TEMATYKA  :  KOSMICZNE  PODRÓŻE

TERMIN  REALIZACJI: 02.01. – 05.01.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych
  • kształtowanie umiejętności samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wykazywanie wytrwałości w kończeniu podjętych działań i wykazywanie motywacji

OBSZAR SPOŁECZNY

  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnego zagrożenia, nieprawidłowego zachowania innych
  • spokojnie słuchanie wypowiedzi innych, wykazywanie zainteresowania i dawanie czasu innym
  • odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
  • stosowanie właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innych, odpowiedni ton i natężenie głosu
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywanie samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
  • obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
  • wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza w modelu rakiety
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
  • dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
  • odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
  • posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie cyfr od „1” do „8”
  • interesowanie się literą „p”
  • samodzielne przytaczanie słów rozpoczynających się głoską ,,p”.

WIERSZ :  Kolory planet

Pierwszy najbliżej jest Merkury
W kolorze opalonej skóry
Rzec można pomarańczowo – brązowy
Przez słońce przypalony

Druga to Wenus planeta gorąca
Pomarańczowa też od słońca
Pełna kraterów po wulkanach
Planetą kobiet jest nazwana

Trzecia już wiecie Ziemia nasz dom
W niebiesko – zielony wpada ton
Księżyc – naturalny Ziemi satelita
Rozświetla niebo, gdy Słońce znika

Kolor czerwony ma planeta czwarta
Zainteresowania naukowców warta
Badają go sondy, szukają oznak życia
Najbardziej z planet Mars nas zachwyca

Jowisz to piąta od Słońca planeta
Beż z pomarańczem – barw jego paleta
Największy ze wszystkich planet w układzie
Skład tego olbrzyma oparty na gazie

 

PIOSENKA:  Piosenka „Z ufoludkiem w kosmos”

I.

Dziś przyleciał ufoludek w swojej rakiecie.
Śmieszny ludzik, co na innej mieszka planecie.
I zaprosił na wycieczkę wszystkie dzieci,
i rakietą w wielki kosmos z nami poleci.

Ref.:

Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!
To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!

II.

Oglądamy z bliska gwiazdy oraz planety,
wszystko widać bardzo dobrze z naszej rakiety.
Ufoludek wciąż się śmieje, ucieszony.
Jak się śmieje, to się robi jasnozielony!

Ref.:

Więc wsiadajcie…

III.

I wracamy już na Ziemię, do naszej sali,
ufoludek śle całusy i pędzi dalej.
Może zaraz gdzieś daleko znów poleci
i zabierze na wycieczkę kosmiczne dzieci. 

 

Comments are closed.