TEMAT: Moja droga do przedszkola.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie koncentracji uwagi,
  • Zapoznanie z kolorami świateł na sygnalizatorze świetlnym oraz ich znaczeniem,
  • Nauka cięcia nożyczkami po linii.
  • Poznanie specyfiki pracy policjanta oraz zapoznanie  z zasadami bezpieczeństwa na drodze.
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki
  • Zaznajomienie dzieci z numerem alarmowym 112
  • Kształtowanie poczucia rytmu.
  • Reakcja na tempo muzyki i pauzę oraz rozwija koncentrację.
  • Poznanie bezpiecznych sposobów przechodzenia przez jezdnię.
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych

Wierszyk Światła na skrzyżowaniu ‘’

  1. Niech każdy stanie
    przed skrzyżowaniem…
    Palą się światła…
    Popatrz na nie!
  1. Światło zielone,
    jak młode listki,
    na druga stronę
    zaprasza wszystkich.
  1. A światło żółte,
    jak liść jesieni,
    ostrzega – śpiesz się
    bo ruch się zmieni!
  1. Światło czerwone
    jak mak, jak ogień –
    wszystkim przechodniom
    zamyka drogę!

Piosenka „Na skrzyżowaniu”.

  1. Zielone światło jak liść zielone,
    Teraz przejść mogę na drugą stronę.
    I Trzymam mocno mamę za rękę,
    Nucąc wesoło swoją piosenkę.

Ref. Światła drogowe znaki nam dają,
Światła drogowe do na mrugają.
I teraz głośno powiem wam,
Nigdy przez ulicę nie przechodzę sam.

  1. Czerwone światło jak mak czerwone,
    Stop! Nie przechodzę na drugą   stronę.
    Cierpliwie czekam i mamy rękę,
    Wciąż mocno trzymam, nucąc piosenkę.

Ref.  .Światła drogowe…

 

 

Comments are closed.