Grupa2

TEMATYKA  TYGODNIA:    MUZYCZNE OPOWIEŚCI

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych

Obszar emocjonalny

  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • wdrażanie do dostrzegania i szanowania emocji swoich i innych
  • dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką

Obszar społeczny

  • wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności współpracy z grupą podczas różnych zabaw i zadań
  • kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych)
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

Obszar poznawczy

  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
  • zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi
  • bogacenie czynnego i biernego słownika dziecka
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

WIERSZ:  Pełno dźwięków

Pełno dźwięków dokoła, wrona – kra kra woła

Wietrzyk szumi – szu szu, krówka muczy – mu mu.

Deszczyk pda – kap kap, woda chlapie chlap, chlap.

krzesło skrzypi – skrzyp, skrzyp, zegar tyka –  tik,tik.

Kurczę piszczy pi, pi, a piec groźnie szczerzy kły- wrr.

Stuka obcas – stuk stuk, dzięcioł puka puk, puk.

Indyk wola – gul, gul, woda w rurach – bul, bul.

PIOSENKA : Gra  muzyka

W domu gra muzyka od samego rana

śpiewa w kranie woda, śpiewa moja mama.

Idę do przedszkola wiatr piosenkę śpiewa

z nim śpiewają ptaki, z nim śpiewają drzewa.

Wszędzie gra muzyka, w domu i na dworze

śpiewaj razem z nami, jeśli tylko możesz.


 Maluszki z grupy II wiedzą jak pomóc ptakom zimą.


 

TEMATYKA  TYGODNIA:    CZAS NA ZIMOWE OBSERWACJE

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie świadomości własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni

Obszar emocjonalny

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
  • doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie

Obszar poznawczy

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • kształtowanie ciekawości poznawczej przez eksperymentowanie ze śniegiem, lodem i wodą
  • doskonalenie umiejętności liczenia i łączenia w pary
  • uświadomienie konieczności niesienie pomocy ptakom zimą
  • rozwijanie logicznego myślenia

WIERSZ:  ZIMA

Pani zima, śliczna biała śnieg dokoła rozsypała.
Płatków leżą już tysiące na chodniku i na łące.
Dzieci bawią się wesoło, chociaż nie jest kolorowo.
Robią sobie kulki białe i bałwanki duże, małe.
Drzewka białe, bielusieńkie, tylko ptaszki są zmarznięte.
Ich małe domki drewniane nie są wcale ogrzewane.
Do jedzenia nic nie mają, cały dzień ziarnek szukają.
Ratuj ze mną te maluszki,  wsyp codziennie im okruszki!

PIOSENKA : GAWRON

Chociaż gawron trochę siwy,
ale zawsze urodziwy.
Stąpa dzielnie, pierś wypina,
jeszcze go się humor trzyma.

Refren:

Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie
Ja cię lubię, a ty mnie,
gawron, gawron, gawronie!

A gdy wraca z pól szerokich,
stuka dziobem w szyby okien.
“Nalatałem się po świecie,
wpuście mnie do domu, dzieci!”

Refren: Gawron, gawron, gawronie …


BAL  KARNAWAŁOWY  2021   W GRUPIE  II

TEMATYKA  TYGODNIA:    HOP HOP PO ŚNIEGU

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych
  • doskonalenie czynności samoobsługowych
  • rozwijanie sprawności manualnej

Obszar emocjonalny

  • doskonalenie umiejętności panowania nad własnymi emocjami

Obszar społeczny

  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad w grupie
  • kształtowanie postaw prospołecznych
  • rozwijanie umiejętności dbania o porządek

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • utrwalenie znajomości kolorów
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

WIERSZ:  ZIMA

Jedzie pani Zima na koniku białym,
spotkały ją dzieci, pięknie powitały.
–  Droga pani Zimo, sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki nie ustały w biegu.

PIOSENKA : TUPU TUP PO ŚNIEGU

Przyszła zima biała, śniegu nasypała
Zamroziła wodę, staw pokryła lodem

Ref. Tupu, tup po śniegu  dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie lepimy bałwanka. /2x

  1. Kraczą głośno wrony marzną nam ogony
    mamy pusto w brzuszku dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

  1. Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik,
    białej, mroźnej zimy, nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup…


„Wiwat Babciu, wiwat Dziadku” – tak śpiewają maluszki z grupy II. Święto Babci i Dziadka to dzień niezwykły, nie tylko dla dzieci, ale przede wszystkim dla babć i dziadków. Ten dzień jest zawsze pełen uśmiechów, wzruszeń, łez i radości. Wszystkim babciom i dziadkom życzymy zdrowia i dużo miłości od wnuków.


TEMATYKA  TYGODNIA:   MOJA  BABCIA  I  MÓJ  DZIADEK

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych
  • rozwijanie sprawności manualnej

Obszar emocjonalny

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji oraz uczuć
  • przedstawianie emocji za pomocą różnych form wyrazu

Obszar społeczny

  • współdziałanie z dziećmi w zabawie
  • kształtowanie szacunku dla najbliższych
  • uświadamianie istniejącej więzi między wnukami a dziadkami

Obszar poznawczy

  • rozwijanie pamięci przez naukę wierszy i piosenek
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

WIERSZ:  Babciu, Dziadku

Babciu, babciu coś ci dam,
uśmiech w sercu, który mam.
Kolorowe kwiatki trzy,
żebyś miała miłe dni.

Narysuję słonko Tobie
i życzenia nim ozdobię.
Dziadziu, dziadziu coś ci powiem
podziękuję i opowiem.

Za te bajki przeczytane,
za poranki roześmiane.
Za spacery długie nasze,
ciepły kocyk i bambosze.

Przyjmijcie dziś laurkę z kwiatami,
Bądźcie  szczęśliwi razem z nami.
Dziś jest wasze święto, i krzykniemy  chórem:
babcia jest królową, a nasz dziadek królem!

PIOSENKA:  „Ri-ki-tan”

Riki-tan, riki-tiki- tan, dla babuni kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki- tan, dla kochanej babuni kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki- tan, dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, kochanemu dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, dla was miejsce w sercu mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, dla was na zawsze miejsce w sercu mam.


