzebować kredek (małe, średniej wielkości i duże, ( kredki o różnej wielkości ) zadaniem dziecka będzie ułożenie kredek od najmniejszej do największej przy okazji nazywając kolory poszczególnych kredek.

Jest to praca plastyczna ,będziecie potrzebować  kawałki  kolorowego papieru, kartki z wydrukowanym szablonem kredki oraz kleju. Zadaniem dziecka jest wykleić szablon kredki kolorowymi kawałkami papieru, dokleić oczy, uśmiech… i kredka gotowa.

Załącznik 1- kredka
Zabawa ruchowa „Kredki na spacerze” Dziecko chodzi na palcach, podskakuje przy muzyce

Kredkowe obrazki
Na zakończenie zabaw możecie zaproponować dziecku aby narysowało kolorowy obrazek dowolnymi kredkami jakie macie w domu.

Wesołej i twórczej zabawy!
Pozdrawiam Was i miłego weekendu! 😊
Małgorzata Koza


Zdalne nauczanie – czwartek 19 listopada 2020r.

Dzień dobry, dzień dobry witam Was!

Zabawa „Głosy zwierząt”- rodzic podaje nazwę zwierzątka, a dziecko próbuje naśladować głos jaki ono wydaje.

„Przyjaciel”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza
Marzy Ania o piesku, o kotku marzy Tomek
Jurek chce mieć królika, a świnkę morską Romek
Każdy chce mieć przyjaciela, dużego lub małego
Zajmować się nim ciągle, przytulić się do niego

– jakie zwierzęta chciały mieć dzieci?
– czy każde zwierzę może mieszkać z nami w domu?
– jak ty dbasz o swoje zwierzątko domowe? – jeśli masz

„Mój przyjaciel”- lepienie z plasteliny swojego ulubionego zwierzątka lub swojego zwierzątka domowego

Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze”-dziecko porusza się na czworakach naśladując psa.

Miłej zabawy!
Pozdrawiam serdecznie 😊
Małgorzata Koza


Zdalne nauczanie – środa 18 listopada 2020r.

Witajcie w środę!
Dzisiaj trochę matematyki
Zabawa „ O czym mówię?”- odgadywanie nazwy zabawki po opisie słownym.

Ustawcie razem z dzieckiem kilka zabawek, które różnią się szczegółami. Rodzic podaje opis słowny wybranej zabawki, a dziecko wskazuje zabawkę, o której mówił rodzic.

„Porządkujemy zabawki”- zabawa matematyczna
Dziecko układa na „półkach” (sznurek , taśma itp.)zabawki. Np. 1 półka samochody, 2 półka misie itp. Dziecko przelicza zabawki na pierwszej półce i na drugiej półce. Wyniki pokazują na palcach.

Zabawa ruchowa „Pajac skacze”
Przy dźwiękach ulubionej rytmicznej muzyce dziecko naśladuje skoki pajaca.

„Czarodziejski worek”- rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku
Do woreczka lub torby rodzic wkłada kilka małych zabawek. Dziecko wkłada rękę do środka i rozpoznaje za pomocą dotyku, jaką zabawkę trzyma w dłoni. Podaje jej nazwę.

Miłej zabawy!
Dbajcie o siebie, myjcie rączki!

Pozdrawiam😊
 Pani Małgosia


Zdalne nauczanie – wtorek 17 listopada 2020r.

Witam Was zaczynamy już czas.
Temat na dziś „Mam swoje prawa”

„Wszystkie dzieci”– słuchanie i rozmowa na temat  wiersza
W sercach dzieci radość gości – gdy bezpieczne są
Mają prawo do miłości- przecież po to są.

– kiedy dzieci są szczęśliwe?
– o jakim prawie była mowa w wierszu?
– co to znaczy, że dzieci mają prawo do miłości

„Drzewko praw”- praca plastyczna

Odrysowujemy rękę dziecka na kartonie tak by powstało drzewo. Wycinamy z kolorowego lub z białego (dziecko może pokolorować kredkami na dowolny kolor) papieru małe kształty liści lub serduszka. Na nich napisać prawa dzieci ( prawo do radości, prawo do zabawy i nauki, prawo do miłości i szacunku, prawo do prywatności, prawo do odpoczynku, prawo do wyrażania własnego zdania i swoich uczuć). Dziecko nakleja na gałązki drzewa(palce)liście, serduszka.

Zabawa oddechowa„Listki”
Dmuchanie na wycięte z papieru listki aby jak najdłużej były w powietrzu, zdmuchiwanie z ręki i łapanie.

Na dzisiaj kończymy. Do jutra!
Całuski i buziaczki dla moich średniaczków.
Małgorzata Koza


J. angielski – poniedziałek 16.11.2020

Good Morning children!

Let’s start! Dziś na zajęciach mieliśmy rozpocząć naukę nazw członków rodziny (family). Pomoże nam w tym piosenka „ Family finger” i tu macie do niej link: https://www.youtube.com/watch?v=hqr46XZhtRg Proszę rodziców o otworzenie go dzieciom. Słówka, które dziś poznajemy to:

Mommy- mama
Daddy- tata
Grandma- babcia
Grandpa- dziadek
Brother- brat
Sister- siostra

W ramach zabawy proszę zrobić rysunek przedstawiający swoją rodzinę.

