Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze :
-coraz sprawniejsze porównywanie liczebności zbiorów
– poznawanie zastosowania urządzeń technicznych w domu i w przedszkolu
– coraz sprawniejsze budowanie prostych zdań
– poznawanie właściwości figur geometrycznych
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
– rozwijanie pamięci słuchowej i ruchowej
– coraz sprawniejsze różnicowanie kształtów, wielkości i długości
– rozróżnienie pojęć : na, pod, w, za, nad
– rozwijanie wyobraźni, fantazji
WIERSZYK„Robotek” Joanna Papuzińska
Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt i młotek.
Co to będzie?
Mały robot, Robotek.
Dla kogo?
No, nie dla mnie,
Ja go dam naszej mamie.
Robotek co dzień o świcie
Nastawi dla wszystkich wodę na mycie,
Do sklepu zbiegnie na dół
I zakupy zrobi do obiadu.
Pozdejmuje kożuchy z mleka,
Szczypiorek drobno posieka,
Wyprasuje fartuszki,
Guzik przyszyje do bluzki.
Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie,
A mama będzie leżeć na tapczanie
I książki czytać.
Albo nas pytać:
„A może byśmy poszli do kina, kochani?”.
PIOSENKA Domowe sprzęty elektryczne
- Radio, pralkę czy lodówkę,
często też sokowirówkę,
czy telefon, czy suszarkę,
czasem także zamrażarkę,
sprzęty takie w domu mamy
i z nich chętnie korzystamy.
2. Czemu służą, wszyscy wiemy,
trochę o nich opowiemy:
przez telefon rozmawiamy,
w zamrażarce – zamrażamy,
mikser wszystko w mig miksuje,
a odkurzacz- porządkuje.
3. Telewizję oglądamy,
radia chętnie też słuchamy,
na kuchence- gotujemy,
a żelazkiem prasujemy,
pralka daje czyste pranie,
aż się miło robi mamie.
Comments are closed.