Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w trakcie zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych
- doskonalenie czynności samoobsługowych
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie motoryki dużej
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
- kształtowanie umiejętności okazywania emocji w sposób akceptowalny dla innych
Obszar społeczny
- rozwijanie kontaktów społecznych u dzieci podczas zabawy
- wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
- rozwijanie umiejętności komunikowania się z dziećmi
- budowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami podczas zabawy pracy w grupach – umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej
Obszar poznawczy
- rozbudzanie zainteresowania książką
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu
- rozwijanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów
- rozwijanie umiejętności określania położenia w przestrzeni
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- pobudzanie aktywności oraz ekspresji twórczej
WIERSZ: PRZYRZEKAMY …
My przedszkolaki grupy drugiej
Tobie, książko, przyrzekamy,
że szanować Cię będziemy,
krzywdy zrobić Ci nie damy.
Obowiązków czytelnika
przestrzegać będziemy pilnie
i z Twych rad i mądrości
korzystać od dziś usilnie !
PIOSENKA : BAJECZKI KSIĄŻECZKI
1. Kolorowe strony i ładna okładka
przyjaciółmi dzieci pragną być.
Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
Pomagają dzieciom uczyć się.
ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
na półkach, regałach, czytane być chcą.
Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)
- Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
o różnych przygodach mówią nam.
Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
O moje książeczki zawsze dbam.
Comments are closed.