TEMATYKA  :  EKOLOGIA  NA  CO DZIEŃ

TERMIN  REALIZACJI:  12.04.- 21.04.2023 R

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych i plastycznych z wykorzystaniem surowców wtórnych
  • doskonalenie małej motoryki poprzez stosowanie różnych chwytów przy pracach plastycznych i konstrukcyjnych
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych dla dziecka (np. występ przed grupą)
  • prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie prawidłowych reakcji na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów, m.in. oszczędzanie wody i energii
  • podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości, oszczędzanie wody
  • rozwijanie empatycznego stosunku do zwierząt i wykazywanie wrażliwości na ich los

OBSZAR POZNAWCZY

  • dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spotkań z ekspertami, spacerów i wycieczek, filmów edukacyjnych, zdjęć
  • czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
  • doskonalenie kompetencji i intuicji matematycznych (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości)
  • eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych
  • zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „g”, „G”, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter

WIERSZ :  ŻYCZENIA  DLA  ZIEMI

ŻYCZYMY CI ZIEMIO MIŁA
ABYŚ ZAWSZE CZYSTA BYŁA
BY ZWIERZĘTA I ROŚLINY
ZAWSZE CZYSTĄ WODĘ PIŁY

NO I ŻEBY CHCIELI LUDZIE
ŻYĆ W CZYSTOŚCI, A NIE W BRUDZIE
BY TWÓJ ODDECH BIŁ ŚWIEŻOŚCIĄ
A W TWYM SERCU UŚMIECH GOŚCIŁ

PIOSENKA:  „KAŻDY KWIAT TO MAŁY ŚWIAT”

  1. Nie zrywaj kwiatów, bo kwiaty żyją,
    słońca szukają i wodę piją.
    Pragną na łące mieszkać spokojnie,
    pragną dla ciebie pachnieć upojnie.

ref. Każdy kwiat to mały świat,
mała radość żywa.
Każdy kwiat to mały świat,
a więc go nie zrywaj!

  1. Jeśli gałązek drzewom nie złamiesz,
    to każdy pączek listkiem się stanie.
    Będzie zielony i potem złoty,
    kiedy nadejdą jesienne słoty.

ref. Każdy kwiat…

III. Zostaw w spokoju ptasie pisklęta,
barwne motyle, dzikie zwierzęta.
Spróbuj ratować wszystko, co żywe,
co razem z tobą chce być szczęśliwe.

 

 

 

Comments are closed.