Grupa1

TEMAT KOMPLEKSOWY: W świecie baśni.

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze:

 Wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów,   odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

– Recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

– Rozwijanie umiejętności wokalnych, wdrażanie do naśladowania ruchem treści piosenek, nabywanie umiejętności grania na grzechotce,

-Rozwijanie umiejętności liczenia  i przeliczania posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3.

–  Nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania i malowania pędzlem,

– Rozwijanie motoryki małej,

– Rozwijanie logicznego myślenia,

– Poznanie różnych bohaterów bajkowych,

Piosenka „Kraina bajek”

W krainie bajek
wszystko się zdarzyć może,
w krainie bajek
jest diamentowe morze.
W krainie bajek
jak bratki i piwonie
na grządkach rosną
uśmiechy pogubione.

Ref. Bajki przybiegną na spotkanie,
elfy rozpoczną swój zwariowany taniec.
z Piotrusiem Panem zagramy w ciuciubabkę,
królewnę Śnieżkę zmienimy w małą żabkę.

Szukamy drogi,
najmniejszej choćby ścieżki,
pytamy wszystkich,
którzy tam kiedyś weszli,
Gdy opowiedzą,
jak tam naprawdę było,
będziemy pewni,
że nam się to śniło

Wierszyk ,, Wesoły królik’’

Za różową górą,
Za niebieskim lasem
Mieszkał biały królik
Wesoły grubasek
Królik ze swą żoną
Córką i synami
Założył pod lasem
Własny sklep z bajkami.
Kto tylko królika o bajki poprosi
Dostaje sto bajek
Za złamany grosik


Maluszki dbają o ptaki.

W minionym tygodniu tematem przewodnim w grupie maluszków były ptaki zimujące w Polsce. Dzieci zapoznały się z nazwami ptaków, ich wyglądem oraz zwyczajami. Najważniejszą kwestią poruszaną na zajęciach było oczywiście dokarmianie ptaków w czasie zimy. Dzieci postanowiły pomóc ptaszkom, napełniły karmnik,, ptasimi przysmakami ” i postawiły go na parapecie za oknem. Maluszki wykonały także prace plastyczne o ptaszkach. Brawo przedszkolaki, tak trzymać!

 

TEMAT KOMPLEKSOWY:  Dokarmiamy ptaki.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* Wdrażanie do słuchania dłuższych tekstów, opowiadań, rozwijanie mowy,
* Zapoznanie dzieci z trudnymi warunkami bytowania ptaków w zimie oraz ukazanie możliwości niesienia pomocy.
* Nabywanie umiejętności dokładnego smarowania klejem i przyklejania,
* Rozwijanie umiejętności wokalnych, wdrażanie do udziału w zabawach rytmicznych i muzyczno-ruchowych,
*Rozwijanie umiejętności liczenia
*Rozwijanie orientacji przestrzennej
*Rozwijanie sprawności manualnej,
*Rozwijanie słuchu fonematycznego,
* Zachęcanie do dokarmiania ptaków zimą we własnym zakresie ( na parapecie, na balkonie, w ogródku przedszkolnym, na działce)

Wróbelki zimą’’

Ćwir, ćwir, ćwir, zima biała
podwóreczko przysypała.
W białym puchu cała ziemia
nic nie widać do jedzenia.

Ćwir, ćwir ćwir, do jedzenia.
Ćwir, ćwir ćwir, na podwórko
wyglądamy z gniazda dziurką
czy na ziemię dla wróbelków
nie wysypią kartofelków.
Ćwir, ćwir ćwir, kartofelki.

Piosenka :Wróbel”

  1. Odleciały sobie ptaki,
    hen – w dalekie strony.
    Tylko wróbel na gałęzi
  2. siedzi nastroszony.

Ref. Ćwir, Ćwir, Ćwir
Siedzi nastroszony.

  1. Oj nie żałuj panie wróblu,
    że zostałeś z nami.
    Będziemy cię karmić zimą
    chleba okruszkami.

Ref. Ćwir, Ćwir, Ćwir
Siedzi nastroszony.


NASZ PIERWSZY BAL KARNAWAŁOWY


TEMAT KOMPLEKSOWY: Tak mija nam czas. Karnawał.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

Nabywanie umiejętności ilustracji ruchowej do wiersza,
– Nabywanie umiejętności rysowania postaci
– Nabywanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania o karnawale.
– Rozwijanie mowy, kształtowanie słuchu fonematycznego.
– Nabywanie umiejętności malowania farbą przy pomocy palca. wdrażanie do wycierania palca papierem przy skorzystanie z innego koloru farby.
– Dostrzeganie rytmiczności dnia i nocy,
– Nauka układu tanecznego do piosenki,
– Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych gramatycznie

Wierszyk : ,, Karnawał’’

W karnawale, w karnawale
zawsze idziemy na bale.
Każde dziecko duże małe,
lubi bale w karnawale.
Można zmienić się w królewnę,
w królewicza można też,
są cyganki, wróżki, żabki,
jest i batman, jest i jeż.

Piosenka: Nazywają mnie poleczka’’

  1. Nazywają mnie poleczka, umiem skakać jak piłeczka.
    Bardzo, bardzo jestem skoczna, a jak zacznę, to nie spocznę!

Ref.: Hop, hop! Tra- la-la!
Kto zatańczy tak, jak ja /2x/

  1. Noga lewa, noga prawa, raz do roku jest karnawał!
    Teraz wszyscy do kółeczka, poprowadzi nas poleczka!

Ref.: Hop, hop! Tra- la-la!
Kto zatańczy tak, jak ja /2x/

  1. Dziś w przedszkolu śmiech i tańce, tańczą różne przebierańce.
    Każdy przebrał się inaczej, ten obraca się, ten skacze.


TEMAT KOMPLEKSOWY: Dzień babci i dziadka.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie mowy i pamięci słuchowej, podawanie informacji na temat swojej rodziny, nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. babcia, dziadek, wnuk, wnuczka
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych, zapoznanie z nową piosenką dla babci i dziadka,
  • Rozwijanie wyobraźni, rozwijanie motoryki małej,
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, stosowanie pojęć: wysoko, nisko, przed sobą, za sobą, na ręce, obok siebie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej, przygotowanie upominku dla babci i dziadka
  • Kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku do najbliższych osób.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, omawianie historyjki obrazkowej.
  • Tworzenie i porządkowanie zbiorów , porównywanie liczebności, tworzenie zbiorów o rosnącej liczbie elementów.

 Wierszyk ,, DZIEŃ BABCI I DZIADKA’’

Dzisiaj jest Dzień Babci i święto Dziadziusia,
O tym dniu pamięta każda mała wnusia.
My – wasi wnuczkowie – również pamiętamy
I swoim najbliższym życzenia składamy.

