Cele ogólne
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
- korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.
- dostrzeganie podstawowych różnic między dziewczynkami i chłopcami oraz kobietami i mężczyznami,
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach).
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu
- określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- określanie tego, co dziecko lubi robić,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
- podporządkowywanie się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka (np. kontroli wzroku, słuchu,ściszanie głosu na prośbę osoby dorosłej),
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
WIERSZ UPRZEJMY KRZYŚ
Krzyś rzekł uprzejmie „proszę”,
gdy zgubił ołówek Małgosi,
„przepraszam” zaś powiedział,
gdy dostał podarek od Zosi.
Na powitanie dziadka
„dziękuję!” zawołał radośnie,
kiedy chciał pójść do kina,
„przepraszam!” wykrzyknął donośnie.
Znał czarodziejskie słowa: proszę, przepraszam, dziękuję,
lecz czy na pewno wiedział, kiedy się je stosuje?
PIOSENKA JESTEŚMY RÓŻNI
- Adaś jest wysoki, oczy ma niebieskie,
bardzo lubi jeździć na rolkach i desce. - Kasia ma na głowie piękne rude loki,
zbiera widokówki i lubi pić soki. - Marcin często marzy i piosenki śpiewa,
lubi na wycieczkach rozpoznawać drzewa.
Comments are closed.