Termin realizacji: 19.02. – 23.02.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych
- wykonywanie prac plastycznych z papieru, zwracanie uwagi na precyzyjne składanie, zaginanie
OBSZAR EMOCJONALNY
- dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
- uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej
- prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
OBSZAR SPOŁECZNY
- zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności
- wykazywanie tolerancji oraz życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
- wykazywanie tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
OBSZAR POZNAWCZY
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. zjawiska powstawania cienia do zabaw teatralnych, działania magnesu
- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów
- analiza i synteza prostych fonetycznie słów, kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
- zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „n”, „N”, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
- poszerzanie zakresu liczenia liczebnikami głównymi oraz poznawanie i stosowanie zapisu cyfrowego liczb od „0” do „8”
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami
Wiersz: „Pingwinia rymowanka”
Dwa pingwiny się spotkały,
skrzydełkami pomachały.
Razem głośno zaklaskały
i dziobkami postukały.
Jeden bok, drugi bok
i do tyłu duży skok.
Kuper w tył, skrzydła klap,
i za ostry dziobek złap.
Nóżka ślizg, druga też,
kucnij i na brzuchu leż.
Piosenka: „Mały pingwin”
- Ja jestem mały pingwin
Pokażę teraz Wam
Jak chodzę tip-topami
Bo nóżki krótkie mam
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
Tip-top, Tip-top, Tip-top
- Ja jestem mały pingwin
Saneczek nie mam, nie
Bo ja na swoim brzuszku
Uwielbiam ślizgać się
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
- Ja jestem mały pingwin
I rybki lubię jeść
Wciąż pływam w zimnej wodzie
Nurkuję śmiało też
Ref: Tip-top, Tip-top, Tip-top
Comments are closed.