Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Kultywowanie zwyczaju powitania Nowego Roku,
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej,
- Dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie
- Poznanie przedmiotów odmierzających czas,
- Poznanie nazw i cech charakterystycznych dla poszczególnych pór roku,
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- Nabywanie umiejętności współpracowania w zespole,
- Poznanie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy
- Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku
- Wzbogacenie doświadczeń estetycznych, poznanie nowej techniki plastycznej.
WIERSZYK „Bajka o Starym i Nowym Roku”
O jednej porze, raz do roku
w zimowej nocy ciemnym mroku,
gdzieś, gdzie nie sięga ludzki wzrok,
schodzi się z rokiem rok.
Jeden jest wielki z siwą brodą,
drugi jest mały z buzia młodą,
czyli, by rzec innymi słowy:
jeden jest Stary, a drugi Nowy.
Gwiazdy jak owieczki lśnią na niebie,
a oni stają obok siebie,
coś sobie mówią , patrząc w oczy,
ale nikt nie wie o czym.
Potem w ciemności słychać kroki…
To się rozchodzą oba roki.
W całkiem przeciwne idą strony:
Stary znużony i zmęczony,
Nowy o jasnych, złotych lokach,
wesoło mknie w podskokach.
Po chwili cichnie odgłos kroków
w zimowej nocy ciemnym mroku,
gwiazda za gwiazdą w górze gaśnie
i znika czarnej nocy cień,
i robi się na świecie jaśniej,
i wstaje nowy, jasny dzień,
i budzisz się, przecierasz wzrok
i witasz Nowy Rok.
PIOSENKA ,,Czasolot ‘’
- Gdy przyszliśmy do przedszkola ,to był wrzesień.
To był wrzesień, a z nim jesień tak złota jak słońce.
Gdy wakacje się zbliżają, to jest czerwiec.
To jest czerwiec, a z nim lato gorące, pachnące.
A co potem, co będzie potem?
Polecimy sprawdzić to czasolotem!
Ref: Czaso- czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.
Kiedy wsiadasz wrzesień jest, jesieni start i lata stop!
Potem października bieg i bieg listopada.
Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.
Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.
Czerwiec niesie lata czar- wysiadka z czasolotu!
Lipiec- hop! Sierpień-prask!
I znów mamy września czas!
II.Kiedy przyszłam do przedszkola, byłam mała.
Taka mała, że pod stołem mieściłam się cała.
Gdy przyszedłem do przedszkola, byłem mały.
Taki mały, że pod krzesłem mieściłem się cały.
A co potem, co będzie potem?
Polecimy sprawdzić to czasolotem!
Ref: Czaso…..
III.A w ogrodzie przy przedszkolu rosły róże.
Były małe, malusieńkie, a teraz są duże.
A to drzewko, które miało małe listki,
Tak urosło, że w dzień skwarny cień rzuca dla wszystkich.
A co potem? Co będzie potem?
Polecimy sprawdzić to czasolotem!
Ref: Czaso- czaso- czasolot
Comments are closed.