Tematyka: Co cieszy Mikołaja ?

Termin  realizacji: 06. 12. – 10.12. 2021r.
Cele :

  • Poznanie mikołajkowych tradycji w Polsce i w wybranych krajach świata
  • Integracja grupy,
  • Doskonalenie wyobraźni oraz motoryki małej,
  • Zapoznanie z ideą wolontariatu,
  • Rozwijanie empatii,
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 7,
  • Nauka piosenki okazjonalnej – poznanie układu tanecznego do piosenki,
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym,

Piosenka  „Kochany panie Mikołaju”

Kochany Panie Mikołaju
My tak czekamy każdej zimy
Dlaczego zawsze Pan przychodzi do nas
Gdy śpimy?

Czy to już musi tak pozostać?
Czy to jest w księgach zapisane?
Ja od prezentu bym wolała
Spotkanie z Panem

I wiem od dzieci, że z radością
Chciały wysłuchać Pana głosu
W mróz ogrzejemy Panu uszy
Piosenką gorącą jak rosół!
Hu, hu, ha, ha, ha

Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem jest pachnącym, ciepłym majem!
Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem jest pachnącym, ciepłym majem!
Zawsze bądź wśród nas
Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju nasz!

Kochany Panie Mikołaju
Dziewczynka z bardzo smutną minką
Pyta mnie o to, czy Pan znajdzie
Prezent pod choinką?

Czy ktoś o Panu nie zapomni
Że Panu smutno będzie potem
Dzieci chcą Panu dać w prezencie
Serca szczerozłote

Takie serduszka pięknie grzeją
W długich podróżach wśród zamieci
Dzieci są Pana Mikołajem
A Pan jest Mikołajem dzieci
Hu, hu, ha, ha, ha

Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła! …

Wiersz ,,Mikołaj”

W mroźną noc grudniową,
Wśród śnieżnej zamieci,
Para reniferów
Z nieba do nas leci.

Ciągną piękne sanie
W złocistym zaprzęgu,
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów.

Święty Mikołaju
Na ciebie czekamy,
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy.

Przyjdź do nas w gościnę,
Szczerze zapraszamy.
Wierszyk ci powiemy,
Piosenkę zaśpiewamy.

A ty daj prezenty,
Rózgi odrzuć w kąt,
I życz wszystkim dzieciom
Kolorowych Świąt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.