Tematyka: Ruch drogowy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* Wdrażanie do reakcji na sygnał dźwiękowy i świetlny,
* Poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
* Rozwijanie sprawności manualnej,
* Nauka prawidłowego trzymania kredki (nowe dzieci)
* Poznawanie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej.
* Umuzykalnienie dzieci, zapoznanie z nową piosenką
* Rozwijanie umiejętności klasyfikowanie i nabywanie umiejętności posługiwania liczebnikami porządkowymi.
*  Rozwijanie mowy, zapoznanie z zawodem policjanta
*  Poznanie kształtu koła.
* Kształtowanie sprawności fizycznej

Wierszyk ,,Gdy zamierzasz przejść ulicę”

Gdy zamierzasz przejść ulicę
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – wiec swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie
Każdy uczeń, nawet mały,
Zna na pamięć te sygnały
I odróżnia na ulicach
Wszystkie znaki na tablicach.

Piosenka Każdy chciałby być kierowcą’’

1.Tyle samochodów jeździ po ulicach
a każdy kierowca zna przepisy.
My zasady ruchu też już dobrze znamy,
Bo jako piesi po drogach się poruszamy.

Ref: Wiemy, że światło czerwone znaczy stop,
Zielone zaś- możesz iść!
Znaki drogowe trzeba znać, by bezpiecznym być

  1. Gdy już będę duży, kierowcą zostanę
    I przepisy ruchu poznam doskonale.
    Będę miał samochód, no i prawo jazdy
    Jak mama, tata, i ciocia, wujek i dziadek
 

Comments are closed.