Babcia z dziadkiem dziś świętują,
Wszystkie wnuki więc pracują.
Zetrą kurze w każdym kątku
Przypilnują dziś porządku.

 Piosenka: ,,WALCZYK DLA BABCI I DZIADKA

1.Tańczymy dla babci walczyka,
Niech niesie się wkoło muzyka.
Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.
Żyj, babciu, żyj nam sto lat!

  1. Tańczymy dla dziadka walczyka,
    Niech niesie się wkoło muzyka.
    Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.
    Żyj, dziadku, żyj nam sto lat!

SPOTKANIE ŚWIĄTECZNE W GR. I

Atmosfera Świąt Bożego Narodzenia towarzyszy nam nie tylko w gronie najbliższej rodziny. W naszym przedszkolu również staramy się stworzyć równie podobny klimat. Dzieci z gr.I w tym roku po raz pierwszy brały udział w takim spotkaniu. Maluszki przygotowały krótki występ dla Mikołaja. Były więc wierszyki, piosenki oraz życzenia. Każde dziecko otrzymało świąteczną paczkę – niespodziankę. Na zakończenie odbyła się sesja zdjęciowa z Mikołajem i wspólne kolędowanie. WESOŁYCH ŚWIĄT!


TEMAT KOMPLEKSOWY: Święta tuż, tuż.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

–  Rozwijanie mowy, nauka wiersza,
– Rozwijanie motoryki małej, wdrażanie do konstruowania,
– Porównywanie długości, utrwalanie nazewnictwa kolorów i umiejętności określania wielkości – stosowanie słów: mały, duży
– Nabywanie umiejętności improwizacji muzyczno-ruchowej,
– Konstruowanie zabawki na choinkę, nauka robienia kulek z bibuły,
– Nauka układu tanecznego do piosenki,
– Zapoznanie z zawodem : piekarz, nauka ozdabiania pierników,
– Umuzykalnienie dzieci, nabywanie umiejętności grania na  instrumentach,
– Zachęcanie dzieci do wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do uważnego słuchania zagadek,
– Umuzykalnianie dzieci poprzez wspólne śpiewanie kolęd i piosenek świątecznych

Wiersz „Mikołaju, Mikołaju’’

Zejdź z niebieskich chmur!
Grzecznym dzieciom pod poduszki
Moc prezentów włóż!
Mikołaju, Mikołaju
Siwą brodę masz.
Ja cię w brodę pocałuję,
Ty mi prezent dasz!

Piosenka „My jesteśmy choineczki’’
My jesteśmy choineczki
Raz, dwa, trzy
Mamy na głowach dzwoneczki
Raz, dwa, trzy
Wyrosłyśmy w gęstym lesie
Raz, dwa, trzy
W którym echo głośno niesie
Raz, dwa, trzy

Teraz w rączki zaklaszczemy
Raz, dwa, trzy
I nóżkami potupiemy
Raz, dwa, trzy
Wkoło się poobracamy
Raz, dwa, trzy
I rączkami pomachamy
Raz, dwa, trzy

Śnieżek pada, słonko świeci
Raz, dwa, trzy
Podskakują w górę dzieci
Raz, dwa, trzy
Już niedługo będą święta
Raz, dwa, trzy
Buzie mamy uśmiechnięte
Raz, dwa, trzy


TEMAT KOMPLEKSOWY: Zima biała. Zabawy na śniegu.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, mróz, szron.
* Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie
* Rozwijanie pamięci słuchowej i  poczucia rytmu,
* Rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania, rozwijanie orientacji przestrzennej,
* Umuzykalnienie dzieci,
* Rozwijanie sprawności manualnych
* Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów:
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:
– bawienie się w miej­scach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.

Wierszyk: ,, Przyszła zima’’

Przyszła zima biała,
Śniegu nasypała,
Obsypała drzewa, krzaki,
Cieszą się z niej przedszkolaki.

Piosenka:,, Skrzypi śnieg’’

Po śniegu idziemy, idziemy
I mocna tupiemy, tupiemy
Skrzypi śnieg, skrzypi śnieg
A my zaczynamy bieg.
Skrzypi śnieg, skrzypi  śnieg
A my zaczynamy bieg.


WIZYTA ŚW. MIKOŁAJA I ELFIKA U MALUSZKÓW

ANDRZEJKOWA ZABAWA W MALUSZKACH


Temat : ZABAWY I ZABAWKI.

Cele ogólne:

– Zapoznanie z tradycją Andrzejek, wdrażanie do słuchania dłuższych tekstów,
– Wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek,
– Rozwijanie mowy, rozwijanie słuchu fonematycznego,
– Utrwalanie kolorów, nabywanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
– Nauka piosenki okolicznościowej o Mikołaju, nabywanie umiejętności pokazywania ruchem treści piosenki,
– Rozwijanie sprawności manualnych, nauka smarowania klejem i przyklejania,
– Rozwijanie orientacji przestrzennej.

Wierszyk ,,Mikołaju, Mikołaju’’

Mikołaju, Mikołaju
Zejdź z niebieskich chmur!
Grzecznym dzieciom pod poduszki
Moc prezentów włóż!

Mikołaju, Mikołaju
Siwą brodę masz.
Ja cię w brodę pocałuję,
Ty mi prezent dasz!

Piosenka ,,Mikołaj’’

  1. Pędzą, pędzą białe sanie
    Po srebrzystych szlakach
    Wiozą, wiozą Mikołaja
    Dookoła świata

Ref: Samochody, misie, klocki, piłki lale,
dzisiaj każde dziecko, podarek dostanie.

  1. Żeby wszystkie dzieci w świecie
    Były uśmiechnięte
    Sam Mikołaj dziś przyjedzie
    Do ciebie z prezentem

Ref: Samochody, misie, klocki, piłki lale…


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W GR. I

25 listopada dzieci z gr. I po raz pierwszy uczestniczyły w obchodach Dnia Pluszowego Misia. Były więc zabawy, tańce, próbowanie pysznego miodku oraz zabawy plastyczne. Na zakończenie każde dziecko dostało pamiątkowy dyplom, misiowa opaskę i słodkie,, co nieco” dla upamiętnienia dzisiejszego święta.

Szanowni Rodzice!

Zaplanowane na dzień 25 listopada 2020r.  ( środa) konsultacje z rodzicami zostają odwołane.


Zdalne nauczanie – poniedziałek 23.11.2020
DZIEŃ KREDKI

Witam Was moje Szkraby, witam Drodzy Rodzice!

Wczoraj czyli 22 listopada obchodziliśmy DZIEŃ KREDKI. Święto to w bardzo szczególny sposób łączy się z naszymi małymi podopiecznymi, którzy dzięki kredkom potrafią wyrażać swoje emocje w różnych pracach plastycznych J.  Rysowanie w dodatku rozwija wyobraźnię, więc tym bardziej warto zachęcać dzieci do zabawy z kredkami.