Enjoy!
Pozdawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – poniedziałek 16 listopada 2020r.

Witajcie moi mili!
Nie możemy się spotkać w przedszkolu, więc zaczynamy pracę na odległość.

Dzisiaj będzie o obowiązkach domowych. Każdy przedszkolak dobrze wie, że porządek w domu, w przedszkolu to ważna rzecz.

„Porządki”-słuchanie i rozmowa na temat wiersza

Lubię czystość więc porządek w swym pokoju zawsze mam
Książki, misie, samochody, każda rzecz swe miejsce ma
Jak to miło, gdy mój pokój od rana czystością lśni
Nie potrzeba dużo pracy, by porządek zawsze był.

– o czym jest wiersz?
– w jaki sposób należy dbać o czystość?
– czy wy także dbacie o porządek w waszym pokoju, domu?

Zabawa „Sylaby”

Rytmiczne dzielenie nazw członków rodziny na sylaby.
Ma-ma, ta-ta, sio-stra, brat, bab-cia, dzia-dek

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Porządki”
Przy ulubionej muzyce dziecko naśladuje czynności, które wykonują podczas sprzątania (np. ścieranie kurzy, odkurzanie).

Pozdrawiam 😊
Małgorzata Koza


Zapraszamy do obejrzenia filmiku „ Co Rodzic powinien wiedzieć o zagrożeniach w Internecie?”, który omawia zagadnienia cyberzagrożeń.  Został nakręcony  w ramach realizacji projektu BO „ Łódzkie na plus” , „ Uważnie w sieci… kształtowanie bezpiecznych zachowań w Internecie mieszkańców powiatu łęczyckiego” a realizowanego przez Bibliotekę Pedagogiczną w Łęczycy.

Patriotyczne


TEMAT KOMPLEKSOWY  „ POLSKA- MOJA OJCZYZNA”
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne): 

  • zapoznanie z symbolami narodowymi
  • zapoznanie z legendą związaną z powstaniem państwa polskiego
  • budzenie szacunku do symboli narodowych
  • kształtowanie poczucia przynależności do narodu
  • doskonalenie techniki wycinania
  • kształtowanie orientacji w przestrzeni
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania tekstu
  • nabywanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie nawyków higienicznych,szczególnie częstego mycia rąk

 

Hymn „Mazurek Dąbrowskiego”

Jeszcze Polska nie zginęła kiedy my żyjemy
Co nam obca przemoc wzięła szablą odbierzemy
Ref. Marsz, marsz Dąbrowski, z ziemi włoskiej do Polski
Za twoim przewodem złączym się z narodem

Wiersz „Barwy ojczyste”

 Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość, biel- serce czyste.
Piękne są nasze barwy ojczyste


Szanowni Rodzice!

Mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowotne Państwa dzieci, jak i pracowników przedszkola od poniedziałku tj. od 26.10.2020 aż do odwołania, prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy oddziału (8.00 – 15.00).


TEMAT KOMPLEKSOWY  „ MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO”

 Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • zapoznanie z zabytkami i miejscami charakterystycznymi dla Łęczycy: zamek, rynek, ratusz, park
  • poznanie herbu Łęczycy
  • poznanie legendy łęczyckiej
  • utrwalanie nazw kolorów
  • nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania pędzla, kredki
  • doskonalenie techniki wycinania
  • kształtowanie umiejętności liczenia, porównywanie wysokości kamieniczek, tworzenie zbiorów
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania tekstu
  • nabywanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie nawyków higienicznych,szczególnie częstego mycia rąk

Piosenka- taniec „Grozik”

Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
Nazbierało niewiele, niewiele, hej
Przyszedł do niej braciszek, połamał jej koszyczek
Oj ty,ty, oj ty,ty za koszyczek zapłać mi

Wiersz „Moje miasto- Łęczyca”

Piękne miasto to Łęczyca wszystkim znana okolica
Tu jest zamek, stare mury leży blisko rzeki Bzury.
Mamy rynek, plac zamkowy w środku miasta ratusz nowy
Mamy tutaj dwa kościoły, podstawowe są trzy szkoły.
Park, a w nim są stare drzewa wokół słychać jak ptak śpiewa
Miło mieszkać jest w Łęczycy nie ma lepszej okolicy.


HALLOWEENOWE- duszki z chusteczek i waty


Szczoteczki do zębów wykonane z kolorowych patyczków i kartonu.


TEMAT KOMPLEKSOWY  „ MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO”

 Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i spokojnego zachowania się podczas ich brania,
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń,
  • nabywanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie nawyków higienicznych,szczególnie częstego mycia rąk

Piosenka „Mydło wszystko umyje”

Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.

Ref.:
Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące

Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.

Wiersz „Czyste ręce”
Dziś od rana plusk w łazience, to średniaki myją ręce
Najpierw w wodzie opłukują, potem mydłem nasmarują.
Znowu woda- istny cud, w umywalkę puk-puk-puk
Jeszcze tylko kran zakręcę i już czyste mamy ręce


Praca plastyczna – wspólne wykonanie dyni.