UROCZYSTE SPOTKANIE PRZY  CHOINCE

„Dziś wesoło jest w przedszkolu, słychać gwar piosenkę. Przy choince stoją w kole dzieci uśmiechnięte”. 23.12.2020r. odbyła się uroczystość choinkowa w gr. II. Piosenką o mikołaju dzieci przywołały oczekiwanego gościa. Piękne piosenki, wiersze i taniec uświetniły uroczystość, a Mikołaj w nagrodę obdarował wspaniałymi prezentami. Oprócz pełnego prezentów worka św. Mikołaj przywiózł ze sobą dużo uśmiechu.  Na zakończenie Święty Mikołaj wszystkim przedszkolakom osobiście wręczał duże paczki, a w nich – dla każdego coś dobrego!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TEMATYKA  TYGODNIA:  ŚWIĘTA TUŻ TUŻ

TERMIN REALIZACJI:  21.12. – 24.12.2020

Cele ogólne

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • liczenie przedmiotów itp.,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,

WIERSZ  „​Święty z niespodziankami”

Idzie dobry święty,

Uśmiecha się w koło,

Grzecznym dzieciom biją

Serduszka wesoło.

Niesie w dużym worku

Słodyczy bez liku,

Pełno dzisiaj wszędzie

Radości i krzyku.

PIOSENKA

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem

bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.

Ref. U – chu – cha, tra – la – laCo to za Mikołaj?

U – chu – cha, tra – la – laCo to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,

a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.

Ref. U – chu – cha, tra – la – la Co to za Mikołaj?

U – chu – cha, tra – la – la Co to za Mikołaj?


TEMATYKA  :  BOŻE NARODZENIE
TERMIN REALIZACJI:  14.12. – 18.12.2020 r

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • rozwijanie naturalnych czynności ruchowych
  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • rozwijanie sprawności manualnej

Obszar emocjonalny

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji bohaterów literackich
  • motywowanie do brania czynnego udziału w zajęciach
  • wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób

Obszar społeczny

  • rozwijanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad współżycia w grupie
  • kształtowanie umiejętności rozróżnianie dobrego i złego zachowania
  • rozwijanie umiejętności dbania o porządek

Obszar poznawczy

  • kształtowanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunkach ruchu (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • kształcenie pamięci odtwórczej
  • rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania
  • rozwijanie twórczej wyobraźni i ekspresji
  • doskonalenie percepcji wzrokowej

WIERSZ   Zielona choineczka

Zielona choineczka jest dziś razem z nami
przystrojona bombeczkami i gwiazdeczkami.
tu mruga jabłuszko, a tu mała świnka.
Hej maluchy! Jaka piękna jest ta Wasza choinka

PIOSENKA    Lecą z nieba śniegowe płateczki

Lecą, lecą  z nieba śniegowe płateczki,
świecą się w słoneczku jak małe gwiazdeczki.
Dzyń, dzyń, cieszmy się,
Kto sankami jechać chce.
Dzyń, dzyń, cieszmy się,
kto sankami jechać chce.

Lecą, lecą z nieba śniegowe płateczki.
Świecą się w słoneczku  jak małe gwiazdeczki.
Skrzyp, skrzyp znikać czas,
bo mrozisko szczypie nas.
Skrzyp, skrzyp znikać czas,
bo mrozisko szczypie nas.


TEMATYKA  TYGODNIA:   KIEDY W DOMU PACHNIE CHOINKA
TERMIN REALIZACJI:  07.12. – 11.12.2020 r.

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • rozwijanie motoryki małej
  • doskonalenie umiejętności samoobsługowych
  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacji przegranej
  • zachęcanie do czekania na swoją kolej podczas wypowiedzi, aktywności
  • wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się święta Bożego Narodzenia

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
  • wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej i w gronie rodzinnym

Obszar poznawczy

  • zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej
  • uwrażliwianie się na zmianę brzmienia instrumentów

WIERSZ    „Choinka”

Rośnij sobie, rośnij, choinko zielona,
Nim nadejdzie zima śniegiem ubielona.
W mroźny dzień zimowy zetną ciebie drwale.
Nasza droga mama ustroi wspaniale.
Na twoich gałązkach nawiesza łakoci,
Jabłuszek, cukierków, szyszki twe ozłoci.

PIOSENKA   „My jesteśmy  choineczki”

My jesteśmy choineczki – raz, dwa, trzy
Mamy na głowach dzwoneczki – raz, dwa, trzy
Wyrosłyśmy w gęstym lesie – raz, dwa, trzy
W którym echo głośno niesie – raz, dwa, trzy

Teraz w rączki zaklaszczemy – raz, dwa, trzy
I nóżkami potupiemy – raz, dwa, trzy
Wkoło się poobracamy – raz, dwa, trzy
I rączkami pomachamy – raz, dwa, trzy

Śnieżek pada, słonko świeci – raz, dwa, trzy
Podskakują w górę dzieci – raz, dwa, trzy
Już niedługo będą święta – raz, dwa, trzy
Buzie mamy uśmiechnięte -raz, dwa, trzy


MIKOŁAJKI

W piątek w przedszkolu pojawił się sympatyczny długo wyczekiwany gość – Mikołaj. Już od samego rana przedszkolaki nasłuchiwały, czy nie słychać dźwięku dzwonka Św. Mikołaja. Pomimo braku białego puchu w asyście swojego elfa przybył do dzieci. Gdy tylko pojawił się w drzwiach na wszystkich buźkach pokazał się piękny uśmiech. Wcześniej dzieci przygotowały listy do św. Mikołaja i wręczyły swoje marzenia w kopercie. Mikołaj przygotował dla każdego dziecka piękne prezenty i obiecał, ze to nie jest ostatnia wizyta w tym roku.


Zabawy  andrzejkowe w grupie II


TEMATYKA  TYGODNIA:    CZY  SMOKI  TO  DINOZAURY ?

TERMIN REALIZACJI:  30.11. – 04.12.2020 R.