Cieszyłam się na ten dzień, ponieważ jest to nowe święto i chętnie byśmy się tego dnia pobawili i poświętowali z naszymi maluszkami. Jesteśmy jednak osobno, więc podam Państwu  kilka pomysłów na zabawy i nie tylko, które mogą urozmaicić wasze jesienne przedpołudnie z kolorowymi kredkami.

  • PUDEŁKA Z KREDKAMI

Dzień Kredki, może być czasem kiedy zapoznacie dzieci z rożnymi rodzajami kredek… Najczęściej korzystamy w przedszkolu z kredek ołówkowych i świecowych, ale mamy jeszcze pastele, które również wykorzystujemy w pracy z dziećmi.Na czym będzie polegała zabawa? Otóż na dywanie, albo w dużym pojemniku wymieszajcie różne rodzaje kredek. Zadaniem dzieci jest posegregowanie wszystkich kredek i  włożenie ich do odpowiednich pojemników, które przygotujecie wcześniej. Pamiętajcie, że przed rozpoczęciem zabawy warto wcześniej omówić zasady, zaprezentować kredki i ich nazwy oraz do, których pojemników należy je włożyć.

  • OD NAJMNIEJSZEJ DO NAJWIĘKSZEJ KREDKI…

Do zabawy będziecie potrzebować kredek (małą, średniej wielkości i dużą, ilość kredek o różnej wielkości dostosujcie do wieku dzieci) zadaniem dzieci będzie ułożenie kredek od najmniejszej do największej.

  • KOLOROWE KREDKI…

Do zabawy będziecie potrzebować dużych kredek w różnych kolorach (możecie wydrukować kredkę na dużym formacie lub wyciąć z brystolu 🙂 ). Dodatkowo będziecie potrzebować ilustracje z rożnymi przedmiotami w danym kolorze, zadaniem dzieci jest posegregowanie tych ilustracji i ułożenie ich przy odpowiednim kolorze kredki. Ilustracje z rożnymi przedmiotami możecie zastąpić np. kredkami, lub zabawkami, które są w jednym kolorze.

  • STRUGANIE KREDEK

No cóż są to zawody w struganiu kredek. Czego będziecie potrzebować? Złamanej kredki dla każdego dziecka oraz temperówki. Wygrywa oczywiście dziecko, które zastruga swoją kredkę najszybciej 🙂 UWAGA! Nie wyrzucajcie ostrużyn z kredek przydadzą się Wam później.

  • OBRAZEK Z KREDKOWYCH OSTRUŻYN

Jest to praca plastyczna przy stoliku, będziecie potrzebować dużej ilości ostrużyn z kredek (najlepiej z kredek ołówkowych), kartek oraz klei. Zadaniem przedszkolaków jest stworzenie na kartce obrazka, albo możecie dać przedszkolakom szablon kredki, którą mają za zadanie wykleić ostrużynami.

  • KREDKI W KOLORACH TĘCZY

Wspólnie z dziećmi możecie tworzyć różne kolory wykorzystując do tego np. pastele . Na dużym arkuszu papieru możecie łączyć ze sobą różne kolory i nazywać te, które Wam powstaną po zmieszaniu.

– Zobaczycie teraz filmik ,, Jak powstaje kredka ?’’ https://www.youtube.com/watch?v=ZI_9PlkcG2Y

– Posłuchajcie piosenki z mojego dzieciństwa, może Wasi rodzice też znają tę piosenkę ,, Kolorowe kredki’’ https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU

Na zakończenie robimy pociąg z rodzicami lub rodzeństwem i jedziemy…

,, Maszynista zuch’’ https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik oraz pobawimy się w ,,Znikające części ciała’ ’https://www.youtube.com/watch?v=QokvtBQrCnU

Dla Was wszystkich Dyplom za wspólne świętowanie Dnia Kredki ( zał.nr 1)

To tyle na dziś. Do zobaczenia jutro w przedszkolu! Pa, pa.
Pani Agatka


Tematyka tygodnia : URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE.

Elementy Programu Kubusiowi Przyjaciele Natury.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 – Zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi znajdującymi się w kuchni przedszkolnej,
– Poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego
– Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.
– Umuzykalnienie dzieci, poznanie z instrumentem perkusyjnym – bębenkiem,
– Rozwijanie mowy,  słuchu i myślenia.
– Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych.

WIERSZYK ,,Król i jego elektryczni słudzy” Danuty Graj.

W dzisiejszym świecie
jak król żyć mogę –
odkurzacz czyści
moją podłogę,
zmywarka myje
za mnie talerze,
pralka mi brudne
ubrania pierze,
toster mi grzanki
przypieka smacznie,
a na mój rozkaz
radio grać zacznie.
Lecz, gdy brak prądu
– przyznaję z bólem –
zaraz przestaję
być wielkim królem.

PIOSENKA ,, Urządzenia elektryczne’’

  1. Radio, pralkę czy lodówkę,
    często też sokowirówkę,
    czy telefon, czy suszarkę,
    czasem także zamrażarkę,
    sprzęty takie w domu mamy
    i z nich chętnie korzystamy.
  2. Czemu służą, wszyscy wiemy,
    trochę o nich opowiemy:
    przez telefon rozmawiamy,
    w zamrażarce – zamrażamy,
    mikser wszystko w mig miksuje,
    a odkurzacz- porządkuje.
  1. Telewizję oglądamy,
    radia chętnie też słuchamy,
    na kuchence- gotujemy,
    a żelazkiem prasujemy,
    pralka daje czyste pranie,
    aż się miło robi mamie.

Zdalne nauczanie j.angielski – poniedziałek 23.11.2020

Hello children! Witajcie!

Chciałabym abyście dzisiaj posłuchali piosenki o przemiłych kaczuszkach.
Rodziców proszę o włączenie wskazanej piosenki.

PIOSENKA O KACZUSZKACH : „Five Little ducks” https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo

  • Dzieci oglądają i słuchają piosenki „Five Little ducks” i wykonują gesty animatorki na filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=x-KQvzuxtMc

  • Zapamiętujcie liczbę five [faif] (pięć)

Po zakończonej piosence policzcie proszę wraz z rodzicami  od 1 do 5 pokazując na paluszkach każdą liczbę  po kolei 1 /łan/   2 /tu/   3 /fri/   4 /for/   5/faiw/

A teraz pokolorujcie  rysunek przedstawiający kaczuszki.
https://www.kolorowankionline.net/zolte-kaczki

Colour the ducks yellow   /jeloł/ żółty  Pokoloruj kaczuszki na żółto
Colour the Grass green /grin/ zielony Pokoloruj trawkę na zielono.

