TEMATYKA  :  Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie

TERMIN  REALIZACJI:  20.03. – 24.03.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY

  • zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
  • uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
  • szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności
  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych, zajęciach gimnastycznych
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw

OBSZAR EMOCJONALNY

  • werbalizowanie swoich myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania
  • zainteresowanie obserwowanymi zjawiskami przyrodniczymi, rozumienie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu
  • kierowanie się rozwagą, namysłem przed podjęciem decyzji czy działania, spokojna ocena sytuacji

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania
  • odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w działania
  • kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
  • odpowiedzialne wypełnianie powierzonych obowiązków i realizowanie podjętych działań
  • przestrzeganie obowiązku szanowania wspólnego mienia

OBSZAR POZNAWCZY

  • Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
  • Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.
  • kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
  • prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
  • dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
  • doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych

WIERSZ :  WIOSNA      M. Strzałkowska

Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach
Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły
Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany
Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem

PIOSENKA:  Przyszła Pani Wiosna

Wiosna już, kwitnie kwiat, Kolorowy cały świat.
Śpiewa ptak, szumi las,  Jaki piękny czas.

Refren

Długiej nocki coraz mniej.
Słońce świeci, że aż hej!|
Śpiewa ptak, szumi las, Jaki piękny czas.

 Rośnie nam w polu kłos I strumyka słychać głos.
Śpiewa ptak, szumi las, Jaki piękny czas.

 

 

Comments are closed.