Zdalne nauczanie – środa 24.11.2021
Temat: Stroje i muzyka z różnych zakątków Polski.
Witajcie Nasze Kochane Starszaki!!!
Po raz kolejny przyszło nam mierzyć się ze zdalnym nauczaniem. Nasze ,,spotkania” na odległość będą trwały do poniedziałku tj. do 29 listopada 2021 roku. Przesyłamy do Was promyk uśmiechu, niech wróci do nas w pośpiechu.
Wszyscy są? Witamy Was! Na zabawę nadszedł czas. Propozycje działań na dzisiejszy dzień.
- Zapraszam do zabawy w rytmie krakowiaka. Spróbujcie razem z rodzicami zatańczyć ten popularny taniec. –https://www.youtube.com/watch?v=NujJmbLNShw
- Rodzice na podstawie ilustracji pomagają dziecku odpowiedzieć na pytania dotyczące strojów ludowych z różnych regionów Polski.
– Czym się różnią, a w czym są podobne stroje ludowe z różnych regionów?
– Popatrz, jakie kolory i w jakie wzory są spódnice kobiet?
– Co kobiety mają na głowach?
– Czy we wszystkich strojach kobiety mają gorsety?
– Które kobiety mają korale?
– Jakie nakrycia głowy mają mężczyźni?
– Który strój ludowy podoba ci się najbardziej, a który najmniej? Dlaczego?
- Zapraszamy Cię teraz przedszkolaku do zrobienia kart pracy.
Karty pracy, cz. 2, s. 8.
- Rysuj szlaczek po śladzie.
- Obejrzyj obrazki strojów ludowych z trzech wybranych regionów Polski. Posłuchaj ich nazw. Wskaż dwa podobieństwa we wszystkich strojach kobiecych i dwa podobieństwa we wszystkich strojach męskich.
Karty pracy, cz. 2, s. 9.
- Posłuchaj nazw instrumentów. Podkreśl w wyrazach poznane litery.
- Porównaj dwie serwetki. Odszukaj na serwetkach 6 różnic i zaznacz je na serwetce z prawej strony.
4. A teraz zabawa z literką
Wyprawka, karta z literą.
- Pokoloruj litery d, D.
- Posłuchaj zdania. Podkreśl w zdaniu na kartce litery d, D.
- Narysuj to, o czym jest zdanie.
- Przed rozpoczęciem zabawy Rodzic zapoznaje dziecko z krótkim wierszem autorstwa Bożeny Formy.
Maszeruję sobie drogą, zwiedzam piękny kraj.
Maszerując, głośno śpiewam: patatatataj.
Patataj, patataj – Polska to jest piękny kraj.
Patataj, patataj – Polska to jest piękny kraj.
Dziecko razem z Rodzicem maszeruje w rytmie mówionego wiersza.
Na przerwę w recytacji zatrzymują się. Na ustalony sygnał recytują wiersz w określony sposób np.
– jedno klaśnięcie w dłonie – dziecko wypowiada tekst cicho,
– dwa klaśnięcia w dłonie – dziecko wypowiada tekst głośno.
Dziękuję za dzisiejsze spotkanie.
Zapraszam na jutro. Pozdrawiam.
Comments are closed.