Termin realizacji: 02.11.2023- 10.11.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- zakładanie ubrań, butów,
- korzystanie z własnych zmysłów,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- rysowanie, malowanie farbami, lepienie z masy solnej,
- nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu.
Piosenka „ Pada deszcz”
- Pada deszcz kapu, kap,
idą dzieci człap, człap, człap.
Idzie też Oli brat
po kałużach człap, człap, człap.
Ref. Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.
- Pada desz kapu, kap,
wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.
I ja też, szlap, szlap, szlap,
tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.
Ref. Dziś…
- Złoty deszcz, kapu, kap,
lubią dzieci człap, człap, człap.
Jaki dziś mokry świat,
bo jesienny deszczyk spadł.
Comments are closed.