Cele ogólne

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności
    samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej
    porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu
    literackiego.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice  geometrycznej, w klockach,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek

 WIERSZ  „Dinozaury”

Ogon, tułów, szyja, głowa…
Postać prawie jest gotowa
Jeszcze tylko cztery nogi
i wychodzi potwór srogi.
Taki duży, wśród zarośli…
Pewnie byśmy za nim poszli
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy
Spytasz – czemu ? Bo wymarły
mam na myśli – dinozaury

 PIOSENKA „Jak upływa czas”

Czas powoli płynie, kiedy jest mi smutno,
kiedy wciąż narzekam i zły humor mam.

Czas szybko ucieka, kiedy jest wesoło,
kiedy mam kolegów i nie jestem sam.

Refren
Bądź zawsze wesoły, schowaj złe humory,
szkoda każdej chwili i każdego dnia.
Czas ciągle ucieka jak płynąca rzeka
szkoda każdej chwili i każdego dnia.


PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA

„Pasowanie na przedszkolaka” to pierwsza wyjątkowa uroczystość w życiu dzieci, które we wrześniu tego roku po raz pierwszy rozpoczęły swoją przygodę z przedszkolem. Dla najmłodszych było to ogromne przeżycie, ale trzymały się bardzo dzielnie. Z uśmiechami na twarzach wyrecytowały wierszyk, śpiewały i tańczyły. Po części artystycznej nastąpił punkt kulminacyjny – Pani Dyrektor za pomocą „czarodziejskiego ołówka” dokonała uroczystego „Aktu Pasowania”. Nie zabrakło życzeń, dyplomów i słodkich prezentów dla każdego przedszkolaka. Był to niezapomniany dzień, pełen emocji i miłych wrażeń.


Dzień Pluszowego Misia

25 listopada br. przedszkolaki z grupy II zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Dla dzieci przygotowano wiele atrakcji: zabawy rytmiczno – ruchowe, plastyczne, konkursy, zgadywanki, misiowe piosenki oraz misiowe tańce. I chociaż w tym roku dzieci nie mogły przynieść swoich ukochanych misiów do przedszkola to ten dzień w przedszkolu był  pełen  uśmiechu, radości oraz wspólnej zabawy.


Szanowni Rodzice!

Zaplanowane na dzień 25 listopada 2020r.  ( środa) konsultacje z rodzicami zostają odwołane.


ZDALNE NAUCZANIE –poniedziałek  23.11.2020

Powitanie

Dzień dobry – wszyscy się witamy
Dzień dobry – wszyscy humor mamy
Dzień dobry – słonko jasno świeci
Dzień dobry – witam wszystkie dzieci

  1. Dziś ostatni dzień pracy na odległość. Jutro spotykamy się już w przedszkolu. Więc rozpoczniemy zajęcia  znaną dzieciom pios. „Rączki robią klap klap klap” /ZAŁĄCZNIK; RĄCZKI  ROBIĄ  KLAP  KLAP  KLAP/

       

Tą piosenkę śpiewaliśmy a teraz posłuchajcie innej, nowej piosenki. O czym opowiada ?  …..   https://www.youtube.com/watch?v=bYVWlfL4V1Y

  1. Tak to była piosenka o kredkach . Wszystkie dzieci mają takie magiczne kredki w domu. A ja powiem Wam, że właśnie wczoraj był Dzień Kredki, takie jej święto jak np. urodziny.  Dziś na zajęciach pobawimy się więc kredkami.
  2. Na początek chciałabym aby wszystkie dzieci posegregowały swoje kredki według kolorów. Jeśli macie porządek w kredkach to ja bardzo się cieszę i możemy przejść do kolejnego zadania.
  3. Kredki przygotowane, posegregowane więc  to zadanie będzie polegało na ułożeniu kredek w określonej kolejności. Ułóż kredki w takiej kolejności: czerwona, zielona, żółta, niebieska. A może spróbujecie wyjąć z pojemnika 4 kredki i ułożyć kredki od najmniejszej do największej. BRAWO !!!
  4. Jak sądzicie  „Co można robić kredkami?” ….. Dzieci wymyślają, do czego można wykorzystać kredki, ( można wyjaśnić dzieciom czym różni się rysowanie od kolorowania ). Kredką  można fajnie obrysować swoją  dłoń  albo  dłoń mamy. Spróbujcie! A teraz zadanie bardzooooo trudne … albo bardzooooo łatwe? Oczywiście kredki będą nam bardzo potrzebne. Zabawa  „Co zniknęło?” – mama rozkłada na stole 4 – 5 kredek. Dziecko stara się zapamiętać kolory. Gdy odwraca się mama jedną kredkę chowa. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego koloru kredka zniknęła.
  5. To będzie najprzyjemniejsze zadanie dla Was.  Pokoloruj wesołą kredkę swoim ulubionym kolorem. /ZAŁĄCZNIK : WESOŁA KREDKA/
    Jakbyśmy zrobili wystawę z Waszych pokolorowanych kredek to mielibyśmy na pewno cały komplet bo każdej osobie podoba się inny kolor. Wszystkie dzieci pracowały wytrwale więc należy się nagroda. Oto medal dla każdego dziecka . /ZAŁĄCZNIK:MEDAL/

Dziękuję za dzisiejsze zajęcia i do zobaczenia już jutro w przedszkolu. Pa, pa.
Pani Halinka i Pani Basia


Zdalne nauczanie j.angielski- poniedziałek 23.11.2020

Hello children! Witajcie!

Chciałabym abyście dzisiaj posłuchali piosenki o przemiłych kaczuszkach.
Rodziców proszę o włączenie wskazanej piosenki.

PIOSENKA O KACZUSZKACH : „Five Little ducks” https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo

  • Zapamiętujcie liczbę five [faif] (pięć)

Po zakończonej piosence policzcie proszę wraz z rodzicami  od 1 do 5 pokazując na paluszkach każdą liczbę  po kolei 1 /łan/   2 /tu/   3 /fri/   4 /for/   5/faiw/

A teraz pokolorujcie  rysunek przedstawiający kaczuszki.
https://www.kolorowankionline.net/zolte-kaczki

Colour the ducks yellow   /jeloł/ żółty  Pokoloruj kaczuszki na żółto
Colour the Grass green /grin/ zielony Pokoloruj trawkę na zielono.