Dzień dyni


19-21 października 2020r. grupa III będzie obchodzić Dzień Dyni. Z tej okazji średniaczki wezmą udział w dyniowych zabawach ruchowych. Będą mieli okazję zobaczyć co kryje dynia w środku, spróbować jak smakują pestki dyni.
Na zakończenie ozdobią wspólnie dynię. Dla wszystkich uczestników zabaw dyniowych przewidziane są okolicznościowe medale.


TEMAT KOMPLEKSOWY  „ JESIENNA POGODA”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
  • zwracanie uwagi na środki ostrożności,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Piosenka „Deszczyk”

Kapu- kapu ,pada deszcz, strugi lecą z nieba.
A ja jednak powiem wam: martwić się nie trzeba

Weź parasol zaraz do ręki, włóż na nogi kalosze.
Zanuć słowa tej piosenki i wesoło ruszaj w drogę.

Kapu- kapu, ,kapu- kap, deszczyk z nieba leci
W kroplach deszczu, nucąc tak, idą sobie dzieci.

Wiersz „Gdy pada deszcz”

Gdy deszcz pada, parasol nad głową rozkładam
Idę szczęśliwy w kaloszach po kałużach:

Kalosze; chlap, chlap, chlap…
Krople; kap, kap, kap…
Chlap, chlap, kap, kap…



Praca plastyczna  „Jesienne drzewo


TEMAT KOMPLEKSOWY  „ CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY”

 Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
  • poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny,
  • łączenie ruchu z piosenką,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z etapami powstawania mąki,
  • właściwe posługiwanie się monetami w zabawie,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie.

Piosenka „Na mlecznej rzece”

Płynie sobie mleczna rzeka i pyszności niesie z mleka:
Masło serek czekoladki, batoniki, mleczne żelki ze śmietanką jogurciki
Lecz najważniejsze dla ochłody i dla zgody to są pyszne lody!

Ref  Pa-ram-pam-pam, pa- ram-pam-pam
To są pyszne lody!

Płynie rzeka tuż przy łące, na niej statek cały w mące
Z mąki chlebek i pierożki i bułeczka, naleśniki, pączki, pizza i ciasteczka
Lecz najważniejszy- pyszny wielki, kolorowy- tort urodzinowy!

Ref  Pa-ram-pam-pam, pa- ram-pam-pam
To są pyszne lody!

Wiersz „Jak powstaje chleb”

 Dojrzale zboże, kombajn je ścina
Młóci i ziarno wiezie do młyna
W młynie od rana pracy jest wiele
Ziarna na mąkę młynarz wciąż miele
Już piekarz z mąki ciast wytwarza
To ważna sprawa jest dla piekarza
Z ciasta upiecze bułki chrupiące,
Chleby, rogale smaczne pachnące


TEMAT KOMPLEKSOWY  „ IDZIE JESIEŃ …DO ZWIERZĄT”
Termin  realizacji: 05.10. – 10.10. 2020r.

 Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zima,
  • łączenie śpiewu z elementem ruchu,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Piosenka „Jesienne zapasy”

Dziś od rana hyc, hyc, hyc wiewióreczka mała
Nie chce robić prawie nic, tylko by skakała

Ref  orzeszków nie chce zrywać, do dziupli nie chce nosić
A gdy nadejdzie zima sąsiadów będzie prosić

Dziś od rana tup, tup, tup chomik gdzieś wędruje
Nie chce robić prawie nic tylko maszeruje

Ref owoców nie chce zbierać do domu swego nosić
A gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić

Wiersz „Kolczasty jeżyk”

To jest jeżyk mały jeżyk
Jeżyk z kolców ma kołnierzyk
Z kolców płaszczyk, z kolców szalik,
Tylko nosek jak koralik. Patrzcie!
Jeżyk wlazł pod krzaczek
I kolczasty zdjął kubraczek
A z plecaczka raz, dwa, trzy
– wyjął trzy kolczaste sny


Grupa 3 – 4- latki

wych. mgr Małgorzata Koza (e-mail: [email protected] )
mgr Barbara Albin ( e-mail: [email protected] )

Wyprawka:

  • kapcie na zmianę – wygodne, z gumową podeszwą, trzymające stabilnie stopę dziecka i chroniące przed urazami.
  • komplet ubrań na zmianę, czyli: spódnica na gumkę/spodnie, majteczki, skarpetki, ewentualnie rajstopki, t-shirt z krótkim i długim rękawem. Wszystkie ubrania łatwe do samodzielnego zakładania i zdejmowania.
  • chusteczki higieniczne wyciągane-1 pudełko
  • mokre chusteczki-paczka;

Prosimy o podpisanie wszystkich ubrań, butów.

Rodzicu jeśli chcesz wiedzieć, jak będzie funkcjonowało nasze przedszkole zapraszamy do obejrzenia prezentacji, tam znajdziesz najważniejsze informacje.

Prezentacja – Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu