Wtorek 13.04.2021

Temat: Dżungla.
Witamy w dniu dzisiejszym i zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

  • Obejrzenie filmu edukacyjnego „Zwierzęta dżungli”

Dżungla – w języku potocznym wilgotny las równikowy. Roślinność w dżungli jest bardzo gęsta i bujna. Rośnie tu wiele gatunków drzew. Wnętrze jest bardzo cieniste.
https://www.youtube.com/watch?v=tAM_fwYdx_8
Pytania do filmu:
Jakie poznałeś zwierzęta ?
Co o nich wiesz?
Jak wyglądają ?

  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego
    – Syntezowanie nazw zwierząt, które – podzielone na głoski – powiedział rodzic:
    : m-a-ł-p-a (małpa), g-o-r-y-l (goryl), a-r-a (ara), p-a-p-u-g-a (papuga),

j-a-g-u-a-r- (jaguar), p-a-n-d-a (panda), a-l-i-g-a-t-o-r (aligator), l-e-n-i-w-i-e-c (leniwiec), w-ą-ż (wąż), l-e-w (lew),

  • Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence pt. „Dżungla”
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla (klaskanie w ręce, zakreślanie przed sobą koła)
Poplątane zwoje dzikich lian (kręcenia rękami a góry na dół młynka)
Mieszka sobie w bambusowej chatce,(klaskanie w ręce, rysowanie w powietrzu chatki)
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan (stukanie piąstkami w piersi, zakreślanie przed sobą koła)
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają (ukłon)
Małpy na gitarach grają (naśladowanie gry na gitarze)
Ambo tu, Ambo tam (wskazywanie rekami w jedną, w druga stronę)
Ambo tu i tam (obrót wokół własnej osi)
Ambo Sambo doskonale znam go (klaskanie w dłonie, kołysanie na boki, ręce na biodrach)
Węża się nie boi, ani lwa (poruszanie palcem wskazującym jednej, a następnie drugiej reki na boki, na koniec wysuniecie rąk do przodu-okrzyk uuuuuuuuuu
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców (klaskanie w dłonie)
W dłoni coś smacznego zawsze ma (wysunięcie otwartej dłoni, zakreślenie półkola).

  • Część badawcza – badanie właściwości bananów:
    Badanie całych bananów – Oglądanie i opisywanie cech: kształtu, koloru, wielkości, ciężaru, struktury powierzchni(gładki, szorstki).
    Badanie części jadalnej bananów: Dziecko obiera skórkę i wyrzuca ja do kosza. Rodzić dzieli banana na dwie części. Jedną kroi w plasterki, a drugą miksuje.
    Degustacja bananów: Dziecko określa, która część banana jest smaczniejsza.
  • Karta pracy, cz. 3, s. 34 – rodzice czytają , co mają robić dzieci, a one mówią nazwy zwierząt i je naśladują. Np. skacz jak małpka; rycz jak lew; pełzaj jak wąż itd.
    Rysowanie węża po śladzie. Kolorowanie go.
  • Zabawa ortofoniczno – ruchowa Wąż. Dziecko porusza się po pokoju gzygzakiem, stawiając drobne kroki i sycząc jak wąż.
  • Lepienie z plasteliny figurki wybranego zwierzątka mieszkającego w dżungli.
  • Zabawa paluszkowa:
    W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie 5 ich było – Wysuwa do przodu zaciśniętą pięść.
    Pierwsza małpka taka mała. – Wysuwa najmniejszy palec.
    Druga małpka wciąż skakała. – Wysuwa palec serdeczny.
    Trzecia małpka wciąż płakała. – Wysuwa palec środkowy.
    Czwarta małpka wciąż się śmiała. – Wysuwa palec wskazujący.
    Piąta małpka tak śpiewała. – wysuwa kciuki i pokazuje całą dłoń.
    W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie 5 ich było. – Wysuwa zaciśniętą pięść.
  • Zachęcamy dzieci do pomagania  w domu w pracach porządkowych: pomoc w przygotowaniu obiadu, rozkładanie naczyń, sprzątanie itp.

Miłego dnia
pani Martynka i pani Basia

 

Comments are closed.