Thank you
Have a good time


Zdalne nauczanie j.angielski

Good Morning children!
Let’s start! ! Dziś poznamy nazwy popularnych wśród dzieci zabawek (toys). Poproszę rodziców, aby powtórzyli na głos dzieciom słówka:

TEDDY (TEDI)- MIŚ
BALL- (BOL) PIŁKA
CAR (KAR)- SAMOCHÓD
DOLL (DOL)- LALKA

W miarę możliwości proszę o otworzenie kolorowanki, która jest dostępna online: https://www.kolorowankionline.net/mis-uszatek-i-latawiec

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


ZDALNE NAUCZANIE – piątek 20.11

Powitanie
Dzisiaj dobry humor mamy – jak się przywitamy?
Dzień dobry, dzień dobry  –  i sobie pomachamy.

Dziś ostatni dzień tygodnia, i to właśnie dziś mieliśmy mieć Pasowanie na przedszkolaka. Ponieważ nam się to znowu nie udało ( ale wkrótce na pewno się uda) więc zrobimy sobie kilka zadań na rozgrzewkę  jak na prawdziwego przedszkolaka przystało.

  1. Najpierw zaśpiewamy i pokazujemy ruchem naszą piosenkę  „Gdy poczujesz szczęścia smak” / ZAŁĄCZNIK : PIOS. GDY POCZUJESZ SZCZĘŚCIA SMAK/
  2. Kolejne zadanie to zagadka: Oto pojazd doskonały: koła dwa i dwa pedały, jeszcze dzwonek  i po skwerze, możesz jechać na ….   ( rowerze ).
  3. Teraz bardzo proszę rodzica o wydrukowanie kart pracy. W pierwszej trzeba połączyć przedmiot duży z małym.   /ZAŁĄCZNIK; Połącz linią/.
  4. A  teraz odszukaj w każdym rzędzie takie same figury i pokoloruj kredką w tym samym kolorze /ZAŁĄCZNIK; Odszukaj w każdym rzędzie takie same figury i pokoloruj kredką w tym samym kolorze/
  5. Wspaniale. Zdaliście egzamin na szóstkę . Teraz pozostaje  już tylko wyrecytować wiersz , zaśpiewać piosenki i zatańczyć. Ale to wykonamy już w naszej sali podczas uroczystego pasowania. Wkrótce podam kiedy to nastąpi.
  6. Na koniec wykonamy trochę ćwiczeń na sprawność ruchową.  Zabawa  „Przeprawa przez rzekę”.

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Np. kawałkami materiału, mogą być poduszki. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze. POWODZENIA !!!

Na koniec zaśpiewajmy pios. „Wesoła zabawa”

 

Wszystko udało się wspaniale !!!
ŻYCZYMY WSPANIAŁEGO WEEKENDU I DO USŁYSZENIA W PONIEDZIAŁEK
POZDRAWIAMY – Pani Halinka i Pani Basia


ZDALNE NAUCZANIE – czwartek 19.11

Powitanie

Miło witaj każdy dzień i uśmiechnij do mnie się
Klaśnij w ręce raz i dwa, usiądź pięknie tak jak ja.

  1. Witam Was dzieciaczki na kolejnych zajęciach.  Dziś zapraszam Was w podróż po Polsce. /ZAŁĄCZNIK; MAPA POLSKI/ Podróżujemy po Polsce różnymi środkami lokomocji, z każdego miejsca, które odwiedzamy zabieramy do walizki pamiątkę.  ( Można odnieść się do wspomnień rodzinnych i obejrzeć zdjęcia, filmiki z wspólnych wakacji nad morzem, w górach, czy też z Warszawy i obejrzeć przywiezione pamiątki.)
  2. Przypomnijmy sobie piosenkę „Jesteśmy Polką i Polakiem” https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
  1. Rozpoczynamy naszą podróż po Polsce.
    Najpierw płyniemy nad Morze Bałtyckie.  ( Rodzic pokazuje gdzie znajduje się na mapie ) . Na pewno w wakacje tam byliście z rodzicami.

Wyprawa statkiem . Rodzic – kapitan, dziecko – załoga w czapce zrobionej z gazety. Dziecko stoi na środku pokoju – jest to pokład.  Rodzic snuje cichutko opowieść.  Dziecko wykonuje polecenia: (rufa, prawa burta, lewa burta, dziób – pojęcia te należy dziecku wcześniej wyjaśnić)

– „na prawą burtę” – dziecko biegnie na prawą stronę pokoju,
– „na lewą burtę” – dziecko biegnie na lewą stronę pokoju,
– „na rufę” – dziecko biegnie na koniec pokoju,
– „na dziób” – dziecko biegnie na początek pokoju.

Dziecko naśladuje odgłosy: silnie wiejący wiatr. Po chwili wszystko ustaje, statek dopływa do brzegu. Dziecko znajdują skrzynię skarbów. (Można pokazać pamiątki znad morza).

–        słuchamy odgłosu szumu morza / ZAŁĄCZNIK; ODGŁOS – SZUM MORZA/

Teraz jedziemy pociągiem do Warszawy – naszej stolicy. ( Rodzic pokazuje gdzie znajduje się na mapie Warszawa). Jedziemy pociągiem – przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”   https://www.youtube.com/watch?v=9xYIZjsUlno

–        wysłuchanie odgłosów ulicy /ZAŁĄCZNIK; ODGŁOSY MIASTA/

–        przypomnienie, że Warszawa to stolica Polski, największe miasto w Polsce
–        wskazanie na mapie gdzie znajduje się Warszawa

A teraz lecimy samolotem w góry (przy muzyce dowolnej).  ( Rodzic pokazuje gdzie znajduje się na mapie )

–        wskazanie na mapie gdzie znajduje się ten region,
–        oglądanie pamiątek przywiezionych z gór.
–        „Wspinaczka górska”- zabawa ruchowa. Jesteśmy w górach, wspinamy się wysoko (kolana unosimy wysoko w górę), idziemy ciężko pod górę. Jesteśmy na szczycie. Rozglądamy się dookoła, w lewo, w prawo, jeszcze raz. Schodzimy na paluszkach w dół.

Po tak wyczerpującej podróży  należy się odpoczynek.

–        „Oddychamy czystym powietrzem” – ćwiczenie oddechowe.

