TEMATYKA:  MARCOWE OBSERWACJE

TERMIN  REALIZACJI: 11.03. – 15.03.2024 r.

Obszar fizyczny

  • kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
  • rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności
  • doskonalenie małej motoryki
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania

Obszar społeczny

  • budowanie uczucia więzi z przyrodą
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu, dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy
  • budowanie atmosfery sprzyjającej zgodnej zabawie – przypomnienie kodeksu grupowego

Obszar emocjonalny

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze
  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji związanych z pogodą
  • wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi
  • wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób
  • wdrażanie do pracy nad sobą, do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do planowania i prowadzenia obserwacji przyrodniczych
  • rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania
  • rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków
  • utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych
  • doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne

WIERSZ :   „W marcu”

W marcu jest jak w garncu, deszcz lub słońce świeci,
czasem sypnie śniegiem, mróz postraszy dzieci.

Mama różne rzeczy w garnku nam gotuje,
tak jak marzec różną pogodę szykuje.

Ciepły wietrzyk wieje, to znów wicher dmucha,
pogoda marcowa – raz słońce, raz plucha

PIOSENKA : „Marcowe żaby”

  1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
    zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech.

  1. A deszczem umyte drzewa są czyste,
    na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref. A żaby…

  1. Na łące bociany głośno klekocą,
    rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
 

Comments are closed.