TERMIN REALIZACJI: 02.12. – 06.12.2024 R.
OBSZAR FIZYCZNY
- wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania
- kształtowanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku sprzątania po posiłku
- wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
- zachęcanie do działań służących osiągnięciu wspólnego celu przez zespołowe planowanie, realizowanie zadań oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy
- doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania elementów do określonych jej poziomów
- wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza
- wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji
- kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności przewidywania skutków podejmowanych działań (na podstawie ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń)
- kształtowanie umiejętności określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny
- doskonalenie umiejętności przekładania regularności rytmicznej z jednej reprezentacji na drugą
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzegania ich znaczenia
WIERSZ : ,,SZEŚĆ KUCHAREK”
Było sobie sześć kucharek:
jedna chuda jak sucharek,
jak bułeczka pulchna druga,
trzecia jak makaron długa,
czwarta miała mleczną cerę
i lubiła kluski z serem,
piąta niby pączek tłusta
i jak ocet kwaśna szósta.
Pięć kucharek w mlecznym barze
miało przez nią kwaśne twarze,
bo nic nigdy nie robiła,
tylko ciągle się kłóciła:
z tą najpierwszą o kakao,
co na blachę wykipiało,
a z tą drugą- o talerze
i o każdą dziurkę w serze,
o ryż- z trzecią, o sól – z czwartą,
z piątą zaś – o bułkę tartą.
PIOSENKA: NAJŁATWIEJSZE CIASTO W ŚWIECIE
Ref. Żeby w domu było miło, tak, tak, tak,
żeby coś dobrego było, tak, tak, tak.
By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,
zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.
- Szklankę mąki, cukru szklankę,
zaraz wsypię do miseczki,
potem proszku do pieczenia,
dodam jeszcze dwie łyżeczki.
I dwa jajka, i na koniec
roztopionej margaryny,
i zamieszam tylko tyle,
by się rzeczy połączyły.
Ref. Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak.
Nic a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak.
Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak.
Nawet gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.
- Teraz śliwki poukładam,
w natłuszczonej tortownicy,
włożę ciasto, i do pieca
na około pół godziny.
A gdy będzie już gotowe –
znaczy chrupkie i rumiane,
to zaproszę koleżanki,
babcię, dziadka, tatę, mamę.
Comments are closed.