TEMATYKA  :  ZDROWY  JAK  RYBA

TERMIN  REALIZACJI: 27.02. – 03.03.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczność w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalność w określonych sytuacjach
  • dbałość o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
  • korzystanie z zapisów umieszczonych w harmonogramie dnia dotyczących czynności higienicznych
  • uczestnictwo w zajęciach kulinarnych i przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa
  • rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności

OBSZAR EMOCJONALNY

  • poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, okazywanie ich w akceptowany sposób
  • zwracanie się o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania, określanie granic w sferze fizycznej i emocjonalnej
  • ograniczone zaufanie w stosunku do osób obcych
  • podawanie informacji na swój temat w trudnych sytuacjach, zdarzeniach losowych
  • tolerancja oraz życzliwość wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku

OBSZAR POZNAWCZY

  • formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
  • próby czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
  • porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo – skutkowym
  • planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji
  • tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków
  • stosowanie klasyfikacji dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni
  • przekładanie regularności z jednej reprezentacji na drugą
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
  • ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
  • porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie
  • stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym

WIERSZ :  Szlachetne zdrowie

Zdrowie moje zdrowie,
jedno Ciebie mam,
dlatego też codziennie
o  swoje zdrowie dbam.

Owoce i warzywa to witaminy,
są na talerzach całej rodziny.
Sport dla zdrowia ważny,
dobrze o tym wiem,
gram w piłkę z kolegami
całe dnie.

O Swoje zdrowie dbajcie
każdego dnia,
dawajcie przykład innym,
taką radę Wam dam

PIOSENKA:  „Chcę być sportowcem”

  1. Biegam bardzo szybko
    w piłkę dobrze gram
    Kim zostanę już za chwilę
    zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

  1. Chodzę też na judo
    Wiele chwytów znam
    Kim zostanę, już za chwilę
    Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

  1. Jeżdżę na rowerze
    i trenuję sam,
    kim zostanę, już za chwilę
    zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

  1. Pierwsze już medale
    na swej półce mam,
    kim zostanę, już za chwilę,
    zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

 

 

Comments are closed.