Termin realizacji: 15.04.2024- 19.04.2024r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- zachęcanie do dbania o przyrodę
- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- wpajanie zasad szanowania przyrody
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności manualnych.
- poznanie sposobów segregacji śmieci
- wpajanie nawyku segregowania śmieci
- uświadamianie konieczności dbania o przyrodę
- rozwijanie postaw proekologicznych
- uświadomienie znaczenia wody dla życia człowieka, roślin i zwierząt
- poznanie sposobów oszczędzania wody
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- sprzątanie ogrodu przedszkolnego
- kształtowanie odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego
- wdrażanie do wspólnej pracy
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
Wiersz B. Formy „Dzieci dbają o środowisko”
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny.
Podczas wycieczek do lasu,
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym,
dobry przykład dają
– w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
Słuchanie piosenki „Dbajmy o przyrodę”
- Dzisiaj nasza pani dzieci nauczyła,
jak sortować śmieci, choć to rzecz niemiła.
Do żółtego kosza to, co plastikowe,
a do niebieskiego szkiełka kolorowe.
Do brązowej torby wrzućcie trawę, dzieci,
a do torby czarnej – pozostałe śmieci.
Ref. Nie śmiecimy, nie brudzimy,
O przyrodę dbamy,
Posprzątamy całą ziemię,
Bardzo ją kochamy.
- Powiedziała także, jak dbać o przyrodę,
jak jej można pomóc i co robić co dzień.
Do żółtego kosza to, co plastikowe,
a do niebieskiego szkiełka kolorowe.
Do brązowej torby wrzućcie trawę, dzieci,
a do torby czarnej – pozostałe śmieci.
Comments are closed.