Temat tygodnia: „ULUBIONE BAJKI”

Termin realizacji: 18.11.2024- 22.11.2024r.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi i koncentracji, rozpoznawanie atrybutów kojarzących się z postaciami z baśni;
  • Doskonalenie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • Utrwalenie znajomości popularnych bajek dla dzieci ( Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek, Królewna Śnieżka…)
  • Rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej.
  • Wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z literaturą dziecięcą;
  • Budzenie zainteresowania książką.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu.
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • Poszerzanie umiejętności matematycznych (klasyfikowania, przeliczania)

„Baje, bajki, bajeczki…” –  wiersz Joanny Myślińskiej.

Baje, bajki, bajeczki
zniknęły z mojej książeczki.
Nie ma ich i tam i tu,
choć nadeszła pora snu.

W hamaku śpi gdzieś Śpiąca Królewna,
za wieszak służy Pinokio z drewna,
Wilk, co zjadł w bajce małe koźlęta
teraz ogonem tuli pisklęta…

Baje, bajki, bajeczki
wracajcie do mej książeczki.
Zanim doliczę do stu,
bo bez was smutno mi tu.

Co ten Kot w Butach robi w mej szafie,
tego zrozumieć wciąż nie potrafię,
i nie wiem czemu, tak po kryjomu,
postacie z bajek uciekły z domu.

Baje, bajki, bajeczki
wróćcie już do mej książeczki,
ukołyszcie mnie do snu
bo bez was smutno mi tu.

Piosenka „Lubimy bajki”

  1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,
    wszędzie są wróżki i czarodzieje.
    To nie do wiary, ja chyba śnię,
    wszystko, co zechcę, to spełnia się!

    Ref.: No, bo my lubimy bajki,
    wtedy, kiedy jest nam źle.
    My lubimy takie bajki,
    które dobrze kończą się.

    2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
    oto księżniczka tańcuje z księciem.
    Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
    tylko macochy trochę mi żal.

    3. Abrakadabra, hokus-marokus,
    w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
    Dla czarodzieja przestroga ta,
    aby nie zbudził śpiącego zła.

 

Comments are closed.