TERMIN REALIZACJI: 14.03. – 25.03.2022 /2 tygodnie /
OBSZAR FIZYCZNY
- porządkowanie po sobie miejsca zabawy i pracy
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie zwiastunów wiosny
- poznanie wiosennych kwiatów
- rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
- uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
- poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
- poznanie budowy jajka
- zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
- wypowiadanie się na podany temat
- odpowiadanie na pytania do treści utworów literackich
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- wykonywanie prac plastycznych wybranymi technikami
- śpiewanie piosenki
WIERSZ : Wiosna idzie
Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!
Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!
Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!
PIOSENKA: „Idzie do nas wiosna”
Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech..
Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:
Ref. Zielona trawa…
W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew
Comments are closed.