Thank you
Have a good time


Zdalne nauczanie j. angielskiGood Morning children!
Let’s start! Dziś poznamy nazwy popularnych wśród dzieci zabawek (toys). Poproszę rodziców, aby powtórzyli na głos dzieciom słówka:

TEDDY (TEDI)- MIŚ
BALL- (BOL) PIŁKA
CAR (KAR)- SAMOCHÓD
DOLL (DOL)- LALKA

W miarę możliwości proszę o otworzenie kolorowanki, która jest dostępna online: https://www.kolorowankionline.net/mis-uszatek-i-latawiec

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


Zdalne nauczanie – piątek 20.11.2020 r.

  1. Powitanie z zabawą ,, Maszeruję w koło’’ https://youtu.be/lbB770dSoI0
  1. Na dzisiejszym zajęciu porozmawiamy sobie o wizycie w pewnym miejscu, gdzie spotkać możemy kogoś, kto martwi się o nasze zdrowie, o nasze zęby.

– Kto to taki? Spróbujcie odgadnąć zagadki:

  • Choremu zawsze pomaga,
    zajrzy do gardła, do ucha.
    Zanim przepisze lekarstwa
    każdego dokładnie osłucha. ( lekarz)
  • Zawsze w przychodni
    w fartuchu białym,
    zęby tak leczy,
    by nie bolały. ( dentysta, stomatolog)
  1. W przychodni lekarskiej lub w szpitalu pracują lekarze, dentyści,, pielęgniarki. Pewnie nie raz ich widzieliście i u nich byliście. To służba zdrowia. Ludzie, którzy swoją pracą pomagają innym, leczą.

– Czy należy się bać takiego spotkania? Na pewno nie.

  1. Zapraszam do obejrzenia filmiku ,Wizyta u lekarza – Nic strasznego!’’ https://youtu.be/5pfRLR3h_og
  1. Zabawa „Zdrowy- chory”.
    Dzieci biegają po pokoju. Gdy rodzic nuci wesołą melodię, dzieci zachowują się jak „zdrowe” chodzą wyprostowane, uśmiechnięte. Gdy nuci melodię smutną, powolną, dzieci udają „chore”- chodzą przygarbione, kaszlą, mają smutne miny.
  2. Zabawa dydaktyczna ,, Które przedmioty należą do lekarza?’’
    Na środku podłogi znajdują się różne przedmioty i narzędzia. Zadaniem dzieci jest wybranie tych, które kojarzą się z lekarzem i chorobą. Na podłodze leży, więc chusteczka do nosa, bandaż, termometr, plastry, narzędzia z zestawu „Mały lekarz” oraz inne niezwiązane z praca lekarza.
    Zabawa z chusteczkami do nosa.
    Każde dziecko dostaje chusteczkę higieniczną. Dzieci biegają bądź maszerują w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka przestaje grać zadaniem dzieci jest głośno kichnąć a następnie zademonstrować jak poprawnie korzysta się z chusteczki.
  3. ,,Witaminki” – interpretacja ruchowa piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs
  4. Pożegnanie- to wszystko na dziś. Do zobaczenia w poniedziałek, miłego weekendu. Buziaki. Zatańczcie sobie dla przypomnienia naszą zabawę ,,Nie chcę Cię znać’’.https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

Pani Agatka


Zdalne nauczanie – czwartek 19.11.20202 r.

Powitanie z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8&list=PLk7yg09U9t-Sjvnfje1MRHe_hqPUvFVg5

1.Zachęcam Was do obejrzenia bajki, jak należy dbać o zęby  https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw

2.Rozmowa na temat bajki i dbania o zęby

– Czy podobała Wam się bajka?
– A jak Wy dbacie o swoje ząbki? Czy każdy pamięta o ich myciu?

  1. Zagadki ,,- Co służy do mycia zębów? ‘’

* Jest biała
siedzi w tubie
zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)

* Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)

* Teraz pora na mój występ.
Dam ci trochę wody czystej.
Wypłucz buzię, umyj szczotkę.
Potem odstaw mnie półkę. (kubek)

– Kto to jest ?

* Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje,
rzadziej wyrywa, częściej plombuje. (stomatolog)

  1. Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy.- rytmizowanie tekstu
    Dzieci wypowiadają tekst cicho i głośno. Masują językiem górne i dolne zęby; kłapią
    zębami, pokazują je w szerokim uśmiechu.

5.Swobodna zabawa lub taniec przy piosence ,, Szczotka, pasta’’.
https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM

6.Na zakończenie proponuję pokolorować obrazek ( zał. nr 1)

Do zobaczenia jutro! Pozdrowionka i buziaki!
Pani Agatka


Zdalne nauczanie – środa 18.11.2020 r.

Witajcie w środę! Na początek mała rozgrzewka ze Świeżakami. https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

  1. Gimnastykę ze Świeżakami mamy zaliczoną , możemy zaczynać zajęcie!
  2. Rozmowa kierowana pytaniami:

– Jaka jest teraz pora roku?
– Jaka pogoda bywa jesienią?
– Co może być konsekwencją jesiennej niepogody (przeziębienia, kaszel, katar, gorączka).
– Jak się czujemy kiedy mamy katar?
– Jak możemy zapobiegać chorobom? Czy mamy na to wpływ?

  1. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem chusteczek higienicznych. Rozłożoną chusteczkę kładziemy sobie na rączce, dmuchamy na nią, żeby podskakiwała a nie spadła, dmuchamy mocno, żeby spadła na podłogę, , wachlujemy nią itd.
  2. Wysłuchanie wiersza J. Brzechwy „KATAR” . Wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, zachęcenie dzieci do wypowiadania głośnego ,, A- psik!’’.

Spotkał katar Katarzynę – A – psik!
Katarzyna pod pierzynę – A – psik!
Sprowadzono wnet doktora – A – psik!
„Pani jest na katar chora” – A – psik!
Terpentyną grzbiet jej natarł – A – psik!
A po chwili sam miał katar – A – psik!
Poszedł doktor do rejenta – A – psik!
A to właśnie były święta – A – psik!
Stoi flaków pełna micha – A – psik!
A już rejent w michę kicha – A – psik!
Od rejenta poszło dalej – A – psik!
Bo się goście pokichali – A – psik!
Od tych gości ich znów goście – A – psik!
Że dudniło jak na moście – A – psik!
Przed godziną jedenastą – A – psik!
Już kichało całe miasto – A – psik!
Aż zabrakło terpentyny – A – psik!
Z winy jednej Katarzyny – A – psik!

  1. Rozmowa z dziećmi na temat zachowania postaci występujących w wierszu, przenoszeniu choroby, minimalizowaniu ryzyka przenoszenia się wirusów i bakterii (używanie chusteczek,zasłanianie buzi podczas kaszlu i kichania, noszenie maseczek).
  2. Zabawa ruchowa ,, Taniec z chusteczką’’ – swobodna improwizacja ruchowa dzieci do melodii ,, Dla Elizy’ ’https://www.youtube.com/watch?v=Ars6xnNKpYk
  3. Praktyczna nauka właściwych nawyków higienicznych, tj. poprawne czyszczenie nosa.
  4. Na zakończenie proponuję zabawę przy piosence ,, Maszynista Zuch’’. Możecie do pociągu zaprosić całą waszą rodzinkę https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

Dziękuję za wspólną zabawę. Pa, pa. Do zobaczenia jutro.
Pani Agatka


Zdalne nauczanie – wtorek 17.11.2020 r.

