TEMAT KOMPLEKSOWY: Na wsi.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

– Rozwijanie mowy oraz logicznego myślenia,
– Rozwijanie sprawności manualnych,
– Wyrabianie wrażliwości muzycznej,
–  Rozwijanie umiejętności liczenia,
– Zapoznanie dzieci z pracą rolnika,
– Zapoznanie dzieci z gospodarstwem wiejskim jego zabudową,
– Dostrzeganie różnic w budownictwie budynków dawniej i dziś,
– Kształcenie postawy szacunku dla ludzi i przyrody; rozwijanie pożądanych  postaw – pracowitość, opiekuńczość, troskliwość.
– Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych
– Dostrzeganie postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
-Porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej

WIERSZ :  ,,W zagrodzie” –  Bożena Forma

Wstawać wszyscy wstawać, dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci to dobra nowina.
Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu, czasu nie marnuje.
Już czekają kury, kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki.
Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory krowę i barana,
niech na łące trawę skubią już od rana.
Jak to gospodyni  dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie pokazać wam mogę.

PIOSENKA: ,, Podwórkowa awantura’’

I Wpadła na podwórko pani kura,
zła i wściekła jak gradowa chmura.
I od razu głośno krzyczy:
– ko, ko, ko, ko, ko, ko
Tylko moje kurczątko się liczy!

Ref; Dzisiaj na podwórku awantura
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
Kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
Które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!

  1. Pani świnka biegnie już z chlewika.
    – co mi pani tutaj dziś wytyka!
    – woła tak do kury matki.
    – Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.
    Moje dzieci śliczne są jak kwiatki!

Ref; Dzisiaj na podwórku awantura…

  1. Przyszła wreszcie gospodyni miła
    Głośne kłótnie szybko uciszyła
    Wszystkie dzieci, moje panie
    Śliczne są, cudne są
    A ja proszę teraz na śniadanie!
 

Comments are closed.