Tematyka kompleksowa: Tajemnice przyrody.

Termin realizacji: 03.06. – 07.06.2024r.
Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • właściwie dobieranie ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwych sposobów łączenia, montowania
  • dbanie o własną sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności i predyspozycji motorycznych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • próby pogodzenia się z porażką
  • reagowanie na zagrożenie lub krzywdę zwierząt
  • umiejętność nazywania i przeżywania zjawisk przyrodniczych
  • zaangażowanie w problemy ekologiczne

OBSZAR SPOŁECZNY

  • umiejętność pełnienia wyznaczonych ról w pracy zespołowej i zabawie
  • ocenianie zachowania swojego i innych w kontekście przyjętych norm
  • przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier, quizów, konkursów, zawodów sportowych, olimpiad
  • obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób w celu odczytania, jakie mają intencje

OBSZAR POZNAWCZY

  • dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, określanie zmian odwracalnych, częściowo odwracalnych i nieodwracalnych
  • dążenie do udzielania trafnych, przemyślanych i czytelnych odpowiedzi oraz do zrozumiałego przekazywania informacji
  • rysowanie na różnorodnych powierzchniach
  • dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych dla tego samego zbioru przedmiotów i doskonalenie klasyfikowania z wykorzystaniem obrazków i kart pracy
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
  • doskonalenie w zakresie orientacji w przestrzeni z własnego i czyjegoś punktu widzenia
  • ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
  • porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
  • dostrzeganie pozytywnego wpływu niektórych zwierząt na środowisko
  • dostrzeganie zagrożenia dla przyrody wynikającego ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka
  • poznawanie sposobów niwelowania niekorzystnych zmian oraz wpływów na przyrodę przez działania proekologiczne i systemy ochrony przyrody

Wiersz: „Jedziemy na wakacje

Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki przynieś,
falo, w darze.
Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.

Piosenka „Po łące biega lato”

Po łące biega lato.
uwija się jak bąk.
Dzień dobry mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref:Kto chce się z latem spotkać
Niech idzie z nami tam
Rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!

Ref: Kto che się…

Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni

 

Comments are closed.