Tematyka :Wakacje tuz, tuż

TERMIN REALIZACJI: 20.06- 30.06.2022r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):

  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego
  • orientowanie się w bezpiecznym korzystaniu ze środków transportu
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie
  • organizowanie bezpiecznych miejsc zabaw
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia się w tłumie.
  • uświadomienie zagrożeń wynikających ze złego dotyku
  • przewidywanie skutków niebezpiecznych zabaw i niewłaściwego zachowania.
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem – występujące zjawiska atmosferyczne, dłuższe dni, krótsze noce, wyższa temperatura powietrza
  • dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze, opowiadania.
  • wyjaśnianie znaczenia pobytu (zabaw) na świeżym powietrzu (kąpiele słoneczne) wraz z przyswajaniem zasad właściwego ubierania się (noszenie nakrycia głowy) i zachowania (chowanie się do cienia w czasie upału)
  • wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie
  • rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).

PIOSENKA Podajmy sobie ręce

Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki
a my tacy mali, mali jak kropelki


Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence
w ogródku przed domem na łące znajomej
Podajmy sobie ręce przez burzę i przez tęcze
pod gwiazdą daleką nad rzeczką i rzeką

Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka

     Podajmy sobie ręce ………

Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry
nieskończone drogi, zachmurzone chmury

     Podajmy sobie ręce……..

 WIERSZ Wakacje

Za drzwiami przedszkola czekają wakacje
a lato zaczyna słoneczne wariacje
Las za nami tęskni, szykuje jagody
a pani w cukierni już nakłada lody
Słońce już włożyło ciemne okulary
Nie wypuści deszczu zza nieba kotary.
Za progiem przygoda, czas wyruszyć w drogę.
Ja cudnych wakacji doczekać się nie mogę

 

Comments are closed.