Dzień dobry! Witam Was wszystkich serdecznie i Waszych Rodziców.
A to propozycje na wtorkowy poranek:

  1. Powitanie z piosenką ,, Jestem zuch’’
    https://www.youtube.com/watch?v=exObdDvd2Mw
  1. Wprowadzenie do tematu zajęć – rozwiązywanie zagadek dotyczących higieny osobistej poprzez  słuchanie zagadek czytanych przez rodzica.

Jak to miejsce się nazywa,                                        Duży albo mały,

 gdzie codziennie się myjemy?                              jest w każdej łazience,

 Gdy jesteśmy bardzo brudni,                                kiedy skończysz mycie,

 to do wanny wskakujemy.(łazienka)                    wytrze twoje ręce. (ręcznik)

 

 Chowa się w łazience,                                        Ma cztery rogi 

 przyjaciel czystości,                                           i w kieszeni mieszka,

 spotka brudne ręce,                                            wyciera nią nosek

 pieni się ze złości. (mydło)                                Jurek i Agnieszka. (chusteczka)

  Odkręcasz go w łazience,

  to wielka wygoda,

 zaraz pod nim umyjesz ręce,

  już czysta leci woda. (kran)

  1. Zabawa ,, Czego brakuje?’’ Rodzic na stoliku układa różne przybory toaletowe ( z poprzedniego zajęcia) . Dzieci oglądają je, potem odwracają się tyłem, a wtedy rodzic chowa jeden przedmiot ( lub więcej przedmiotów). Zadaniem dziecka jest odgadnąć, którego przedmiotu brakuje.
  2. Zabawa ruchowa ,, Chodź tak, jak ja.’’ Dziecko chodzi za rodzicem, naśladując jego ruchy np. chodzi na palcach, chodzi na piętach, podskakuje, kołysząc się jak kaczka, biegnie szybko w miejscu.
  3. Słuchanie wierszyka ,, Kotek czyścioszek’’

Kotek myje łapki obie
I futerko czyści sobie.
Bez ręcznika się obywa,
Mydła także nie używa!
Kot wygląda zawsze schludnie,
Rano, wieczór i w południe.
Kotek, kotek wlazł na płotek
Myje się starannie.
Ja w łazience kran odkręcę
Będę myć się w wannie.

  1. Rozmowa na temat wiersza:

– W jaki sposób myją się kotki?
– Czy potrzebują wody i mydła?
– Czego dzieci potrzebują do mycia?

  1. Dowolny taniec przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI
  2. Zadanie na koniec – zachęcam do zorganizowania w swoim pokoju KĄCIKA CZYŚCIOSZKA. Umieszczenie w nim opakowań po kosmetykach, grzebienia, mydelniczki, kubka ze szczoteczką i pastą do zębów, ręcznika, mydła. Mogą też być obrazki np. pokazujące etapy mycia rąk. My je dobrze znamyJ
  3. Wierszyk, który przed chwilą wysłuchaliśmy był o kotku. Zachęcam do utrwalenia piosenki pt.,,Kotek Puszek’’ https://www.youtube.com/watch?v=1yb48Bu6Qw8

Pa, pa! Do zobaczenia w środę! Buziaczki moje szkraby!
Pani Agatka


J. angielski – poniedziałek 16.11.2020

Good Morning children!

Let’s start! Dziś na zajęciach mieliśmy zaplanowane utrwalenie liczebników 1-5 ( one, two, three, four, five). Dlatego proszę rodziców o otworzenie dzieciom linku z piosenką, która pomoże im zapamiętać te liczebniki  https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg. Piosenka ma tytuł How many Fingers?

W ramach zabawy możemy ustawić jakiś kosz i poprosić dzieci o włożenie do niego 5 różnych przedmiotów licząc przy tym na głos.

Enjoy!
Pozdrawiam serdecznie


 Zdalne nauczanie – poniedziałek 16.11.2020 r.Drodzy Rodzice, kochane dzieciaczki!!!!
Przed nami tydzień rozłąki, ale mam nadzieję, że zdrówko i humorki dopisują Wam wszystkim, a tydzień spędzony osobno szybko nam minie. Na dziś przygotowałam dla was porcję wesołej zabawy. Myślę, że propozycje wspólnych zabaw przyniosą wam radość i satysfakcję. Jednocześnie przypominam, że zawsze służę radą i pomocą. W razie niejasności oraz pytań jestem do dyspozycji.

Propozycja zabaw na poniedziałkowy dzień:

Gotowi do wspólnej zabawy?  Na początek się powitamy:

  1. Wszyscy są, witam Was https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA
  2. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zdrowiu?

– Co to znaczy być zdrowym?
– Czy lepiej być zdrowym czy chorym?
– Jak czuje się człowiek chory? Co mu może dolegać?
– Co należy zrobić, by nie chorować?

  1. Wysłuchanie wiersza: „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej.

Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.

  1. Rozmowa kierowana pytaniami:

– Jak Wy dbacie o swoje zdrowie?
– Co by było gdybyśmy się nie myli?
– Jakie przybory pomagają zachować nam czystość?

  1. Zabawa ruchowa „Znam swoje ciało” – wg metody Weroniki Sherborne -rozwijanie świadomości ciała.

– marsz po pokoju,
– wysokie unoszenie kolan,
– bieg z unoszeniem kolan,
– czworakowanie,
– obroty w pozycji siedzącej,
– pełzanie,
– turlanie.

