TEMAT KOMPLEKSOWY: Gdzie się ubiera Pani wiosna?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* Zapoznanie z tradycją żegnania z zimą i powitania wiosny. poznaje tradycję żegnania zimy i witania wiosny, –
* Poznanie etapów rozwoju kwiatów ogrodowych
Omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych, dbanie o młode)
* Utrwalenie orientacji w schemacie ciała. doskonalenie umiejętności wskazywania kierunków.
* Doskonalenie klasyfikowania i porównywania liczebności zbiorów,
*  Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
* Liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;
* Rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
* Rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów;
* Posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;

WIERSZYK Pobudka

Wiosna wreszcie zawitała
i zielona ziemia cała.
Kwiaty stroją pięknie łąki.
Brzęczą pszczoły, osy, bąki.
I śpiewają pięknie ptaki,
budząc śpiące gdzieś zwierzaki:
,,Śpiochy szybko już wstawajcie,
wiosnę wszyscy przywitajcie

PIOSENKA Kotki wiosny

Idzie wiosna polną drogą, trzyma w rękach kwiatki
Pyta zimę , czy zabrała już swoje manatki.
A na drzewach kwitną bazie, wiosna je spostrzega
Widzi też, że kilka kotków raźno sobie biega.
Kici, kici moje kotki
Każdy z was jest taki bardzo słodki
Miękki, ciepły, cudny, miły
Pełen mej wiosennej siły.
Kici ,kici kotki małe
Szare, bure, czarne, rude, białe.
Każdy kotek dziś szczęśliwy-
Czy na krzaczku, czy prawdziwy?
A za wiosną leci bocian, kotki obserwuje
Kle, kle kotki ja was dzisiaj tutaj popilnuję.
I jaskółka przyleciała pomóc pięknej wiośnie.
Patrzeć, czy te kotki rosną i czy trawa rośnie.
Siadła wiosna raz z kotkami, trochę już zmęczona
Lecz ze swojej miłej pracy jest zadowolona.
Teraz trzeba się pobawić. Już pan bocian leci,
By zawoła na podwórko wszystkie chętne dzieci.

 

Comments are closed.