TEMATYKA  :  MROŹNE  KRAINY

TERMIN  REALIZACJI: 06.02. – 10.02.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych
  • wykonywanie prac plastycznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie, zaginanie
  • wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową

OBSZAR EMOCJONALNY

  • dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
  • uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej
  • prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
  • dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne

OBSZAR SPOŁECZNY

  • zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności
  • wykazywanie tolerancji oraz życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
  • wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi

OBSZAR POZNAWCZY

  • wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu
  • dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów
  • analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
  • poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami

WIERSZ :      „Odarpi, syn Egigwy”

To Odarpi.
Mały chłopiec Eskimosek.
Oczy czarne, jak paciorki, płaski nosek.
Żyje w kraju wiecznej zimy, wiecznych śniegów.
I ma samych Eskimosów za kolegów.

A, że w skórach chodzą wszyscy Eskimosi,
Więc Odarpi też niedźwiedzie futro nosi.
Mieszka w igloo, śnieżnej chacie z bloków lodu.
Jeszcze dziadek sam zbudował je za młodu.

A do szkoły co w odległym jest okręgu,
Wiozą chłopca na saneczkach psy w zaprzęgu.
I Odarpi widzi ciągle w czasie biegu,
Renifery mech skubiące, gdzieś z pod śniegu

Gdy Odarpi leży nocą w swym śpiworze,
To mu do snu lodowate huczy morze.
A gdy mały Eskimosek mocno zaśnie,
Sen mu inne niż wam opowiada baśnie

PIOSENKA:  PINGWINEK

  1. Ja jestem mały pingwin,
    Pokażę teraz Wam,
    Jak chodzę tip-topami
    Bo nóżki krótkie mam.

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top

  1. Ja jestem mały pingwin,
    Saneczek nie mam nie,
    Bo ja na swoim brzuszku
    Uwielbiam ślizgać się

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top …

  1. Ja jestem mały pingwin,
    I rybki lubię jeść,
    Wciąż pływam w zimnej wodzie
    Nurkuję śmiało też.

Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top …

 

 

Comments are closed.