  1. Zabawa dydaktyczna ,, Co jest w zaczarowanym woreczku?’’. Poproszę, aby rodzic włożył do woreczka, bądź nieprzezroczystej torebki, przedmioty służące do utrzymania czystości ciała ( grzebień, chusteczki higieniczne, szczoteczkę do zębów, gąbkę, pastę do zębów, szczotkę do włosów itd.) Dziecko za pomocą dotyku odgaduje i nazywa co to za przedmiot i do czego służy.
  2. Zabawa ruchowo – naśladowcza ,, Głowa, ramiona, kolana, pięty’’
    https://www.youtube.com/watch?v=2z2vC7MxcKo&t=18s
  1. Na zakończenia pokolorujcie najpiękniej jak potraficie –kolorowanka – załącznik

To wszystko na dziś. Do zobaczenia jutro! Pa!
Pani Agatka


Zapraszamy do obejrzenia filmiku „ Co Rodzic powinien wiedzieć o zagrożeniach w Internecie?”, który omawia zagadnienia cyberzagrożeń.  Został on nakręcony  w ramach realizacji projektu BO „ Łódzkie na plus” , „ Uważnie w sieci… kształtowanie bezpiecznych zachowań w Internecie mieszkańców powiatu łęczyckiego” a realizowanego przez Bibliotekę Pedagogiczną w Łęczycy.

https://youtu.be/-vb3uKEQ_Pk

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA

Dzień 10 listopada pozostanie na długo w pamięci dzieci z gr. I. Tego właśnie dnia odbyła się pierwsza ważna przedszkolna uroczystość – Pasowanie na przedszkolaka. Uroczystość odbyła się od przedstawienia krótkiej części artystycznej, w której maluszki zaprezentowały swoje umiejętności. Były więc wierszyki, piosenki i zabawa z tańcem. Po części artystycznej dzieci złożyły przyrzeczenie : zgodnie bawić się w przedszkolu, słuchać pani, pomagać kolegom, być dzielnym przedszkolakiem. Następnie Pani Dyrektor pasowała każde dziecko na przedszkolaka. Na pamiątkę tego ważnego wydarzenia każdy przedszkolak otrzymał dyplom oraz kuferek z niespodzianką.

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Polska moja Ojczyzna.
Termin  realizacji: 9 – 13.11.2020 r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej, zapoznanie z określeniem ,, ojczyzna’’, prezentacja symboli narodowych.
  • Nauka figur do tańca regionalnego „Grozik”,
  • Zapoznanie z nazwą naszego kraju: Polska, budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych
  • Zapoznanie z barwami flagi narodowej – rozwijanie sprawności manualnej,
  • Zapoznanie z hymnem Polski „Mazurkiem Dąbrowskiego”
  • Kształtowanie orientacji w przestrzeni,
  • Uroczyste włączenie dzieci do społeczności przedszkolnej. Kształtowanie umiejętności występowania przed publicznością i prezentowania siebie.

Wierszyk

,, Barwy ojczyste’’.

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość
biel –  serce czyste…
Piękne są nasze
Barwy ojczyste.

Piosenka- taniec „Grozik”

Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
Nazbierało niewiele, niewiele, hej
Przyszedł do niej braciszek, połamał jej koszyczek
Oj ty,ty, oj ty,ty za koszyczek zapłać mi


LISTOPADOWA POGODA U MALUSZKÓW

W minionym tygodniu dzieci z gr. I zapoznały się z listopadową pogodą. Dzieci bawiły się z kropelkami deszczu i robiły doświadczenia z wodą. Wykonały prace plastyczne : wyklejały chmurki watą oraz rozdmuchiwały farbę za pomocą słomek. Maluszki poznały też jesienny wiatr, a nawet się z nim zaprzyjaźniły naśladując go oraz śpiewając o nim piosenkę. Na koniec wykonały kolorowe latawce.

Szanowni Rodzice!

Mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowotne Państwa dzieci, jak i pracowników przedszkola od poniedziałku tj. od 26.10.2020 aż do odwołania, prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy oddziału (8.00 – 15.00)


TEMAT KOMPLEKSOWY: A deszcz pada i pada.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* Obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
* Rozwijanie sprawności manualnych,
* Nabywanie umiejętności ilustrowania treści piosenki, naśladowanie odgłosów przyrody,
* Nauka grania na instrumentach niekonwencjonalnych,
* Rozwijanie pojęć matematycznych.
* Nauka dmuchania przez słomkę,
*  Zapoznanie ze sposobem ubierania się na późnojesienny spacer,
* Rozwijanie logicznego myślenia
* Rozwijanie sprawności manualnych,

Wierszyk ,,Deszcz’’

Deszcz otworzył pod chmurami
mokrą skrzynkę ze skarbami.
I już lecą na dół z góry
Mokrych skarbów całe fury:
deszczowe kokardy, deszczowe balony
spadają na dachy, na złote balkony.
Siadają na wieżach, lądują w kominach
a my się cieszymy, że padać zaczyna

Piosenka ,, Pada deszczyk’’
Pada, pada, deszczyk pada, deszczu już za wiele,
deszczu już za wiele.
Pójdę do przedszkola, bo mi tam weselej,
bo mi tam weselej.

Pożycz, pożycz mi, babuniu,
swego parasola, swego parasola.
Chociaż deszczyk pada, pójdę do przedszkola,
pójdę do przedszkola.


Temat : Nasi ulubieńcy.
Termin  realizacji: 26- 30.10.2020 r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer, rozwijanie mowy,
* Rozwijanie umiejętności i wokalnych,
*  Rozwijanie sprawności manualnych, nauka smarowania klejem i przyklejania wełny,
*  Rozwijanie  umiejętności klasyfikowania,
* Zachęcanie do swobodnych wypowiedzi dzieci na temat swoich ulubieńców.
* Rozwijanie słuchu fonematycznego.
* Dostrzeganie, że zwierzę posiada zdolność odczuwania,

Wierszyk ,, Pies przyjaciel’’

Piesek cztery łapki ma
i ogonkiem wesoło merda.
Jego sierść zadbana i wyczesana,
a oczy mądre od samego rana.
Pies to najlepszy przyjaciel człowieka,
zawsze na dzieci przy bramie czeka.
Łapkę poda na powitanie,
zaszczeka wesoło i przy Tobie stanie.
Szczęściem jest mieć wiernego psa,
który o dobry humor dba.

Piosenka ,, Kotek Puszek’’

Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką,
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek,
Na podłogę skoczył Puszek,
Teraz, kotku, będziesz z nami,
My już ciebie nie oddamy!


W tym tygodniu dzieci z gr. I zapoznały się z urokami naszego miasta Łęczycy. Dzieci rozmawiały i rozpoznawały na zdjęciach zabytki Łęczycy takie jak : zamek, ratusz, kościoły, kamieniczki na Starówce. Poznały także postać diabła Boruty, ale wszyscy stwierdzili :,, my się ciebie nie boimy, bo o tobie się uczymy”. Dzieci wykonały prace plastyczne : drzewka jesienne w łęczyckim parku, malowały zamek królewski oraz wspólnie wykonały legendarnego Borutę.


TEMAT KOMPLEKSOWY: Domy i domki.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, niedźwiedzia), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (gromadzą zapasy, zasy­piają); zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
  • Rozwijanie sprawności manualnych,
  • Wdrażanie do odpowiedniej reakcji na przerwę w muzyce, naśladowanie ruchów zwierząt,
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni, ćwiczenia w liczeniu.
  • Poznajemy naszą miejscowość, najważniejsze obiekty, zabytki, zapoznanie z  postacią diabła Boruty.

