Tematyka: W koronach drzew.

Termin realizacji: 09.10. -13.10.2023r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczy w zabawach ruchowych
  • wykonuje podstawowe ćwiczenia gimnastyczne
  • wykonuje czynności porządkowe, samoobsługowe
  • inicjuje zabawy konstrukcyjne
  • wykazuje sprawność ciała i koordynację

OBSZAR EMOCJONALNY

  • szanuje emocje swoje i innych
  • uwrażliwia się na piękno przyrody
  • dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • współpracuje z rówieśnikami
  • nawiązuje relacje rówieśnicze
  • obdarza uwagą inne dzieci
  • przypomina zasady właściwego zachowania się podczas spaceru po parku

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwija wrażliwość zmysłową
  • doskonali sprawność grafomotoryczną
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i zjawiska charakterystyczne dla jesieni
  • wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat mieszkańców drzew
  • prowadzi obserwacje przyrodnicze przy pomocy lupy
  • rozpoznaje wybrane gatunki drzew (liście i ich owoce)
  • ćwiczy motorykę małą podczas wykonywania prac plastycznych
  • współtworzy album przyrodniczy
  • rozwija wrażliwość zmysłową
  • wykonuje proste obliczenia na materiale konkretnym, szacuje „na oko”
  • tworzy jesienne opowiadania
  • rozwija pamięć i myślenie
  • interesuje się literą „l”, „L”.

 Wiersz: „Zbieramy kasztany”

Zbieramy kasztany,
robimy w nich dziurki
a wtedy je można
nawlekać na sznurki.

Tak robi się lejce,
naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
będziemy zbierali.

Piosenka: „Przeziębiona Jesień”

  1. Wyszła Jesień na spacerek, kiedy wiało,
    Zaszło słonko i się nagle rozpadało,
    Więc wróciła bardzo mokra i zmęczona,
    Pewnie będzie już od jutra przeziębiona.

 Ref.: Przez to grzybki są zmartwione,
Bo powinny być już w lesie posadzone.
Listki tak się zasmuciły,
Spadły z drzewa, wisieć już nie miały siły.

  1. Wczesnym rankiem wyszła Jesień do doktora
    I żaliła się, że pewnie będzie chora,
    A pan doktor jej zalecił witaminy
    I przez tydzień nie wychodzić spod pierzyny.
 

Comments are closed.