TEMAT KOMPLEKSOWY: Gdzie puka sztuka?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę
  • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
  • planowanie działania grupy rówieśniczej przez wskazywanie pojedynczych czynności i zadań niezbędnych do realizacji celu
  • zwracanie uwagi na materiały, jakie wykorzystywano w budownictwie dawniej, a jakie wykorzystuje się obecnie
  • poznawanie zawodów niedostępnych w bezpośredniej obserwacji
  • poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, oraz ważniejszych pomników polskiej historii np. Zamku Królewskiego w Warszawie,
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach
  • rozumienie relacji głoska – litera, słowo – wyraz
  • czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozpoznawanie cyfry i liczby 10
  • zdobywanie informacji o świecie poprzez korzystanie z różnych źródeł wiedzy, np. literatury, czasopism, filmu, internetu
  • nazywanie źródeł dźwięków
  • rozszerzanie doświadczeń i wiedzy na temat otaczającej rzeczywistości (z różnych dziedzin życia człowieka) – odpowiadanie na pytania, np.: Do czego to służy? Skąd się to wzięło? Dlaczego to się porusza?

Wierszyk ,,Magiczne miejsce’’

Teatr to magiczne miejsce
Chyba nie ma takich więcej…
Bo gdy ciemno się robi na sali
Już w innym świecie są duzi i mali
Nawet gdy na dworze słota
W teatrze otworzą się magii wrota
Spotkasz wróżkę, czarodzieja
Tam się Twoje życie zmienia
A gdy musisz iść do domu
Nie martw się, tylko…

Nie mówiąc nikomu
Zrób z okiennej zasłony kurtynę
Na przedstawienie zaproś rodzinę!
Niby nic, zwykłe chwile w domu…
Lecz nie oddałbyś tego nikomu!

Piosenka „Ulica Sztuk Przepięknych”

Na ulicy Sztuk Przepięknych słychać piękne dźwięki.
Dźwięki niskie i wysokie, arie i piosenki.
Ćwiczą wszyscy bardzo pilnie, próba trwa w operze,
bo publiczność na widowni wkrótce się już zbierze.
Bo publiczność na widowni wkrótce się już zbierze.

Ref.: Do, re, do, re, do,
do, re, do, re, do,
fa, mi, fa, mi, sol, sol, sol,
do, mi, sol, mi, do,
do, mi, sol, mi, do,
sol, la, si, do, sol, mi, do.

Na ulicy Sztuk Przepięknych słychać wielkie brawa,
bo w teatrze będzie spektakl. To poważna sprawa.
Każdy aktor zna na pamięć rolę swoją całą.
Każdy chce, by przedstawienie wszystkim się udało.
Każdy chce, by przedstawienie wszystkim się udało.

Ref.: Do, re, do…

 

Comments are closed.