Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
- podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej
OBSZAR EMOCJONALNY
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
- doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
- czerpanie radości z obcowania z przyrodą
OBSZAR SPOŁECZNY
- słuchanie rozmówców
- wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
- przestrzeganie reguł gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie charakterystycznych cech wiosny
- rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
- poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
- zakładanie i pielęgnowanie upraw
- słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
- klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
- doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
- wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne
Piosenka: „Tęcza nad łąką”
Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki.
Ref. Tęcza, tęcza, jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami1/ 2x
Zza wielkiej chmury wybiegło sł0ńce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające –
to kolorami tęcza się mieni!
Ref. Tęcza, tęcza, jaka ładna!
Wiersz: „Kwiaty wiosny”
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.
Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
Comments are closed.