Piosenka „Jesienne zapasy”

Dziś od rana hyc, hyc, hyc wiewióreczka mała
Nie chce robić prawie nic, tylko by skakała

Ref  orzeszków nie chce zrywać, do dziupli nie chce nosić
A gdy nadejdzie zima sąsiadów będzie prosić

Dziś od rana tup, tup, tup chomik gdzieś wędruje
Nie chce robić prawie nic tylko maszeruje

Ref owoców nie chce zbierać do domu swego nosić
A gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić

Wiersz „Kolczasty jeżyk”

To jest jeżyk mały jeżyk
Jeżyk z kolców ma kołnierzyk
Z kolców płaszczyk, z kolców szalik,
Tylko nosek jak koralik. Patrzcie!
Jeżyk wlazł pod krzaczek
I kolczasty zdjął kubraczek
A z plecaczka raz, dwa, trzy
– wyjął trzy kolczaste sny


TEMAT KOMPLEKSOWY: Nasze rodziny.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie  mowy,
  • Podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata
  • Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
  • Nauka rysowania postaci ludzkiej –  rozwijanie sprawności manualnych,
  • Nauka ustawiania się w parach i współpracowanie w parze podczas piosenki,
  •  Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie umiejętności mowy oraz umiejętności wokalnych dzieci.

Wierszyk ,, Z rodziną’’

W domu, w kinie, na pływalni
Rowerami, drogą przez las-
Cieszę się, kiedy wspólnie
Z rodzicami spędzam czas

,, Właśnie po to jest rodzina’’

Lubię kiedy rano w kuchni
pachnie kawą i herbatą.
kiedy mama się uśmiecha
i żartuje z tatą.

REF: Właśnie po to jest rodzina
mama, tata, siostra, brat.
by się raźniej, by się raźniej
wędrowało przez ten świat.

  1. Lubię z tatą chodzić w góry
    droga kusi mnie nieznana.
    A szczególnie gdy wygodnie
    jadę sobie na barana.

Przyszła jesień, nie ma na to rady! Zresztą, jak co roku o tej porze. Ale my się wcale nie smucimy, bo jesień poznajemy i bardzo lubimy.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Nadeszła jesień.

DRODZY RODZICE!
Zachęcam do powiększania naszego JESIENNEGO KĄCIKA PRZYRODY.
W tym tygodniu potrzebne nam będą kasztany, żołędzie , ładne, kolorowe listki i inne naturalne okazy, którymi tak hojnie obdarowuje nas jesień.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Zapoznanie z darami Pani Jesień,
  • Nabywanie umiejętności klasyfikowania,
  • Rozwijanie umiejętności i wokalnych, zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – grzechotką.
  • Rozwijanie sprawności manualnych,
  •  Nabywanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu,
  • Rozwijanie mowy , zapoznanie z kolorami liści charakterystycznymi dla jesieni.

Wierszyk  ,,Skarby jesieni” Hanna Zdzitowiecka

A czy wiecie, co to są ,,skarby jesieni”?
Piękne jabłko, co się w sadzie rumieni.
Garść orzechów na leszczynie zbieranych.
Spadające z wysoka kasztany.
Pełne maku słodkiego makówki
I czepliwe, łopianowe główki
Strąk fasoli i kapusty łuszczyny
I czerwone jagody, kaliny,
I na klonach nasionka skrzydlate,
Co z jesiennym ścigają się wiatrem.

Piosenka ,,Kolorowe listki’’

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
    kolorowe listki na wietrze szumiały

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło,
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

  1. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły
    kolorowe listki z drzewa zeskoczyły

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis.

  1. Kolorowe listki spadły już na trawę,
    kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają
cicho, sza, oczka zamykają. / bis


W środę 3O września chłopcy z gr. I po raz pierwszy w przedszkolu obchodzili Dzień Chłopaka. Z tej okazji wszyscy dostali kolorowe krawaty w których prezentowali się okazałe. Oprócz tego były i inne prezenty – niespodzianki, również i dla dziewczynek. Nie zabrakło także wesołej zabawy, tańców i muzyki.

Przez ostatnie dwa tygodnie dzieci z gr. I uczyły się o owocach i warzywach. Maluszki poznawały owoce po smaku i dotyku. Wśród warzyw odszukiwały drugą połowę oraz poznały ich walory odżywcze. Wykonały kompozycję owocową na talerzyku, malowały farbami kolorowe warzywa oraz zrobiły marchewki z masy solnej. Zabawa była świetna.


Maluszki z gr. I są z nami już cały miesiąc. Przez wrzesień poznały zasady i reguły funkcjonowania w przedszkolu. Wspólnie ustaliliśmy Kontrakt Zachowań a teraz już tylko czas na świetną zabawę i pracę wg naszych zasad. I miło płynie nam czas 🙂


TEMAT : Kolorowe warzywa.

UWAGA RODZICE! Proszę, aby na poniedziałek każde dziecko przyniosło dwa dowolne warzywa.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Zapoznanie z wybranymi gatunkami warzyw, rozwijanie mowy,
  • Rozwijanie umiejętności  reagowania na dynamikę: cicho- głośno,
  • Zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – kołatką.
  • Rozwijanie sprawności manualnych,
  • Motywowanie do wypowiadania się  w różnych technikach plastycznych; stemplowanie stemplami wykonanymi z ziemniaka,
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji
  • Nabywanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • Rozwijanie mowy i myślenia,
  •  Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
  • Wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
  • Kształtowanie umiejętności nawiązywania serdecznego kontaktu z rówieśnikami i kultywowanie tradycji przedszkolnych – Dzień Chłopaka obchodzony w grupie.

PIOSENKA ,, WITAMINOWA PIOSENKA’’.

Rośnie pomidor na krzaczku,
Obok cebuli, buraczków,
Z każdym dniem bardziej czerwony,
Śpiewa zadowolony.

Ref. Czy ktoś wie, czy ktoś wie,
Co w warzywach kryje się?

Rośnie ogórek przy ziemi,
Obok ziemniaków, marchewki,
Z każdym dniem bardziej zielony
śpiewa zadowolony.

WIERSZYK  ,, O MARCHEWCE’’

Jestem najładniejszym warzywem w koszyku
i zawieram w sobie witamin bez liku
posiadam karoten poprawiam widzenie
i pomagam ludziom to me przeznaczenie
Jestem najładniejsza na dodatek zdrowa
gospodyni jak skarb w komórce mnie chowa
I jeszcze wam powiem bo jedni nie wiedzą
że mnie chętnie wszyscy w suróweczkach jedzą
zwierzęta i ludzie a nawet i ptaki
sok ze mnie też smaczny i nie byle jaki.


TEMAT :  W SADZIE.
Termin  realizacji: 21.09. – 25.09. 2020r.

