TEMATYKA  :  WIOSNO GDZIE JESTEŚ  ?

TERMIN  REALIZACJI:  13.03. – 17.03.2023 R.
OBSZAR FIZYCZNY

  • szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności
  • właściwe dobieranie ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych, zajęciach gimnastycznych
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw
  • wykonywanie różnych prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową

OBSZAR EMOCJONALNY

  • werbalizowanie swoich myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania
  • zainteresowanie obserwowanymi zjawiskami przyrodniczymi, rozumienie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu
  • kierowanie się rozwagą, namysłem przed podjęciem decyzji czy działania, spokojna ocena sytuacji

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania
  • odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w działania
  • kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
  • odpowiedzialne wypełnianie powierzonych obowiązków i realizowanie podjętych działań
  • przestrzeganie obowiązku szanowania wspólnego mienia

OBSZAR POZNAWCZY

  • wykazywanie zainteresowania poznawaniem liter – litera „c”, „C”
  • kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
  • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
  • prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
  • dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
  • utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych
  • zwracanie uwagi na wpływ obserwowanych zjawisk na odczucia, np. temperatura poniżej zera – jest nam zimno
  • doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych

WIERSZ :  MARCOWE  KAPRYSY

Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Włożę troszkę deszczu, słoneczka promieni.
Domieszam powiew wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego.
Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

PIOSENKA:  „Idzie do nas wiosna”

Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:

Ref.

Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech.

Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:

W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:

 

 

Comments are closed.