Termin realizacji: 18.11.2024- 22.11.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi i koncentracji, rozpoznawanie atrybutów kojarzących się z postaciami z baśni;
- Doskonalenie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego,
- Utrwalenie znajomości popularnych bajek dla dzieci ( Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek, Królewna Śnieżka…)
- Rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej.
- Wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z literaturą dziecięcą;
- Budzenie zainteresowania książką.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu.
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych
- Poszerzanie umiejętności matematycznych (klasyfikowania, przeliczania)
„Baje, bajki, bajeczki…” – wiersz Joanny Myślińskiej.
Baje, bajki, bajeczki
zniknęły z mojej książeczki.
Nie ma ich i tam i tu,
choć nadeszła pora snu.
W hamaku śpi gdzieś Śpiąca Królewna,
za wieszak służy Pinokio z drewna,
Wilk, co zjadł w bajce małe koźlęta
teraz ogonem tuli pisklęta…
Baje, bajki, bajeczki
wracajcie do mej książeczki.
Zanim doliczę do stu,
bo bez was smutno mi tu.
Co ten Kot w Butach robi w mej szafie,
tego zrozumieć wciąż nie potrafię,
i nie wiem czemu, tak po kryjomu,
postacie z bajek uciekły z domu.
Baje, bajki, bajeczki
wróćcie już do mej książeczki,
ukołyszcie mnie do snu
bo bez was smutno mi tu.
Piosenka „Lubimy bajki”
- Oj rety, rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko, co zechcę, to spełnia się!Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.3. Abrakadabra, hokus-marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.
Comments are closed.