Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– Rozwijanie mowy oraz logicznego myślenia,
– Rozwijanie sprawności manualnych,
– Wyrabianie wrażliwości muzycznej,
– Rozwijanie umiejętności liczenia,
– Zapoznanie dzieci z pracą rolnika,
– Zapoznanie dzieci z gospodarstwem wiejskim jego zabudową,
– Dostrzeganie różnic w budownictwie budynków dawniej i dziś,
– Kształcenie postawy szacunku dla ludzi i przyrody; rozwijanie pożądanych postaw – pracowitość, opiekuńczość, troskliwość.
– Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych
– Dostrzeganie postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
-Porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej
WIERSZ : ,,W zagrodzie” – Bożena Forma
Wstawać wszyscy wstawać, dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci to dobra nowina.
Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu, czasu nie marnuje.
Już czekają kury, kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki.
Gospodyni w wiadrach, czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę, głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory krowę i barana,
niech na łące trawę skubią już od rana.
Jak to gospodyni dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie pokazać wam mogę.
PIOSENKA: ,, Podwórkowa awantura’’
I Wpadła na podwórko pani kura,
zła i wściekła jak gradowa chmura.
I od razu głośno krzyczy:
– ko, ko, ko, ko, ko, ko
Tylko moje kurczątko się liczy!
Ref; Dzisiaj na podwórku awantura
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura
Kłócą się, ojej, kłócą się, że hej,
Które dziecko jest ładniejsze,
które najpiękniejsze jest!
- Pani świnka biegnie już z chlewika.
– co mi pani tutaj dziś wytyka!
– woła tak do kury matki.
– Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.
Moje dzieci śliczne są jak kwiatki!
Ref; Dzisiaj na podwórku awantura…
- Przyszła wreszcie gospodyni miła
Głośne kłótnie szybko uciszyła
Wszystkie dzieci, moje panie
Śliczne są, cudne są
A ja proszę teraz na śniadanie!
Comments are closed.