Tematyka: Co słychać w przedszkolu?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru;
  • interpretowanie znaczenia wybranych znaków umownych.
  • wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru);
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
  • uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
  • określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków;

 

WIERSZYK

 

,, Kodeks Przedszkolaka’’

Oczy patrzą uważnie,
Nogi chodzą rozważnie,
Ręce pracują ochoczo,
Często służą pomocą.
Uszy zawsze słuchają
Co inni do powiedzenia mają
A usta cichutką mówią
Tak najbardziej lubią.

PIOSENKA ,,Latawce”

 1.Było lato i same ciepłe dni,
wakacyjny, miły czas,
lodów słodki smak,
pośpiechu całkiem brak.
Gdzie to wszystko? – pytam was.

I wspominam dziś z uśmiechem
te podróże z plecakiem, z walizką,
te zabawy z leśnym echem,
ciepłe słońce nad głową tak blisko.

Ref.: Pędził pociąg stuku-puku,
dzwonił rower dzyń, dzyń, dzyń.
Karuzela wirowała wiuuu,
a latawce fruuuu

Kolorowe latawce fruuuu…
Pluskał strumyk chlupu-chlupu,
a samolot warczał wrrrrrrr.
Szeleściło siano szu, szu, szu,
a latawce fruuu

  1. Już wakacje: stop!
    Już przedszkolny rok,
    a ja muszlę trzymam wciąż.
    Słuchać jeszcze chcę,
    jak szumi morze w niej,
    gdy przyłożę ucho swe.

I uśmiecham się do lata,
do tych pszczół, które głośno brzęczały,
do wietrzyka z końca świata
do tych przygód: i dużych, i małych.

 

Comments are closed.