TEMATYKA: Jak jesienią dbać o zdrowie?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • poznawanie różnych technik plastycznych, np. batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;
  • improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
  • posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
  • samodzielne wykonywanie przetworów z owoców i warzyw;
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze

wierszyk Jesień

Rano mgła świat przykrywa,
a w południe wiatr się zrywa.
Wieje wietrzyk wju, wju, wju,
aż brakuje wszystkim tchu.
Z drzew spadają złote liście
to już jesień oczywiście.
Lecą liście szu, szu, szu,
w całym świecie pełno dżdżu.
Chmury rozsiewają deszcze
z parasolką chodzą świerszcze.
Pada deszczyk kap, kap, kap,
smutny ten jesienny świat.

piosenka Jesienna pogoda

  1. 1. Jak jesienią dbać o zdrowie, gdy pogoda taka zmienna, wiatrem
    dmucha, słońcem grzeje albo zimnym deszczem leje?

Ref.: A ja tak lubię jesienną pogodę, choć zmienia się jak w
kalejdoskopie. Mam kurtkę z kapturem, parasol, kalosze, wiatr czy
deszcz, czy też słońce, chętnie je noszę.

  1. Jem owoce i warzywa, to najlepsze witaminy. Lubię sport i gimnastykę,
    więc codziennie chętnie ćwiczę.

Ref.: A ja tak lubię…

  1. Moja ciocia jest lekarzem, więc mi często podpowiada, jak jesienią
    postępować, żeby nigdy nie chorować.

 

 

Comments are closed.