TEMATYKA  :  ZIMOWE  SZALEŃSTWO

TERMIN  REALIZACJI: 09.01.- 13.01.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY

  • rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami, np. zimnem
  • przestrzeganie zasad zachowania, zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
  • wykonywanie prac plastyczno-technicznych z przestrzeganiem zasad: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu
  • doskonalenie sprawności ciała i koordynacji przygotowujących do nauki pisania i czytania

OBSZAR EMOCJONALNY

  • uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
  • dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
  • empatyczny stosunek do zwierząt, podejmowanie pomocy potrzebującym zwierzętom
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób

OBSZAR SPOŁECZNY

  • budowanie atmosfery sprzyjającej dobrej komunikacji
  • stosowanie właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innym, odpowiedni ton i natężenie głosu
  • dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, ważnych w odniesieniu do siebie i innych
  • doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania w sporcie

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
  • dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
  • coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
  • wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
  • szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości

WIERSZ :       JEDZIE ZIMA  Cz. Janczarski   

Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z domu nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!

Kraczą wrony na parkanie:
– Jedzie zima , groźna pani!

I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedzę i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.

Kraczą wrony na jabłoni:
– Jedzie zima parą koni!

Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
Krasnalowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!

Kraczą wrony na brzezinie:
– Oj, nieprędko zima minie!

PIOSENKA:  PANI  ZIMA

  1. Pędzą sanie białą drogą
    Wieje zimny wiatr.
    A na saniach pani Zima
    Jedzie poprzez las.

Ref. A płatki śniegu lecą z nieba, tańczą,
jak im wietrzyk gra,
Skrzą się w słońcu białym puchem
Zasypują świat.

  1. Już kałuże zamarznięte
    Już na drzewach szron,
    Zaspy w polu, zaspy w lesie
    Wicher dmucha wciąż.

Ref. A płatki śniegu lecą ……….

Konie dzwonią podkówkami
W uszy szczypie mróz,
Pani Zima się uśmiecha
Jakże pięknie tu.

 

 

 

Comments are closed.