Uwaga Rodzice !
Prosimy, aby na poniedziałek 21.09.2020 każe dziecko przyniosło dwa dowolne owoce.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń słuchowych, wzrokowych, ruchowych i dotykowych
  • Poznanie znaczenia słowa sad, poznanie z wybranymi owocami : jabłko, gruszka, śliwka.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez naukę nowej piosenki,
  • Rozwijanie sprawności manualnych, lepienie z masy solnej.
  • Nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
  • Rozwijanie mowy:

– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku ,
– wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
– zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców.

Piosenka: Owocowe przysmaki

Mamy dziś apetyt wielki na śliweczki słodkie,
nazbieramy do koszyka, w sadzie za tym płotkiem.
Ref. Mniam, mniam, mniam, tralala
Jesień nam śliweczki da. / bis

Już złociste gruszki błyszczą na wysokiej gruszy.
Zaraz wpadną w nasze ręce, gdy wiatr je poruszy.

Ref. Mniam, mniam, mniam, tralala,
Jesień nam gruszeczki da. / bis

Na jabłoni ładnie rosną rumiane jabłuszka.
Potrząśniemy gałązkami, spadną do fartuszka.

Ref. Mniam, mniam, mniam, tralala,
Jesień nam jabłuszka da. / bis

Wierszyk :,, Złote jabłuszko’

Mamy złote jabłko z sadu,
Komu to jabłuszko damy?
Każdy chciałby jabłko dostać
Ale tylko jedno mamy.
Na to złote jabłko z sadu
Wszyscy mają dziś ochotę,
Ale tylko ty dostaniesz
Piękne jabłko złote.


Dzień Przedszkolaka w maluszkach.


Temat:  RUCH DROGOWY.

Zamierzenie dydaktyczno – wychowawcze:

  • Poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
  • Rozwijanie sprawności manualnej, nauka prawidłowego trzymania kredki.
  • Poznawanie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej.
  • Umuzykalnienie dzieci,
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowanie i nabywanie umiejętności posługiwania liczebnikami porządkowymi
    w zakresie 3,
  • Rozwijanie mowy, zapoznanie z zawodem : policjant.
  • Poznanie kształtu koła.

Wiersz „Bezpieczna droga do przedszkola”

Kiedy idę do przedszkola
Droga ma nie łatwa jest
Więc przepisy znać już muszę
Ty je poznaj też…
Czerwone światło – stój!
Zielone światło – idź!
Odblaski zawsze noś!
Widocznym zawsze bądź!

 Piosenka  ,,Samochody‘’

1.Jadą samochody ulica za ulicą, za każdy kierowca
tak kręci kierownicą.
Brum, brum, brum,
brum, brum, brum,
tak kręci kierownicą!

2.Teraz hamujemy i chwilkę zaczekamy,
bo czerwone światło na skrzyżowaniu mamy.
Stop, stop, stop
Stop, stop, stop!
Na skrzyżowaniu  mamy.

3.O, już można jechać,
bo znowu jest zielone.
Wszystkie samochody
ruszają w swoją stronę.
Brum, brum, brum,
brum, brum, brum,
ruszają w swoją stronę.


TEMAT KOMPLEKSOWY: Jestem przedszkolakiem.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • integrowanie grupy,
  • tworzenie radosnej, serdecznej atmosfery,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
  • eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej i nowym otoczeniem,
  • wprowadzenie zasad bezpieczeństwa podczas zabawy na terenie przedszkolnym.
  • Poznanie umów i zasad regulujących współżycie w grupie,

WIERSZYK

             ,, Trzylatku’’

Mój mały trzylatku,
Usiądź z nami w kole,
Pani ci pokaże
Twoje przedszkole.
W szatni schowaj butki,
A zabawki w sali.
W umywalni powieś ręcznik,
Zuch jesteś – choć mały!’’

PIOSENKA

„Śpiewanka przedszkolaka

  1. Do przedszkola co dzień rano
    Idę z tatą albo z mamą
    W szatni daję im całusa
    I do sali szybko ruszam
    Ref.Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki
    Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.
  2. Pani śpiewa nam piosenki
    A my na cymbałkach gramy
    Malujemy malowanki
    Wieżę z klocków układamy.

Ref.

  1. Do ogródka wychodzimy
    W chowanego się bawimy
    A na obiad wszystko zjemy
    Bo urosnąć duzi chcemy.

Konsultacje z wychowawcą grupy I odbędą się od godz. 15.00 w dniu  – 11.09.2020 /piątek/, w sali zajęć specjalistycznych na II piętrze. Do sali wchodzimy pojedynczo, w maseczkach.

Zapraszamy zainteresowanych Rodziców !


TEMAT KOMPLEKSOWY: Pierwszy raz w przedszkolu.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • nawiązanie kontaktu z dziećmi – poznanie ich imion,
  • integrowanie grupy,
  • tworzenie radosnej, serdecznej atmosfery,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
  • eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej i nowym otoczeniem,
  • zapoznanie z pomieszczeniami przedszkolnymi i personelem,
  • wprowadzenie zasad bezpieczeństwa podczas zabawy na terenie przedszkolnym.

WIERSZYK

” Hopsasa! Oto ja!’’

Hopsasa! Oto ja!
Rączki dwie, nóżki dwie.
Hopsasa! To się wie!
Głowa dwoje uszu ma,
Oczy, brodę, usta, nos,
No i włosów całą moc.
Hopsasa! Oto ja!

PIOSENKA

,, Maszeruje mała Ania’’

Maszeruje mała Ania
Razem z rodzicami,
Głośno śpiewa im piosenkę
Z wiatrem i ptakami.

Ref. La, la, la śpiewaj też
La, la, la jeśli chcesz.

Opowiada o przedszkolu
I o miłej pani,
O zabawkach i o swojej
Przyjaciółce Hani.

Ref. La, la, la śpiewaj też
La, la, la, jeśli chcesz.


Grupa 1 – 3- latki

wych. – mgr Agata Owczarek ( e-mail: aowczarek@p2leczyca.edu.pl )
mgr Wioletta Królak (e-mail: przedszkole@p2leczyca.edu.pl )

Wyprawka:

  • kapcie na zmianę – wygodne, takie by maluch mógł je sam założyć i zdjąć, oddychające, z gumową podeszwą, trzymające stabilnie stopę dziecka i chroniące przed urazami.
  • komplet ubrań na zmianę, czyli: spódnica na gumkę/spodnie, majteczki, skarpetki, ewentualnie rajstopki, t-shirt z krótkim i długim rękawem. Wszystkie ubrania łatwe do samodzielnego zakładania i zdejmowania.
  • piżamka
  • chusteczki higieniczne wyciągane-2 pudełka
  • mokre chusteczki-paczka;

Prosimy o podpisanie wszystkich ubrań i butów.

Rodzicu jeśli chcesz wiedzieć, jak będzie funkcjonowało nasze przedszkole zapraszamy do obejrzenia prezentacji, tam znajdziesz najważniejsze informacje.

Prezentacja – Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu