Temat: Kto wymyślił naszą flagę?

Termin: 24- 30.04.2024 r

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

* rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą, krajem ojczystym,
* rozwijanie wypowiadania się na temat określony,
* rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników porządkowych
*  rozbudzanie zainteresowania krajem ojczystym, zapoznanie z mapą i symbolami: godłem i flagą, rozumienie pojęć: Polak, Polka
* utrwalanie znajomości kolorów i cech charakterystycznych godła i flagi Polski,
* wyjaśnienie znaczenia słowa: stolica zapoznanie z herbem Warszawy, poznanie najważniejszych zabytków narodowych,
*  zapoznanie dzieci z hymnem polskim, kształtowanie świadomości przyjęcia właściwej postawy podczas śpiewania lub słuchania hymnu,

WIERSZYK ,,Polska’’

Jako Polak jeszcze młody
ciągle uczę się przyrody.
W naszym kraju to jest bajka
są Sudety i jest Czajka
Mazurach trzeba wspomnieć
grzechem byłoby zapomnieć.
Jezior jest tam bardzo wiele
znajdziesz tam niejedno ziele.
Zwierząt żyje tam gromada
żubry, rysie, wilków stada.
Bałtyk roi się od dorsza
choć pogoda czasem gorsza.
Najpiękniejsze mamy plaże
zapraszamy na wojaże.
Oprócz morza mamy góry,
gdzie potężne są wichury.
Halny czasem tam zawieje
i z górali się pośmieje.
Polska krajem jest wspaniałym
w każdym calu doskonałym

PIOSENKA ,,Moja Polsko’’

  1. Mieszkam w Polsce, której flaga jest biało-czerwona.
    Piękna, kiedy tak powiewa na Polaków domach.
    Godło ma te same barwy: białe i czerwone.
    A na godle ptak wspaniały – orzeł w złotej koronie.

Ref.: Moja Polsko biało-czerwona,
flagę i godło masz w tych samych kolorach.
A mój hymn to „Mazurek Dąbrowskiego”.
Na baczność stoję, gdy słucham hymnu tego.
Moja Polsko, kraju rodzinny,
nie zamienię ciebie na żaden inny.
Jestem dzieckiem pięknej Polski –
kraju najpiękniejszych dla mnie barw.

  1. To symbole narodowe: godło, hymn i flaga.
    Biją od nich blask wolności, duma i powaga.
    Który z nich jest najważniejszy? Trudno zdecydować.
    Wszystkie trzy są bardzo ważne, wszystkie chcą nam
    królować.
 

Comments are closed.