  1. Jeśli macie ochotę to wybierzcie sobie do pokolorowania pociąg lub samochód. / ZAŁĄCZNIK: JAZDA POCIĄGIEM, JAZDA SAMOCHODEM/

Dziękuję Wam za dzisiejsze zajęcia, zapraszam na jutro.
Pani Halinka i Pani Basia


Zdalne nauczanie  – środa  18.11.2020

POWITANIE
Zabawa „Witam tych, którzy:”
– lubią jesień
– są dziś w dobrym humorze,
– uśmiechają się do mnie
– lubią przyrodę
– i tych wszystkich, którzy codziennie  lubią z nami się bawić.

  1. Dziś zajęcia rozpoczniemy od piosenki o Polsce  https://www.youtube.com/watch?v=NREwvjzaRc8
    Piosenka mówi nam o Polsce,  naszej ojczyźnie.  Mieszkamy w Polsce, jesteśmy Polakami . Posłuchajcie piosenki:
    https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Każdy kraj ma swoje symbole narodowe, Polska również. Nasze symbole narodowe to :flaga biało – czerwona, godło  – biały orzeł na czerwonym tle i hymn „Mazurek Dąbrowskiego”. Niedawno obchodziliśmy bardzo ważne święto dla naszej Ojczyzny i wszystkie te symbole widzieliście w telewizji. Wszystkie te symbole należy szanować. /ZAŁĄCZNIK; SYMBOLE NARODOWE/

  1. Ja dzisiaj chciałabym abyście wykonali jeden z tych symboli – flagę biało – czerwoną /ZAŁĄCZNIK: FLAGA/ . Spróbujcie najpierw po kreseczkach obrysować, a następnie wykleić kolorowym papierem ( lub pokolorować czerwoną kredką ) dolną część flagi.  A potem z pomocą mamy wyciąć, przykleić patyczek i wstawić w widocznym miejscu w swoim pokoju aby zawsze Wam przypominała o naszej ojczyźnie.
  2. Prace Wasze na pewno są wspaniałe więc po pracy należy nam się troszkę ruchu. Zapraszam do zabawy Was i Waszych rodziców. Znajdujemy w domu gazetę. Na podłodze stawiamy  pudełko lub wiaderko i wrzucamy do niego zmięte w kulki gazety, ale można też wrzucać małe piłki. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety. Trzymam za Was kciuki.

ŚWIETNA  ZABAWA!!!
Dziś dziękuję za wspólną pracę, mocno Was ściskamy – Pani Halinka i Pani Basia


ZDALNE  NAUCZANIE – wtorek 17.11.2020 r.

Powitanie
„ Gdy się dzieci chcą przywitać, to dzień dobry mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają, prawą rączką pomachają” .  ( Ja też macham do Was )

Dziś porozmawiamy sobie troszkę o naszym miasteczku i o przedszkolu.

  1. Nasze miasteczko to ….  ( Łęczyca). Wiem, że pogoda nie sprzyja spacerom, ale wiecie jak wygląda.
    – Co mijacie interesującego  idąc do przedszkola? Może nasz wspaniały zamek, może Ratusz, a może dom babci i dziadka?  Jeśli uważacie, ze nasz zamek łęczycki Wam się podoba najbardziej to pomalujcie zamek farbami lub kredkami. / ZAŁĄCZNIK;  ZAMEK /
    – Posłuchajcie  piosenki / ZAŁĄCZNIK; DROGA  DO PRZEDSZKOLA/
  2. Podobała Wam się piosenka. Poproszę mamę aby jeszcze raz włączyła piosenkę.

W trakcie refrenu  dzieci wykonują następujące czynności:

Ref. To jest droga do przedszkola, – pokazują drogę  rękami przed sobą

la, la, la, la, la, la, li – klaszczą rytmicznie

Co dzień chodzi drogą Ola, – idą w miejscu

la, la, la, la, la la, li – klaszczą rytmicznie

A teraz może zbudujecie z klocków nasze przedszkole, mama zrobi zdjęcie  i przyśle zdjęcie do mnie. Będę czekała na Wasze prace.

  1. Wiem jak pięknie układacie z klocków domy, ulice naszego miasta. Spróbujcie w swoim pokoju zbudować takie miasto z klocków które macie w domu, a może zaprosicie dorosłych do wspólnego budowania.

A na zakończenie dzisiejszych zajęć zapraszam do zabawy przy pios. „A ram sam sam”. Zapraszam do włączenia się do zabawy rodziców. Ciekawa jestem komu uda się lepiej wykonać to zadanie  – Wam czy rodzicom? https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

A na koniec dzisiejszych zajęć :

„Gdy się dzieci chcą pożegnać  do widzenia mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają, lewą rączką pomachają ”.

 Życzę Wam miłego dnia – do zobaczenia wkrótce . Pozdrawiamy  wszystkich
Miłego dnia!
Wasze Panie – Halinka i Basia


J. angielski – poniedziałek 16.11.2020

Good Morning children!

Let’s start! Dawno się nie widzieliśmy, dlatego zdalną naukę rozpoczniemy od przypomnienia sobie tego czego się uczyliśmy na ostatnich zajęciach. Zatem poproszę rodziców o przypomnienie z dziećmi liczebników 1-5 lub 1-10 (jeśli ktoś zapamiętał więcej) oraz kolory. Oto link do piosenki, która pomoże nam z liczebnikami https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg.

W ramach zabawy możemy ustawić jakiś kosz i poprosić dzieci o włożenie do niego 5 różnych przedmiotów licząc przy tym na głos i nazywając kolory.

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


ZDALNE NAUCZANIE – poniedziałek, 16.11.2020

Witam Was moje słoneczka i witam rodziców. Z przyczyn od nas niezależnych przez kilka dni będziemy pracować troszkę na odległość. Ale myślę, że niedługo się spotkamy w przedszkolu. Tak jak zawsze witamy się uśmiechem tak dziś ja …

… przesyłam do was promyk uśmiechu, niechaj powróci do mnie w pośpiechu.
/Uśmiecham się do Was – czekam na uśmiech od Was /
Dziękuję.

