Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozwijanie koncentracji uwagi,
- Zapoznanie z kolorami świateł na sygnalizatorze świetlnym oraz ich znaczeniem,
- Nauka cięcia nożyczkami po linii.
- Poznanie specyfiki pracy policjanta oraz zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa na drodze.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki
- Zaznajomienie dzieci z numerem alarmowym 112
- Kształtowanie poczucia rytmu.
- Reakcja na tempo muzyki i pauzę oraz rozwija koncentrację.
- Poznanie bezpiecznych sposobów przechodzenia przez jezdnię.
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych
Wierszyk „Światła na skrzyżowaniu ‘’
- Niech każdy stanie
przed skrzyżowaniem…
Palą się światła…
Popatrz na nie!
- Światło zielone,
jak młode listki,
na druga stronę
zaprasza wszystkich.
- A światło żółte,
jak liść jesieni,
ostrzega – śpiesz się
bo ruch się zmieni!
- Światło czerwone
jak mak, jak ogień –
wszystkim przechodniom
zamyka drogę!
Piosenka „Na skrzyżowaniu”.
- Zielone światło jak liść zielone,
Teraz przejść mogę na drugą stronę.
I Trzymam mocno mamę za rękę,
Nucąc wesoło swoją piosenkę.
Ref. Światła drogowe znaki nam dają,
Światła drogowe do na mrugają.
I teraz głośno powiem wam,
Nigdy przez ulicę nie przechodzę sam.
- Czerwone światło jak mak czerwone,
Stop! Nie przechodzę na drugą stronę.
Cierpliwie czekam i mamy rękę,
Wciąż mocno trzymam, nucąc piosenkę.
Ref. .Światła drogowe…
Comments are closed.