Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

Termin  realizacji: 23.09. – 30.09. 2021r.

Cele :

  • Rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zachodzącymi zmianami w niej według pór roku,
  • Zapoznanie ze środowiskami przyrodniczymi: park, las, ogród, sad, zapoznanie
    z oznakami jesieni,
  • Rozwijanie aktywności badawczej,
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania,
  • Rozwijanie miękkich kompetencji( umiejętności pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).
  • Zachęcenie dzieci do spożywania jabłek i ich przetworów jako źródło witamin,
  • Uświadamianie wartości odżywczych owoców dla prawidłowego rozwoju,
  • Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się,
  • Doskonalenie sprawności manualnych,
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • Poszerzenie wiadomości na temat grzybów jadalnych i trujących,
  • Uświadomienie dzieci, że grzyby można zbierać wyłącznie w towarzystwie doświadczonego grzybiarza,
  • Celebrowanie Święta Chłopaka – integracja grupy,

Piosenka „Pani Jesień” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

  1. Już Jesień liście złoci
    na drzewach w parku, w lesie.
    Kasztany trzyma w dłoniach,
    jesienne kwiaty niesie.|
    Warzywa zbiera z pola
    i w sadzie rwie owoce.
    Przynosi dzieciom skarbów
    pełniutkie, wielkie kosze.

Ref.: Dziś Jesień witamy,|
nisko się kłaniamy,
dary piękne składamy:
deszczowe kropelki
i rosy perełki, poranne,
srebrne mgiełki.

  1. Wyprawia hen, za morza,
    bociany i żurawie.
    I śpiewa kołysanki
    zielonym żabom w stawie.
    Na pustych polach tańczy
    z nićmi babiego lata,
    korale z jarzębiny
    we włosy sobie wplata.

 

Wiersz JESIEŃ   (autor nieznany)

Jesień na paluszkach
Spaceruje w parku
I rozdaje wszystkim
Swe skarby w podarku

Wręcza nam bukiety
Kolorowych liści
I smutek zamienia
W roześmiane myśli

Nasypie w berety
Albo do kieszeni –
Kasztanów, żołędzi
I złotych promieni

Pozdrowi wiewiórkę
Roześmianym echem
A potem pożegna –
Cichutko, z uśmiechem…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.