  1. Dziś chciałam Wam zaproponować zajęcia od oglądania albumu rodzinnego z mamą i tatą. Możecie tam zobaczyć , jak wyglądała mama lub tata w waszym wieku.

Czy mama miała taki warkoczyk ?
Czy tata też jeździł na rowerze?
Jak ma na imię mama, tata, babcia, dziadek?

  1. Może rodzice opowiedzą Wam o jakimś ciekawym zdarzeniu ze swojego dzieciństwa?
  2. Posłuchajcie piosenki / ZAŁĄCZNIK: PIOS. MÓJ DOM/
  3. Każdy z nas ma dom w którym mieszkamy z mamą, tatą bratem, siostrą, może z babcią i dziadkiem. Każdy z nas kocha swój dom. Dlatego chciałabym zaproponować Wam wspólnie z rodzicami  narysować swój dom  lub pokolorować ten który Wam wysyłam. Możecie dorysować rożne elementy. /ZAŁĄCZNIK: DOMEK I/

Powodzenia w pracy !!!

  1. Jestem bardzo ciekawa jak wyglądają Wasze prace , już nie mogę się doczekać gdy je zobaczę.
  2. A teraz zapraszam do ćwiczeń ze Świeżakami https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
  3. Bardzo dziękuję Wam za dzisiejsze zajęcia i zapraszam na jutro.

POZDRAWIAM  I DO USŁYSZENIA JUTRO
Pani Halinka i Pani Basia


Zapraszamy do obejrzenia filmiku „ Co Rodzic powinien wiedzieć o zagrożeniach w Internecie?”, który omawia zagadnienia cyberzagrożeń.  Został on nakręcony  w ramach realizacji projektu BO „ Łódzkie na plus” , „ Uważnie w sieci… kształtowanie bezpiecznych zachowań w Internecie mieszkańców powiatu łęczyckiego” a realizowanego przez Bibliotekę Pedagogiczną w Łęczycy.

https://www.youtube.com/watch?v=-vb3uKEQ_Pk&feature=youtu.be
DRODZY  RODZICE!

W związku z zaistniałą  sytuacją informuję, że Pasowanie na przedszkolaka które miało odbyć się w poniedziałek będzie przesunięte na  inny termin o którym poinformuję w najbliższym czasie.

Pozdrawiam

Halina Murawska – wychowawca grupy


Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek.

Dzieci z grupy II wyruszyły w podróż do krainy bajek w ramach projektu Magiczna Moc Bajek. Maluszki rozwiązywały zagadki dotyczące bajkowych postaci. Wysłuchały fragmentów znanych bajek, a następnie rozpoznawały ich tytuły, rozwiązywały zagadki słowne i muzyczne, układali bajkowe puzzle. Na chwile mogły się zmienić w Kopciuszka, który oddziela ziarenka fasoli i soczewicy. Na zakończenie dnia dzieci obejrzały troszkę starsze bajki „Koziołek Matołek, „Pomysłowy Dobromir”. Dzisiejszy dzień był doskonałą okazją do świetnej zabawy , rozwijania zainteresowań czytelniczych i sprawił dzieciom wiele radości.


Szanowni Rodzice!

Mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowotne Państwa dzieci, jak i pracowników przedszkola od poniedziałku tj. od 26.10.2020 aż do odwołania, prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy oddziału (7.30 – 15.30)


TEMATYKA  :  CZY TO PRAWDA, CZY TO BAJKA
TERMIN REALIZACJI:  02.11.- 06.11.2020 r.

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i
    rytmicznych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy

Obszar społeczny

  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zabawie
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • rozwijanie wyobraźni i myślenia
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci
  • rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej

WIERSZ  W świecie bajki

Krasnoludki i księżniczki,
małe domki, małe myszki,
pantofelki i koronki,
kruki, skrzaty i skowronki
– to ułamek świata bajki,
gdzie czarodziej pali fajki.

Wróżki lecą nad chmurami…
za górami, za lasami.
Głos zwierzęta także mają,
mówią, tańczą i śpiewają.
Tam słoneczko ciągle świeci
i uśmiecha się do dzieci.

PIOSENKA   Na spacerek 

  1. Dwa malutkie krasnoludki,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra, ra,
    założyły sobie butki,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra.
  1. Rękawiczki w kocie łapki,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra, ra,
    a na głowie ciepłe czapki,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra.
  1. Każdy zapiął swój sweterek,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra, ra,
    i wyruszył na spacerek,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra.
  1. I już katar nie jest groźny,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra, ra,
    nawet jeśli dzień jest mroźny,
    bum-ta-ra-ra, ra-ra-ra.

Widzimy, słyszymy, czujemy…   – poznajemy świat zmysłami.


TEMATYKA  :  MOJE ZMYSŁY
TERMIN REALIZACJI; 26.10. – 30.10.2020 R.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała w toku wykonywania czynności
    samoobsługowych,  i  zabaw
  • nazywanie wybranych części ciała,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku,
    węchu,  wzroku, słuchu,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

WIERSZ:    OCZY , USZY, NOS …

Oczy służą do patrzenia,
buzią smak badamy.
Uszy słyszą to i owo,
nosem świat wąchamy

PIOSENKA:   NASZE  ZMYSŁY

Nosem oddychamy – raz dwa, raz i dwa
każdy zapach rozpoznamy – raz dwa, raz i dwa
Uszy słyszą dźwięki – raz dwa, raz i dwa
Także słowa tej piosenki  -raz dwa, raz i dwa
Patrzymy oczami – raz dwa, raz i dwa
kształty i kolory znamy – raz dwa, raz i dwa
Usta – ważna sprawa – raz dwa, raz i dwa
oddychamy, rozmawiamy –  raz dwa, raz i dwa


„Maluszki  zwierzęta leśne znają,  ich życie i zwyczaje poznają”
Dzieci  bardzo  interesują  się  przyrodą  a  szczególnie zwierzętami.  Jest jesień, zwierzęta przygotowują się do zimy. W  tym tygodniu maluszki  poznały zwyczaje leśnych śpiochów –  jeża i wiewiórki.

 

TEMATYKA  :  CO ZWIERZĘTA ROBIĄ JESIENIĄ
TERMIN REALIZACJI:  19.10. – 23.10.2020 r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Nazywa zjawiska charakterystyczne dla jesieni.
  • Poznaje wybrane zwierzęta leśne – wiewiórka i jeż
  • Poznaje tryb życia i zwyczaje wybranych zwierząt.
  • Zna zasady zachowania w lesie.
  • Wykonuje prace plastyczne, wykorzystując materiał przyrodniczy. Zgodnie
    współpracuje z  innymi dziećmi.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotorykę.

 WIERSZ    „Kolczasty jeżyk”

To jest jeżyk, mały jeżyk,
jeżyk z kolców ma kołnierzyk.
Z kolców płaszczyk, z kolców szalik
tylko nosek jak koralik.

Patrzcie! Jeżyk wszedł pod krzaczek
i kolczasty zdjął plecaczek..
A z plecaczka raz, dwa, trzy –
Wyjął trzy kolczaste sny.

PIOSENKA    ,,Jeżyk”.

  1. Jestem sobie jeżyk mały.
    Chcę by dzieci mnie poznały.
    Chociaż igły  mam na grzbiecie,
    kłuć nie muszę nimi przecież.

Ref: Z jeżem  wszyscy maszerują
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup
i wesoło przytupują
tupu-tupu, tup, tup, tupu-tupu, tup.

  1. Kiedy boję się troszeczkę,
    wtedy zwijam się w kuleczkę
    i wysuwam igły swoje,
    bo nikogo się nie boję.


Dziś 15 października  – Światowy Dzień Mycia Rąk . Maluszki wiedzą  jak duże znaczenie dla ich zdrowia ma mycie rąk, które może uchronić przed zakażeniem wieloma chorobami.
Maluszki myją rączki według 6 zasad.
Najpierw umyj rączkom brzuszki, potem plecki i paluszki. Potem palce złap na wędkę, pokręć kciuki śrubokrętem. I na koniec swe paluszki potrzyj jeszcze o dwa brzuszki.


TEMATYKA  TYGODNIA:  JESIENNA MUZYKA
TERMIN REALIZACJI:  12.10.- 16.10.2020 r.

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała
  • kształtowanie czynności samoobsługowych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
  • wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie
  • dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie
  • wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa

Obszar poznawczy

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie
  • wdrażanie do słuchania tekstów literackich
  • rozwijanie pamięci przez zapamiętywanie i powtarzanie krótkich rymowanek
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie

WIERSZ  Bukieciki

Posypały się listeczki dookoła.
To już jesień te listeczki z wiatrem woła.
Opadnijcie moje złote i czerwone.
Jestem jesień, przyszłam tutaj w waszą stronę.

PIOSENKA  Zła pogoda

Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!

Kap, kap, kap, kap, kap kap,
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap kap,
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!


„Owoce i warzywa  chrupiemy, bo zdrowi być chcemy.”

W tym tygodniu zapraszając dzieci  do  wspólnej  zabawy  i  nauki celem było poznanie  walorów  smakowych  i  odżywczych   warzyw,  a w szczególności marchewki. Tydzień ten wypełniony był tańcami przy piosenkach, zabawami matematycznymi i sprawnościowymi  a także twórczością plastyczną z marchewką w roli głównej. Po takiej dawce witamin, śmiechu i zabawy maluszki wiedzą, że warzywa są nie tylko zdrowe, ale również smaczne.

 

Nasze spotkanie z robotami – warsztaty „Akademia Programisty”          


TEMATYKA  :  APETYT NA ZDROWIE
TERMIN REALIZACJI:  05.10. – 09.10.2020 r.
Cele ogólne
Obszar fizyczny

 

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
  • wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych
  • wyrabianie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach

Obszar emocjonalny

  • określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię” i akceptowanie upodobań innych
  • prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
  • kształtowanie umiejętności dokonywania prostych wyborów dotyczących codziennych sytuacji i informowania o nich
  • wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie

Obszar poznawczy

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy
  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich

WIERSZ Kolorowe kanapki

Zrobię dzisiaj sam kanapki smaczne, kolorowe,
Podam mamie na śniadanie, potem tacie zrobię.
Już na kromce serek leży i rzodkiewka słodka,
Jeszcze szynki dwa plasterki, dam też pomidorka.
Takie pyszne te kanapki! Że aż cieknie ślinka.
Każda zdrowa, kolorowa. Cieszy się rodzinka.

PIOSENKA „Marcheweczka”

Rudą marcheweczkę  lubią wszystkie dzieci
a gdy ją wyciśniesz, zdrowy soczek leci.

Ref. Ciach, ciach, ciach, pokroimy,
         surówkę zrobimy x2

Listeczki sałaty, zajączki zjadają
dlatego po łące tak szybko biegają

Ref. Ciach, ciach, ciach…..

Bo wszystkie warzywa, jeśli o tym nie wiesz
to są witaminy dla mnie i dla ciebie

Ref. Ciach, ciach, ciach…..


Jesień w gr. II

 

 

 

 

 

 

 


DZIEŃ CHŁOPAKA W GR. II

„Dobrym chłopakiem warto być i z dziewczynkami w zgodzie żyć”

Tak bawiliśmy się w tym szczególnym dniu. A naszym chłopcom życzymy wszystkiego najlepszego.


TEMATYKA  :  KOLORY  PANI  JESIENI
TERMIN REALIZACJI:  28.09. – 02.10.2020 r.
Cele:
Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
  • wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych
  • kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach

Obszar emocjonalny

  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych
  • wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej
  • wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
  • kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach
  • wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy
  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie

Obszar poznawczy

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
  • kształtowanie świadomości własnego ciała

WIERSZ  „LECĄ LIŚCIE Z DRZEWA”

Lecą liście z drzewa bo to jesień już.
Za jesienią zima zbliża się tuż tuż.
Nazbieramy liści, malutkich i dużych.
Bukiet z nich zrobimy, niech nam długo służy.

PIOSENKA „KOLOROWE LISTKI”

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
    kolorowe listki na wietrze szumiały.
    Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło     szu, szu , szu wirowały w koło. / bis
  1. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
    kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
    Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,   hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis
  1. Kolorowe listki spadły już na trawę,
    kolorowe listki skończyły zabawę.
    Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,   cicho, sza, oczka zamykają. / bis

„Jesień daje nam owoce i warzywa”.

