Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska; technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
- słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów);
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste;
WIERSZYK
,,Jesień w parku’’
Stoi jesień w parku
I maluje liście
Będziecie wyglądać
Bardziej uroczyście
Będziecie się mienić
Na drzewie barwami
Lśnić w promieniach słońca
Jesieni kolorami
Piękny dywan z liści
Pod drzewem rozścielę
By mogli odpocząć
Leśni przyjaciele
Dzieciaki też lubią
Zabawy z listkami
Szuranie, podrzucanie
Pobawcie się z nami
PIOSENKA ,, Pani Jesień’’
- 1. Już Jesień liście złoci
na drzewach w parku, w lesie.
Kasztany trzyma w dłoniach,
jesienne kwiaty niesie.
Warzywa zbiera z pola
i w sadzie rwie owoce.
Przynosi dzieciom skarbów
pełniutkie, wielkie kosze.
Ref.: Dziś Jesień witamy,
nisko się kłaniamy,
dary piękne składamy:
deszczowe kropelki
i rosy perełki, poranne,
srebrne mgiełki.
- Wyprawia hen, za morza,
bociany i żurawie.
I śpiewa kołysanki
zielonym żabom w stawie.
Na pustych polach tańczy
z nićmi babiego lata,
korale z jarzębiny
we włosy sobie wplata.
Comments are closed.