TEMAT KOMPLEKSOWY: Urządzenia elektryczne.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 – Zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi znajdującymi się w kuchni przedszkolnej,
– Poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego
– Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.
– Umuzykalnienie dzieci, poznanie z instrumentem perkusyjnym – bębenkiem,
– Rozwijanie motoryki małej – nauka darcia papieru na drobne kawałki,
– Rozwijanie mowy, słuchu i myślenia.
– Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych.

wierszyk „POŻYTECZNE URZĄDZENIA” 

To odkurzacz – głośno szumi,
za to pięknie sprzątać umie.
Wciągnął rurą kurz i śmiecie,
ani pyłku nie znajdziecie.
Elektryczna pralka w domu
to wygoda jest i pomoc.
Dobrze, że tę pralkę mamy,
bo oszczędza ręce mamy.
Gdy telefon – drr… zadzwoni,
już słuchawkę trzymam w dłoni.
rozmawiam z nią przez telefon.
Telewizor to rzecz piękna,
O, już jest w nim Miś z Okienka,
Miś pozdrowił łapką Hanię,
Potem film był na ekranie.
Przy radiowej skrzynce siadam,
skrzynka… bajki opowiada.
A gdy w radio gra muzyka,
tańczę polkę i walczyka

piosenka ,,DOMOWE SMOKI’’

Szur, szur, szur,mru, mru, mru, szur, szur, szur.
Wolno sunie po podłodze, cicho mruczy, warczy,
czasem prycha, lecz pracuje, ile sił mu starczy.
Czy to zwierz? Czy to smok? Łyka kurz cały rok.
W każdy kąt wsadza nos, to odkurzacza los!
Stoi w kuchni na podłodze, cicho mruczy,
warczy, wszystko mrozi i pracuje, ile sił mu starczy.
Czy to zwierz? Czy to smok? Głodny przez cały rok.
Masło, ser, mleko, sos. To lodówki los.
Biała skrzynka z wielkim okiem, cicho mruczy,
warczy, jest w łazience i pracuje, ile sił jej starczy.
Czy to zwierz? Czy to smok? Zwalcza brud cały rok.
To nie smok ani zwierz! Syp proszek – w pralce pierz!

 

Comments are closed.