Maluszki w ostatnich dniach poznały warzywa i owoce . Prace plastyczne, układanki ,segregowanie i wyklejanie to tylko część pracy. Dzieci porównywały ich kolory i wielkość. Wypowiadały się na temat różnych potraw jakie można zrobić z warzyw. Rozwiązywały zagadki dotyczące warzyw, rozpoznawały je za pomocą dotyku. Określały które warzywa można jeść surowe a które należy ugotować. A dziś posegregowaliśmy owoce i warzywa do koszyczków i układaliśmy owocowe rytmy.


Nasz kodeks zachowań

W grupie maluszków często rozmawiamy o ważnych sprawach. Rozmawialiśmy o tym jak należy właściwie się zachowywać. W tym celu stworzyliśmy „KODEKS PRZEDSZKOLAKA”, który zawiera normy i zasady właściwego postępowania. Następnie zastanawialiśmy się , które zasady pasują do naszej grupy i w ten sposób powstał nasz kodeks. Nie pozostało nam nic innego jak odcisnąć i przykleić nasze dłonie . W ten sposób zaznaczyliśmy, że będziemy przestrzegać ustalonych wspólnie zasad!

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA W II GRUPIE

20 września – to dzień ważny dla wszystkich przedszkolaków, to święto wszystkich przedszkolaków.  Po przywitaniu się, dzieci przy dźwiękach muzyki rozpoczęły wspólną zabawę. Było wesoło i kolorowo. Maluszki próbowały odpowiedzieć na pytanie „ Jaki powinien być super przedszkolak?” – Oczywiście taki który, nie płacze lecz uśmiecha się, bawi się wesoło. Zajęcia były atrakcyjne i wywołały na buziach przedszkolaków mnóstwo uśmiechu. Trudno jest opisać jaka radość zapanowała w tym dniu u nas w grupie, dlatego też zapraszamy do obejrzenia fotokroniki.


TEMATYKA  :  W JESIENNYM  SADZIE  I  OGRODZIE

TERMIN  REALIZACJI: 14.09. – 25.09.2020 r.

Cele:
Obszar fizyczny

  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych
  • kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami
  • uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną

Obszar emocjonalny

  • określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”
  • wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób
  • wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć

Obszar społeczny

  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • kształtowanie poszanowania zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć

Obszar poznawczy

  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • kształtowanie umiejętności porównywania i łączenia przedmiotów
  • kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech

WIERSZ

Jedz owoce i warzywa

Jedz marchewki surowe,
bo są smaczne i zdrowe.
do tego jabłuszko,
a szepnę Ci na uszko,
że  przez te witaminki
mamy wesołe minki.
Czy to jabłko, czy to gruszka,
chętnie wskoczą mi do brzuszka.

PIOSENKA

Owocowe przysmaki

Mamy dziś apetyt wielki na śliweczki słodkie,
nazbieramy do koszyka, w sadzie za tym płotkiem.
Ref. Mniam, mniam, mniam, tralala
Jesień nam śliweczki da. / bis

Już złociste gruszki błyszczą na wysokiej gruszy.
Zaraz wpadną w nasze ręce, gdy wiatr je poruszy.

Ref. Mniam, mniam, mniam, tralala,
Jesień nam gruszeczki da. / bis

Na jabłoni ładnie rosną rumiane jabłuszka.
Potrząśniemy gałązkami, spadną do fartuszka.

Ref. Mniam, mniam, mniam, tralala,
Jesień nam jabłuszka da. / bis


TEMATYKA  :  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

Cele:
Obszar fizyczny
– zgłasza potrzeby fizjologiczne
– bawi się wybranymi przez siebie zabawkami
– stara się jeść samodzielnie
– na prośbę nauczyciela odkłada zabawki na miejsce
– siada w siadzie skrzyżnym

Obszar emocjonalny
– rozstaje się z rodzicami bez lęku
– prosi nauczyciela o pomoc, jeśli jej potrzebuje

Obszar społeczny
– reaguje na sygnały nauczyciela
– rozpoznaje swoją szafkę w szatni i miejsce przy stole
– potrafi powiedzieć, jak ma na imię
– okazuje radość na widok rodziców/opiekunów
– wie, że nie wolno oddalać się z sali

Obszar poznawczy
– pokazuje i nazywa części swojego ciała

WIERSZ

Na powitanie
„Dzień dobry” mówią dzieci,
„Dzień dobry” mówi pani,
„Dzień dobry” wszyscy razem
wesoło powtarzamy…

PIOSENKA

Podajmy  sobie ręce
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
zabawą i piosenką witamy się wesoło.
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
zabawą i piosenką witamy się wesoło.

Jestem zuch
Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam głowę, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!

Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam nosek, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!


Konsultacje z wychowawcą grupy II odbędą się od godz. 15.00 w dniu  08.09.2020 /wtorek/, w sali zajęć specjalistycznych na II piętrze. Do sali wchodzimy pojedynczo, w maseczkach.

Zapraszamy zainteresowanych Rodziców !


Grupa 2 – 3-latki

wych. – mgr Halina Murawska (e-mail: hmurawska@p2leczyca.edu.pl)
mgr Barbara Albin (e-mail: balbin@p2leczyca.edu.pl)

Wyprawka:

  • kapcie na zmianę – wygodne, takie by maluch mógł je sam założyć i zdjąć, oddychające, z gumową podeszwą, trzymające stabilnie stopę dziecka i chroniące przed urazami.
  • komplet ubrań na zmianę, czyli: spódnica na gumkę/spodnie, majteczki, skarpetki, ewentualnie rajstopki, t-shirt z krótkim i długim rękawem. Wszystkie ubrania łatwe do samodzielnego zakładania i zdejmowania.
  • chusteczki higieniczne wyciągane-2 pudełka
  • mokre chusteczki-paczka;

Prosimy o podpisanie wszystkich ubrań, butów.

Rodzicu jeśli chcesz wiedzieć, jak będzie funkcjonowało nasze przedszkole zapraszamy do obejrzenia prezentacji, tam znajdziesz najważniejsze informacje.

Prezentacja – Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu